Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

13.02.2017, 00:03 55

„Ţară de test, 2.0“, materialul de pe coperta Business Magazin din această săptămână prezintă o amplă analiză referitoare la faptul că România a devenit exportator de idei, procese, produse inovatoare.

Cele 18 milioane de locuitori ai României şi apetitul lor pentru noutăţi sunt un motiv solid pentru ca inovaţii din cele mai variate domenii să fie testate pe plan local, fie ele iaurturi, modele de magazine, ţigări electronice, modele de management sau inovaţii de producţie. Mai mult de atât, nu doar multinaţionalele testează pe piaţă noutăţile, ci sunt şi companii româneşti – încă puţine - care dau tonul în domeniile lor de activitate.

Liderul pieţei de ţigarete în România, BAT, a ales România pentru a lansa în premieră mondială dispozitivul iFuse, realizat în urma unor investiţii de 600 mil. euro; piaţa locală este, desigur, doar primul pas.

Spălătoria Kromatic din Braşov aplică tehnologia RFID, iar modelul său, validat deopotrivă de cifra de afaceri, profitabilitate şi premii internaţionale, inspiră alte companii din întreaga lume.

Un alt exemplu este Saint Gobain care a inventat pe plan local o unitate de reciclare a ghipsului; linia tehnologică a fost dezvoltată împreună cu un furnizor din Baia Mare, iar modelul este replicat în fabrici ale grupului din ţări ca Brazilia, Malaezia sau Vietnam.

„Daţi-mi timp şi vă voi da o revoluţie“, spunea Alexander McQueen când îşi descria creaţiile. Ca şi celebrul designer britanic (care i-a fost şi mentor), Andreea Bădală şi-a început parcursul în industria fashionului încă din copilărie. Drumul ei din demisolul propriei case spre scena internaţională a industriei de fashion a fost unul ghidat de perseverenţă, de o preocupare constantă de dezvoltare şi de zile de lucru de peste 12 ore, arată un material din această săptămână din Business Magazin.

Jean-Philippe Guilbert-Lassagne şi Patrick André Hofman, doi antreprenori care deţineau 50% din businessul Chocolat, povestesc despre cum au ieşit forţat din această afacere. După ce au pierdut peste două milioane de euro, privesc în continuare cu optimism piaţa locală, pe care o consideră încă ideală pentru noile afaceri. Care este cel mai recent pariu al lor, citiţi în revista Business Magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO