Media & Advertising

Grupul Figaro si Keljoc creeaza noul lider francez al anunturilor online

14.07.2006, 21:49 14

Impreuna cu Banexi si Credit Agricole, grupul de presa Figaro da nastere liderului francez din domeniul anunturilor clasificate pe web prin intermediul unei aliante cu motorul de cautare Keljob, scrie Le Figaro.
PiaTa anunturilor online de recrutare este in curs de consolidare. Groupe Figaro, prin intermediul regiei sale publicitare Publiprint, si motorul Keljob au anuntat recent "o alianta strategica". Scopul este crearea unui lider in domeniul anunturilor clasificate pe Internet. Aceasta alianta va reuni marcile Keljob, Cadremploi si Explorimmo. Va fi astfel creat un grup a carui cifra consolidata, a celor trei companii ce il alcatuiesc, se apropia de 30 milioane de euro in 2005. Cu 250 de colaboratori, grupul se plaseaza de la bun inceput pe prima pozitie in randul jucatorilor privati de pe segmentul anunturilor online de recrutare si training al pietei franceze, detronandu-si principalul rival, americanul Monster. Miscarea face parte dintr-un ambitios program de expansiune al Figaro.
Holdingul va fi detinut in proportie de peste 40% de Publiprint. Banexi Ventures si Credit Agricole Private Equity (Cape), cele doua fonduri de investitii care controlau 70% din Keljob, vor continua sa se implice in acest proiect pe termen mediu, conform lui Michel Dahan, presedinte al Banexi Ventures.
Banca britanica de investitii Cazenove a jucat rolul de consultant in cadrul acestei operatiuni.
"Acest proiect este deschis si altor grupuri media", precizeaza Pierre Conte, presedinte al Publiprint, Cadremploi si Explorimmo. Proiectul doreste sa urmeze modelul dezvoltat de CareerBuilder in Statele Unite, care reuneste peste 130 de titluri. Noua entitate va fi deschisa aliantelor, achizitionarii sau crearii de intreprinderi pe piata europeana, punandu-si in aplicare strategia "multimarque".
Lansat in anul 2000, site-ul Keljob a fost creat de Cyril Janin, actualul presedinte, Stephane Kolodziejczyk si Jacques Birol.
In 2005, acesta a inregistrat o cifra de afaceri de 11,7 milioane de euro. Acest motor permite cautarea pe mai mult de 1.450 de site-uri de recrutare a celor mai bune oferte de locuri de munca. Motorul a patruns si pe piata de training cu doi ani in urma, cu marca Kelformation. In septembrie, Keljo a lansat si "Cooptin". Acest instrument permite "identificarea rapida si la costuri scazute a unor candidati calificati, ce dispun de recomandari". In fine, motorul si-a adaugat site-uri specializate, cum ar fi Public-RH si Webcible (comert, finante). Acesti pasi au permis Keljob sa "atraga un numar de 3,8 milioane de vizitatori pe ansamblul marcilor si sa inregistreze o crestere puternica a cifrei de afaceri", spune Cyril Janin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO