Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al Business MAGAZIN

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

19.02.2018, 00:05 171
► „Raiul expaţilor“ este materialul de pe coperta Business MAGAZIN din această săptămână. „În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.“ Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pieţei locale pentru executivii străini, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?
 
Executivii internaţionali domină detaşat clasamentul celor mai mari companii din România din punctul de vedere al cifrei de afaceri: dintr-un business total de peste 104 de miliarde de lei al celor mai mari 10 jucători de pe piaţa locală (potrivit celor mai recente informaţii publice disponibile pentru toate aceste companii), peste 90 de miliarde de lei sunt gestionate la nivel de CEO de expatriaţi. Totodată, aproape 30.000 de angajaţi din acelaşi clasament (29.195) sunt subordonaţi unui CEO străin. Cu excepţia businessului antreprenorial Dedeman, o singură companie din top 10 este condusă de un român – Lukoil România.
 
► Pentru nostalgici, pentru cei grăbiţi, pentru persoane de toate vârstele, Cobălcescu 45 are semnificaţii diferite. Dar pentru retailerul Mega Image, situat în topul reţelelor supermarketurilor de proximitate din România, reprezintă cel mai nou concept store deschis pe plan local, o muncă de aproape trei ani şi o investiţie de aproximativ 3,5 milioane de euro, conform Business MAGAZIN.
 
► Au trecut de mult vremurile în care YouTube era platforma preferată de cei care voiau să posteze filmuleţe cu pisici sau animale de casă; platforma a devenit locul perfect pentru cei care vor să facă bani repede, dar concurenţa tot mai mare înseamnă că şi clipurile trebuie să fie ieşite din comun pentru a atrage privirile curioşilor. „Ieşit din comun“ poate să aibă însă multe conotaţii, nu întotdeauna pozitive, arată un articol din această săptămână în Business MAGAZIN. Ioana Mihai-Andrei

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO