Media & Advertising

Crestere solida in 2003 pentru PRO TV

27.02.2004, 00:00 14



Posturile de televiziune ProTV, Acasa TV si ProTV International au inregistrat anul trecut o crestere sustinuta si solida a rezultatelor financiare, contribuind semnificativ la performanta de ansamblu a companiei americane de media Central European Media Enterprises (CME), actionarul majoritar al celor trei posturi de televiziune.



Cifra de afaceri a ProTV, Acasa TV si ProTV International a fost in 2003 de 51,177 milioane de dolari, in crestere cu 52,55% fata de 2002.



Profitul operational (inainte de plata dobanzilor, a taxelor, includerea deprecierii si a amortizarii) a urcat la 12,206 milioane dolari, fata de 6,347 milioane dolari in 2002, cresterea inregistrata fiind de 92,3%.



ProTV si-a pastrat si in 2003 pozitia de lider pe piata romaneasca. Potrivit datelor furnizate de compania de cercetare TNS-ABG International, ProTV a fost prima optiune in preferintele majoritatii telespectatorilor din mediul urban in prime time, intervalul orar de maxima audienta al unei zile (19.00-23.00). Anul trecut, piata romaneasca de publicitate pe televiziune a inregistrat o crestere de aproape 20%, ProTV depasind cu mult acest ritm.



CME, care detine mai multe posturi de televiziune in Europa de Est (Romania, Slovenia, Slovacia si Ucraina), a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 175,792 milioane de dolari, in crestere cu 28%. Profitul operational a fost de 45 milioane de dolari, fata de 31,4 milioane de dolari in 2002.



"Posturile noastre de televiziune au avut inca un an excelent si au depasit in mod semnificativ asteptarile la toti indicatorii. Cifra de afaceri a progresat in 2003 cu 28%, in special datorita cresterilor puternice din Romania si Slovacia, iar profitul operational a avut o crestere impresionanta de 43%. Marja de profit operational a depasit pentru prima data 20% pentru fiecare din posturile noastre de televiziune, in conditiile in care media pe grup a fost de 26%", a declarat Robert Burke, presedinte si directorul de operatiuni (COO) al CME, dupa anuntarea rezultatelor.



Michael Garin, directorul executiv al CME, a remarcat, la randul sau, ca posturile de televiziune detinute de companie au avut unele din cele mai bune rate de crestere a cifrei de afacere si a profiturilor pe ansamblul Europei. "Am inceput sa studiem chiar oportunitatile de expansiune in regiune, atat pe pietele unde ne aflam deja, cat si in alte zone. Avand in vedere ca pietele unde suntem prezenti continua sa beneficieze de pe urma investitiilor straine directe si a extinderii Uniunii Europene, CME se gaseste in pozitia ideala pentru a exploata aceste avantaje. Pe baza cotelor de piata pe care le detinem si a rezultatelor financiare inregistrate, suntem decisi sa implementam strategia noastra de crestere", a afirmat Garin.



CME este cotata pe piata bursiera Nasdaq, actionarul principal fiind omul de afaceri Ronald Lauder.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO