Media & Advertising

La Golden Drum tobele au batut si pentru Romania

15.10.2004, 00:00 20



A 11 editie a festivalului de publicitate de la Portoroz, care a avut loc in perioada 3-8 octombrie, a fost una buna pentru agentiile romanesti care au obtinut opt premii din 23 de nominalizari si din cele 201 lucrari inscrise.



In Slovenia tobele au batut si pentru cele opt premii obtinute de romani: Leo Burnett & Target (5 premii), McCann Erickson (2 premii) si NextCap (1 premiu).



"Impresia mea este ca am iesit, ca tara, fie pe locul 1, fie pe 2, dar foarte aproape, ceea ce ar reprezenta o performanta inca si mai buna decat anul trecut. Faptul ca premiile si punctele Romaniei au fost aduse cam de aceleasi agentii (cam prea putine, din pacate) care conduc si in clasamentele Ad'Or si AdMarket arata ca facem bine ceea ce facem la festivalul nostru local", a declarat Bogdan Naumovici, director de creatie Leo Burnett Romania.



Leo Burnett&Target s-a clasat pe locul al doilea in topul agentiilor de publicitate premiate la Festivalul Golden Drum de la Portoroz, Slovenia, acumuland 35 de puncte. Agentia de la Bucuresti a fost devansata doar cu un punct de ocupanta locului intai, Leo Burnett Praga, care a obtinut Golden Rose. Leo Burnett&Target a obtinut un premiu Silver Drums pentru printul "Barca", brand Prigat Activ, client Quadrant Amroq Beverages, trei premii Bronze Drums pentru spotul TV "Volanul", client Antena 1, pentru printurile "Pisica", brand Eukanuba, client Innovet, si "Cainele", client Muzeul "Grigore Antipa", si un premiu Golden Watch pentru lucrarea "Extra Energie", brand Prigat Activ, client Quadrant Amroq Beverages.



In aceeasi competitie, McCann-Erickson Romania a obtinut doua premii Silver Drums cu spoturile TV "Fiare pentru fiara din tine", brand Sprite, client Coca-Cola, si "Nunta", client MTV Romania.



Despre prestatia agentiilor romanesti la editia din acest an a festivalului, Adrian Botan, director de creatie McCann-Erickson Romania, spune ca "si la Golden Drum s-a vazut clar care agentii fac treaba si care fac PR. Pana la urma festivalul din Slovenia a confirmat rezultatele de la Ad'Or si a demonstrat ca, in ciuda contestarilor, ultima editie a fost pe acolo, pe langa Golden Drum".



Agentiei NextCap i-a revenit un Bronze Drums pentru spotul TV "Tattoo", brand Hanul Ars, client Romdrinks Eurotrade.



Tot la editia din acest an au mai fost nominalizate lucrari ale agentiilor romanesti Graffiti BBDO, Mercury Promotions si Tempo Advertising.



serban Alexandrescu, Creative Director Headvertising, care anul acesta a fost membru membru al juriului de la categoria Ad Campaigns, apreciaza ca structura actuala a festivalurilor de publicitate "nu mai urmareste dezvoltarea pietei si schimbarile uriase aduse atat de noile tehnologii cat si de noua psihografie a oamenilor. Potopul mediatic a schimbat dramatic realitatea din teren. Consumatorii nu se mai poarta ca in cartile pe care le-am citit. Mintile si agentiile "luminate" din domeniu incep deja sa schiteze o "noua ordine" a advertising-ului".



"Insa aceasta 'noua ordine' constat ca nu prea are loc la Portoroz decat in unele seminare. Industria spune una si inscrie alta. Iar juriile premiaza solutiile de ieri, nu pe cele de maine. Actuala stare de lucruri rasplateste publicitatea 'cum era ea odata', cum am vazut-o prin anuare si am invatat-o prin seminare. Incurajeaza calchierea si xeroxarea. Publicitatea care nu seamana clar a publicitate (desi reprezinta, in opinia mea, cel mai avansat si mai eficient mod de a face publicitate) la Portoroz a ridicat sprancene si a fost refuzata politicos, in detrimentul publicitatii care seamana foarte tare a publicitate. In plus, directetea, umanitatea si inima au fost depunctate in favoarea oblicitatii si a cerebralului. A rezultat un monstru cusut din bucati din alte reclame, cu creier dar fara inima, cu medalii de gat dar care insa nu isi poate face nici un prieten in afara breslei din care face parte Dr. Frankenstein, creatorul lui. O breasla compusa din oameni alminteri inteligenti dar care nu se pot impiedica sa incerce sa creeze viata jefuind morminte", a explicat Alexandrescu.



Desi la Golden Drum 2004 calitatea lucrarilor nu a fost una deosebita, totusi cateva au atras atentia creativilor romani.



Directorului de creatie de la Leo Burnett&Target i-a placut cel mai mult campania pentru Biblioteca Publica de la Leo Burnett Praga. "Dincolo de executiile perfecte, prospetimea si relevanta gandului din spate pe mine, unul, m-au dat gata. Nu cred ca cineva din Romania este inca pregatit sa faca o asemenea campanie. A meritat din plin Grand Prix, desi asta ne-a costat titlul suprem... De la TV, mi-au placut mai multe spoturi. Din nou Leo Burnett Praga cu Greenpeace-Anthem, dar si McCann Israel cu Honda - Sometimes you forget it's a family car sau McCann Praga cu Short Film Festival", a adaugat el.



Si pe Adrian Botan l-a impresionat marele premiu la print: campanie pentru o Bilbioteca din Praga. "Mi-au mai placut la TV spotul Honda si Short Film Festival. Intamplator (sau nu) sunt doua spoturi McCann care, alaturi de MTV, au fost cele mai populare spoturi din competitie. Ha!", a adaugat creativul de la McCann.



Codin Caradimu, Copywriter NextCap, a remarcat ca anul asta in publicitate se poarta mult Converse si Diesel. "La festival am vazut cum bucatarul poate salva situatia cu o sugestie culinara inspirata, iar publicitatea romaneasca arata ca tara", a mai spus creativul.



Tony Hertz, Creative Director & Owner la Hertz Radio and Clever Advertising, a declarat in cadrul conferintei de presa care a avut loc la finalul festivalului ca de la o asemenea competitie este important sa pleci cu gandul ca trebuie sa te duci la birou si sa incerci sa-ti faci treaba cat mai bine. "Vezi multe lucrari, te intalnesti cu multi oameni, schimbi idei si constati ca nu iti faci treaba asa cum ai dori sa o faci tu. Asa ca ne ducem acasa si ne propunem sa facem lucrari mai bune. Invatam din experientele altora. Am vazut aici multe idei despre care am spus: 'Doamne, ce bine ar fi fost daca mi-ar fi trecut si mie prin cap sa fac asa ceva'. E un sentiment nemaipomenit."



Creativii romani considera ca la editia din 2005 a festivalului Golden Drum o agentie de la noi poate obtine Golden Rose - titlul de agentia anului. "Cred ca in acest moment Cehia si Polonia trec printr-un moment de criza, generat de mai multi factori si este cea mai buna oportunitate pentru Romania sa castige titlul. Va mai aduceti aminte de vorbele astea: ?si daca nu noi, atunci cine? si daca nu acum, atunci cand?'. Credeti in ele!", a mai spus Naumovici.





"Jos palaria Romania"



...titra principalul cotidian sloven DELO, a doua zi dupa incheierea Festivalului Golden Drum.



3 agentii premiate, o agentie romana pe locul al doilea al podiumului, la doar un punct diferenta de campioana ultimilor ani, o participare masiva atat ca lucrari cat si ca participanti, o petrecere care a rupt inima portului - romanii au fost vedete la Adriatica!



Daca in urma cu zece ani eram prizariti prin coltisoarele Piranului sau Portorozului, profesionistii marketingului si publicitatii romanesti se plimba astazi agale cu mers de vedeta pe croazeta slovena. Ramane sa profitam de acest statut dincolo de orgolii personale, locale si de familie si sa gasim intelegerea brand managerilor si comanditarilor de publicitate autohtoni pentru a continua in anii urmatori reprezentarea cu onoare a Romaniei in industria comunicarii europene. Jos palaria Romania, jos palaria partenerilor nostri care au avut nebunia sa sprijine meciul din deplasare, in primul rand lui Silviu Toader de la SSL Romania, multumiri marcii de nadejde la bine si la rau, Durex! M-as bucura ca la anul, dincolo de cele doua marci autohtone care ne-au ajutat din plin (Eurolines, transportatorul oficial si Murfatlar, al carui Trei Hectare a batut toate vinurile din zona) Romania sa cucereasca Slovenia si cu alte marci autohtone".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO