Media & Advertising

Gap vrea sa redevina atractiv

07.03.2003, 00:00 12

Saptamana trecuta Gap a lansat o noua campanie TV cu tema "Feelin' Groovy" (Simte-te atractiv), dupa cantecul care insoteste spoturile publicitare, informeaza CNNmoney.
Compania cu sediul la San Francisco, care opereaza si marcile Old Navy si Banana Republic, a muncit din greu in ultimul an ca sa-si imbunatateasca imaginea in randul consumatorilor. O buna parte din aceste eforturi s-au concretizat in revenirea la conceptul sau de a oferi jeansi, camasi din bumbac si jachete militare intr-un stil clasic si la preturi atractive.
"Greseala pe care a facut-o Gap a fost decizia de a se indeparta de clientii sai de baza incercand sa fie la moda cu modele mai tineresti si mai indraznete", este de parere Tom Julian, analist al tendintelor din moda la firma de marketing Fallon. Insa liniile Old Navy si Banana Republic "faceau deja acest lucru", precizeaza Julian.
O analiza a vanzarilor de anul trecut realizate de companie indica ca pentru prima data vanzarile realizate sub marca Old Navy, care ofera haine la moda si cu preturi accesibile cum ar fi tricourile din bumbac care costa 10$, au depasit vanzarile de imbracaminte Gap, marca care s-a luptat sa-si defineasca identitatea.
In timp ce vanzarile din magazinele deschise de cel putin un an au crescut in ultimul trimestru cu 4 procente in cazul marcii Gap, cele realizate de marcile Old Navy si Banana Republic au crescut cu 14% si respectiv 5%. In valoare absoluta insa cele 2.309 de magazine Gap au avut anul trecut vanzari de 5,1 miliarde dolari, fata de 5,2 miliarde in 2001, in timp ce vanzarile anuale ale magazinelor Old Navy au crescut pana la 5,8 miliarde dolari de la 5,1 miliarde in anul anterior.
Decizia Gap de a-si mari bugetul alocat publicitatii si marketingului cu aproximativ 10 procente pe primul semestru al acestui an, ca modalitate de impunere a marcilor sale, in ciuda marjelor de vanzare inferioare nivelurilor de anul trecut, a atras criticile pietei. "Gap trebuie sa stie ca nu poate sa-si plateasca drumul spre succes", a declarat Todd Slater, analist pe vanzarea cu amanuntul la Lazard Freres. "Mesajul de marketing poate sa fie bun, insa daca ei nu au produse bune, nu ii va ajuta. In cele din urma consumatorul voteaza cu portofelul", a adaugat Slater.
Este evident ca Gap spera ca noua campanie "Feelin' Groovy", care vine in continuarea campaniei de succes "Crazy Stripes"  din iarna trecuta, sa aiba impact in randul clientilor sai. Linia "Crazy Stripes" a lansat accesorii de iarna, cum sunt fularele cu dungi, caciulile din lana si manusile. "Puloverele cu dungi si fularele au disparut din magazinele gap in timpul vacantei", a spus Ellen Schlossberg, analist de retail la William Blair & Co.
Noua campanie care foloseste melodia cantata de Simon & Garfunkel "Feelin' Groovy (The 59th Street Bridge Song)" infatiseaza modele feminine care poarta pantaloni Gap Stretch fiind surprinse in "diferite momente ale zilei", ca de exemplu c atunci cand calca intr-o balta si se stropesc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO