Media & Advertising

Ciocolata are si ea costum de baie

05.08.2005, 19:53 8

Asa cum creatorii de moda lanseaza noi colectii vestimentare in fiecare anotimp, si ciocolata are colectiile ei de vara si de iarna. Pentru marile companii a devenit deja o obisnuinta lansarea unor produse de sezon: vara cafe frappe si ciocolata cu iaurt, iarna budinci si ciocolata calde.

Astfel, producatorii reusesc sa trezeasca curiozitatea consumatorului pentru noi aparitii, iar portofoliul de produse este adaptat nevoilor sezoniere ale acestuia.



Vara se poarta iaurtul si fructele

Nestle a lansat vara aceasta gama de napolitane cu crema de iaurt si fructe - Joe Joghurt Delight, care s-a alaturat produsului Nescafe Frappe, in timp ce Kraft a lansat Jacobs Ice Coffee, editia de vara a Milka si Poiana cu umplutura racoroasa de capsune si frisca, iar QAB a relansat 7 UP ICE.

Angela Dinu, Group Brand Manager - Confectionary, si Claudiu Lapadat, Group Brand Manager - Beverages, de la Nestle au explicat ca Nescafe Frappe a fost lansat in Romania in anul 2000 pornind de la ideea ca toti consumatorii de cafea isi doresc sa se racoreasca vara savurand bautura preferata. De atunci, in fiecare vara consumatorii sunt stimulati sa isi prepare un Nescafe Frappe.

Suita de lansari Nescafe a continuat anul acesta cu varianta la plic a Nescafe Frappe, produs gata preparat la care trebuie adaugata doar apa rece, si cu cele doua pachete promotionale cu blender pentru prepararea unui Nescafe Frappe perfect.

In domeniul dulciurilor, anul acesta Nestle a lansat pentru prima data produse in prag de sezon estival.

Dinu si Lapadat arata ca, pe timpul verii, consumul de dulciuri si in special de ciocolata scade cu 25-35%. Pentru a-si satisface pofta "de dulce", consumatorii prefera produse "racoroase" (inghetata, budinca) sau mai usoare (iaurturi cu fructe, fructe, sucuri, caffe frappe etc.).

Astfel, compania a lansat gama de napolitane cu crema de iaurt si fructe - Joe Joghurt Delight. Este singura napolitana umpluta cu crema cu extract de iaurt si fructe, ceea ce o face racoritoare si mai putin calorica. Produsul este disponibil pe piata in trei variante: capsune si iaurt, caise si iaurt, mere verzi si iaurt.

In aceasta vara, Kraft Foods Romania a lansat Jacobs Ice Coffee, un nou produs din categoria mixurilor de cafea.

Jacobs Ice Coffee este un mix pe baza de cafea solubila, conceput special pentru a fi pregatit cu apa rece, care completeaza gama produselor all-in-one din portofoliul Jacobs lansat de Kraft in octombrie 2003, cand a lansat Jacobs 3x1. Astfel, Jacobs Ice Coffee ofera toate ingredientele unei bauturi racoritoare intr-un singur pliculet: cafea solubila Jacobs, zahar si lapte praf fin.

Milka, "cea mai fina tentatie din Alpi", si-a intregit portofoliul prin lansarea primei editii de vara in 2004, care includea trei tablete noi (Milka cu lapte din Alpi si crema de iaurt cu capsune/cirese/caise). In 2005, editia de vara consta in doua tablete: Milka ciocolata alba cu crema de iaurt si fructe de padure si Milka cu lapte din Alpi si crema de iaurt cu capsune.

Noua Poiana cu umplutura racoroasa de capsune si frisca, cu capsune adevarate, vine sa consolideze portofoliul Poiana.

In ceea ce priveste bauturile racoritoare, anul acesta QAB a relansat 7 UP ICE. Relansarea beneficiaza de tot suportul de marketing - TV, POSM, presa.



Consumatorul nostru, stapanul nostru

Lansarea oricarui produs vine ca un raspuns la o nevoie a consumatorului, descoperita cu ajutorul studiilor de piata, dupa cum spun Dinu si Lapadat de la Nestle.

"Consumatorul este cel care "valideaza" lansarea unui concept sau a unui nou produs. Noua napolitana Joe Joghurt Delight a obtinut un scor foarte ridicat (peste 80%) atat pentru concept, cat si pentru produsul in sine (testare)", explica cei doi.

"Consumatorii au apreciat in primul rand combinatia de iaurt si fructe, au fost extrem de incantati de aroma deosebita (mai ales la capsune) si au fost placut surprinsi de varianta iaurt cu mar verde - noutate absoluta. De semnalat este si interesul starnit consumatorilor prin faptul ca napolitanele ofera un aport caloric mai redus", arata acestia.

Doina Cavache, Corporate Affairs Manager Kraft Foods Romania, declara la randul sau ca strategia referitoare la produse este determinata de nevoile si asteptarile consumatorilor, pe care compania doreste sa-i satisfaca.

Astfel, Kraft deruleaza programe ample de cercetare a pietei pentru a intelege si anticipa evolutia nevoilor consumatorilor romani, pentru a le oferi cea mai atractiva propunere de produse.

Jacobs Ice Coffee se adreseaza atat persoanelor dinamice cu un stil de viata activ, care au nevoie de efectul energizant al cafelei, cat si persoanelor care pur si simplu doresc sa se bucure de o cafea delicioasa si racoritoare in timpul verii. Datorita mixului echilibrat de cafea solubila de calitate superioara Jacobs, zahar si lapte fin, bautura obtinuta in urma prepararii cu apa rece confera un gust delicios, placut, savurat oricand si oriunde.

Pentru pasionatii de ciocolata, Editia de Vara Milka doreste sa aduca gustul placut al fructelor de vara imbinat cu gustul racoritor al iaurtului, in cea mai fina tableta de ciocolata cu lapte din Alpi. Este o combinatie potrivita pentru vara, cand consumatorii isi doresc ceva pentru a se racori.



Locul produselor sezoniere in portofoliul companiilor

Editiile de vara ale produselor vin in completarea gamei de baza a unei marci, incercand sa se adreseze cerintelor si ocaziilor specifice ale consumatorilor la un moment dat.

In ceea ce priveste frappe-ul, pe timp de vara, consumul acestui tip de produs creste pentru ca le ofera consumatorilor posibilitatea de a se racori savurand bautura favorita.

Napolitanele sunt inca un segment de nisa, deoarece consumatorii sunt expusi ofertei (prin mediatizare) doar de cativa ani, nu este inca o piata formata, insa este o piata in crestere. Cresterea consumului de bauturi racoritoare in sezonul de vara permite inovatii la nivelul produselor. Astfel, 7 UP ICE, un produs de tip "in-out" este comercializat pe perioada verii datorita specificitatii lui - senzatia de racoare oferita de continutul de menta.



Promovarea produselor de vara

Produsele specifice sezonului cald sunt de cele mai multe ori obiectul actiunilor de sampling, dar lansarea si relansarea acestora an de an prilejuiesc organizarea unor concursuri - promotii.

Nescafe Frappe beneficiaza de promovare prin canale media (TV, radio, outdoor), cat si prin activitati de sampling. Promovarea Joe Yoghurt Delight se axeaza in principal pe publicitate la punctul de vanzare - acolo unde se iau 70% din deciziile de cumparare.

"Ca orice produs nou, trebuie promovat si prin mijloacele mass-media. Pentru ca a fost lansat vara si este destinat in primul rand femeilor cu varsta intre 18-25 de ani, ne-am axat pe publicitatea in presa scrisa si radio", explica reprezentantii Nestle.

Doina Cavache de la Kraft este de parere ca promotiile directe in randul consumatorilor sau campaniile publicitare joaca un rol important, deoarece creeaza o legatura intre consumator si marca, comunicand in acelasi timp beneficiile marcii sau produsului.

"Kraft Foods Romania se alatura eforturilor tuturor producatorilor din industria alimentara de pe piata si deruleaza campanii puternice pentru a-si promova marcile, prin investitii considerabile", arata aceasta.

"In aceasta vara, editia limitata de Milka si Jacobs Ice Coffee este sprijinita printr-un mix de comunicare mass-media care include o campanie TV si de panotaj stradal, activitati de sampling si promovare la punctele de vanzare", adauga Cavache.

Daca vara consumatorii pot pleca in vacanta cu ajutorul bauturilor racoritoare, in perioada iernii, promotiile care aduc valoare consumatorilor, cele prin care se ofera o cantitate mai mare la acelasi pret, se bucura de un mai mare succes, dupa cum spun reprezentantii QAB.



Editiile limitate trezesc interesul consumatorilor

Produsele lansate vara sunt de obicei in editie limitata, fiind destinate unei preferinte de consum sezoniere.

"Consumatorii vor mereu produse noi care

sa-i surprinda si sa le satisfaca dorintele. Vara prefera aromele si topping-urile racoritoare, usoare, "reci", cum spun producatorii - fructe (capsune, mere verzi, fructe de padure), iaurt, iar iarna se orienteaza catre cele mai satioase, complexe, "calde" - alune, arahide, nuci, martipan, rom, scortisoara, frisca etc.", spun Dinu si Lapadat de la Nestle.

De exemplu, iarna trecuta Nestle a lansat prima editie limitata, creata special pentru iarna - Joe Moments Cappucino. Pentru ca produsul a avut succes, a trecut in portofoliul standard.

In acelasi timp, Kraft Foods are in vedere imprejurarile sezonului, cum ar fi conditiile climaterice, nevoile fiziologice etc. si nevoile consumatorilor atunci cand isi dezvolta oferta de produse, pentru a oferi produsul potrivit in orice moment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO