Media & Advertising

GroupM: Piaţa de publicitate din România va scădea cu peste 9% până la finalul anului

GroupM: Piaţa de publicitate din România va scădea cu...

Autor: Cristina Bellu

01.07.2020, 13:19 141

Piaţa de publicitate din România va înregistra o scădere de 9,8% până la finalul anului, evoluţie similară cu media globală unde este preconizată o scădere de 9,9%, arată estimările făcute de GroupM România, divizie care face parte din grupul internaţional de comunicare WPP.

“Scăderea va fi mai accentuată în vestul Europei şi mai puţin pronunţată în SUA, minus 7,5% şi China, minus 2,8%, cele mai mari două pieţe de publicitate, care însumează peste 50% din piaţa globală”, transmit reprezentanţii GroupM.

Pe segmente, piaţa de publicitate TV va scădea la nivel global cu 12,8% în 2020, ajungând la o cotă de piaţă de 27%, iar zona de online va scădea cu 1,4% şi va atinge pentru prima data o cotă majoritară din publicitatea globală, respectiv 53%. Toate celelalte medii vor înregistra scăderi mult mai pronunţate, de peste 20%.

Pe piaţa locală, mediile dominante rămân TV-ul şi online-ul, dar în ordine inversă faţă de situaţia globală, cu TV-ul în poziţie dominantă, cu aproximativ 65% cotă de piaţă. Zona de online ocupă locul 2, cu aproximativ 20% cotă de piaţă.

Conform estimărilor GroupM, piaţa de publicitate TV locală va scădea cu 8,5% în 2020, iar piaţa de online locală cu 6,9%.

“Estimările includ bugetul programului guvernamental de suport pentru piaţa media şi se bazează pe scenariul în care nu va mai fi declarată o nouă stare de urgenţa în toamna acestui an”, specifică reprezentanţii GroupM.    

GroupM este unul dintre principalii jucători ai investiţiilor în media. Compania gestionează peste 113 miliarde de dolari în investiţii anuale de media prin intermediul agenţiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX şi Xaxis.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO