Media & Advertising

MINA, primul spaţiu imersiv din România şi cel mai mare centru de new media art din Europa de Sud Est, se deschide pe 25 august la Bucureşti, în clădirea care a găzduit prima fabrică de calculatoare româneşti, ICE Felix

MINA, primul spaţiu imersiv din România şi cel mai...

Autor: Cristina Bellu

22.08.2023, 09:30 1482

Museum of Immersive New Art (MINA), un demers inovator prezentat de George.BCR şi conceput de One Night Gallery şi Le Petit, se deschide începând cu 25 august în Bucureşti, şi devine primul spaţiu imersiv din România şi cel mai mare centru de new media art din Europa de Sud Est.

Clădirea renovată de pe strada George Constantinescu 2-4, care găzduieşte muzeul, a fost înfiinţată în 1970 şi a reprezentat prima fabrică de calculatoare româneşti, ICE Felix.

„MINA este centrul ce reuneşte pasiunea noastră pentru arta digitală şi inovaţie în cadrul industriilor culturale şi creative pe care vrem s-o celebrăm printr-o abordare accesibilă publicului larg. Reprezintă experienţa noastră acumulată în 6 ani de proiecte marca One Night Gallery, alături de experienţa de 10 ani de proiecte Le Petit care înseamnă o comunitate de mii de oameni care au luat parte la experienţe interactive şi concepte ieşite din comun. MINA va fi locul în care fiecare vizitator este protagonist, iar totul se întâmplă într-o clădire cu o istorie pe măsură, fosta hală de producţie de calculatoare ICE Felix, pe care ne-am propus să o readucem la viaţă împreună cu partenerii noştri”, spun co-fondatorii MINA.

Spaţiul măsoară 2.500 de metri pătraţi şi cuprinde mai multe zone dedicate adulţilor şi copiilor, care vor fi întâmpinaţi în muzeu de un ghid virtual, un avatar conversaţional care  foloseşte inteligenţa artificială.

Secţiunile principale vor fi spaţiul imersiv cu proiecţii 360, MINA Kids, spaţiu dedicat instalaţiilor educative şi interactive pentru copii, o zonă dedicată expoziţiilor temporare sau evenimentelor şi o zonă de lounge şi cafeneaua, MINA Cafe by George.BCR.

Muzeul este un proiect care are la bază o investiţie privată şi care este realizabil datorită partenerilor principali George.BCR, Kaufland România şi susţinut de Epson, Nvidia şi Logitech.

„Încă de la lansare, George a susţinut inovaţia şi comunităţile creative. (...)Anul acesta George împlineşte 5 ani şi nu vedeam un mod mai bun de a sărbători, decât tot în mijlocul comunităţii MINA, un proiect de artă imersivă, augmentată prin tehnologie, în care privitorul joacă un rol esenţial. Ne bucurăm ca prin acest parteneriat să aducem experienţele unice de artăĂtehnologie accesibile publicului larg”, adaugă Katerina Todorovski - Head of Brand Marketing BCR.

Cu ocazia inaugurării, MINA va lansa şi primele două spectacole imersive: Gustav Klimt. The Immersive Show şi Lumea Subacvatică. O călătorie imersivă a apei.

Primul este o producţie multimedia, prezentată de George.BCR, care cuprinde 60 dintre lucrările pictorului simbolist, un arc în timp prin „Epoca de Aur”, inspirată de stilul Art Nouveau şi simbolurile bizantine. Se vor regăsi în cadrul show-ului opere expuse în muzee din toată lumea, precum „Doamna cu evantai”, „Sărutul” şi „Doamna în Aur”, fiecare piesă fiind meticulos pusă în scenă 360 de grade, într-un spaţiu de 7 metri înălţime.  Spectacolul audio-vizual este realizat de studioul Aural Eye şi producătorul muzical, Alexei Ţurcan.

Cel de-al doilea spectacol imersiv expus la MINA, Lumea Subacvatică, prezentat de Kaufland România, este o incursiune educaţională în biodiversitatea apei, marcată de conştientizarea modului în care putem contribui la o lume mai curată şi la protejarea speciilor. Proiectul este realizat de studioul Collider Visuals & Pixels Reality şi producătorul muzical, Costav Ivanov.

Cele două show-uri vor putea fi vizionate începând cu 25 august, iar spaţiul MINA Kids se va deschide la o săptămână distanţă, pe 1 septembrie. Ulterior, organizatorii vor lansa şi Laboratorul de Inovaţie, locul în care comunitatea de artişti şi dezvoltatori va avea acces la ultimele tehnologii şi unde vor fi găzduite rezidenţe de creaţie şi noi proiecte şi spaţiul expoziţional de New Media Art.

Ghidul muzeului va fi un avatar cu inteligenţă artificială.

„Întregul conţinut este dezvoltat pe computerele certificate GeForce RTX Studio echipate cu GPU-uri GeForce RTX 4090 şi dezvoltate de către producătorul local, ITDirect. Acestea fac parte din platforma NVIDIA Studio, destinată artiştilor, designerilor, inginerilor şi altor profesionişti care au nevoie de instrumente puternice pentru a lucra cu grafică, video sau realitate virtuală. (…) Sistemul a fost creat pentru aplicaţii grafice profesionale, în special pentru randare ray traced în timp real sau suport pentru tehnologiile AI”, spune Jan Adryanski, Community PR Manager Central Eastern Europe, NVIDIA.

 
 
 
 
 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO