Media & Advertising

Mai mult de jumatate dintre companiile romanesti apeleaza la PR-ul integrat

02.03.2007, 20:54 8

Companiile romanesti interesate de activitatea de PR apeleaza in proportie de 51,6% la relatiile publice integrate, care combina comunicarea de brand si de produs cu cea corporate, se arata intr-un studiu al Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP), realizat cu ajutorul Daedalus Consulting. Dintre companiile intervievate, 34,6% folosesc relatiile publice exclusiv pentru comunicarea corporativa, iar 13,7% folosesc numai comunicarea de marketing, axata pe produs. La nivel de continuitate, 68,1% din companiile romanesti considera ca activitatea de PR trebuie sa fie continua ca sa aiba eficienta, iar 31,9% folosesc relatiile publice ca instrument de comunicare ocazional. Printre zonele pe care PR-ul le acopera cel mai frecvent se numara comunicarea interna (87,4%), comunicare de brand si produs (86,3%), comunicarea cu partenerii de afaceri (85,7%), comunicarea corporate (80,2%) si comunicarea legata de CSR (56,6%). Dintre serviciile de relatii publice utilizate de companii, cea mai mare pondere o au relatiile cu mass-media (96,2%), urmate de planificarea si organizarea evenimentelor (91,2%), comunicarea interna (89,6%), monitorizarea mass-media (82,4%), monitorizarea crizelor (58,2%), responsabilitate sociala corporativa (58,2%), relatiile cu investitorii (47,8%), consultanta pe probleme de comunicare (46,2%) si relatiile cu guvernul si public affairs (34,6%). Cele mai multe dintre companiile cercetate sustin ca relatiile publice sunt parte din strategia de business, in timp ce pentru 32,4% din companii PR-ul face parte din planul de marketing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO