Media & Advertising

CME a încheiat anul 2010 cu un profit net de peste 100 de milioane de dolari

Autor: Popescu Vlad

23.02.2011, 12:39 30

Central European Media Enterprises (CME) a încheiat anul trecutcu un profit net de 100,1 milioane de dolari, faţă de pierderea de97,1 milioane de dolari din 2009, iar grupul are aşteptărioptimiste pentru 2011, anticipând creşterea veniturilor, aprofitului OIBDA şi fluxului de numerar liber, informeazăMediafax.

Veniturile nete ale CME au urcat anul trecut cu 8,1%, la 737,1milioane de dolari, de la 681,9 milioane de dolari în 2009.

Profitul operaţional a fost de 22,8 milioane de dolari,comparativ cu o pierdere de 38,9 milioane de dolari în anulanterior.

Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şiamortizării (OIBDA) a scăzut cu 7%, de la 115,3 milioane de dolarila 107,3 milioane de dolari.

În trimestrul al patrulea, venitul net al CME a crescut cu 9,8%,la 257,4 milioane de dolari, de la 234,4 milioane de dolari înaceeaşi perioadă a anului anterior.

Compania şi-a redus pierderea netă în această perioadă cu 52,7%,de la 55,2 milioane de dolari la 26,1 milioane de dolari.

"În trimestrul al patrulea, vânzările şi OIBDA au crescutdatorită restructurării operaţiunilor de broadcasting şiînceputului de revenire pe unele pieţe. 2010 a fost primul nostruan ca o companie de media complet integrată vertical. Deţinem acumşase operaţiuni de broadcasting cu poziţie de lideri de piaţă, odivizie integrată de conţinut, Media Pro Entertainment, şi odivizie de New Media aflată în creştere rapidă. În 2011 anticipămcă toate pieţele noastre vor reveni. Prioritatea noastră este săobţinem creşteri ale veniturilor, OIBDA şi fluxului de numerarliber", a declarat, într-un comunicat al CME, Adrian Sârbu,preşedinte şi chief executive officer al companiei.

Profitul operaţional a crescut cu 72,5% în trimestrul alpatrulea, de la 24,2 milioane de dolari la 41,9 milioane dedolari.

Rezultatul OIBDA s-a îmbunătăţit totodată cu 45,9%, de la 44,4milioane de dolari la 64,7 milioane de dolari.

Divizia de broadcast (televiziune) a fost cel mai bun generatorde venituri anul trecut pentru CME, cu încasări de 690,7 milioanede dolari, în urcare cu 3,2% de la 669 milioane de dolari în 2009.Profitul OIBDA al acestor operaţiuni a urcat totodată cu 6,1%, dela 154,9 milioane de dolari la 164,4 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a înregistrat în 2010 vânzări de 140,8milioane de dolari, cu 30,8% mai mari faţă de 107,6 milioane dedolari în anul anterior.

Pe segmentul new media, veniturile companiei au crescut cu12,7%, de la 9,9 milioane de dolari la 11,2 milioane de dolari.

În România, CME a înregistrat anul trecut venituri pe broadcastde 157,4 milioane de dolari, faţă de 175,4 milioane de dolari în2009. Profitul OIBDA a coborat totodată de la 39,9 milioane dedolari la 26 milioane de dolari.

CME este o companie media integrată vertical, ale căreioperaţiuni de televiziune, conţinut şi new media sunt lideri depiaţă în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţietotală de aproximativ 50 de milioane de persoane.

CME deţine posturi de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema,bTV Comedy, bTV Action şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV şi Doma),Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PROTV, PRO TV International, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTVRomânia), Slovacia (TV Markiza şi Doma) şi Slovenia (POP TV, KanalA şi POP Brio).

CME este listată la New York, pe piaţa NASDAQ, şi la bursa de laPraga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO