Media & Advertising

Affichage se pregateste pentru licitatia de mobilier stradal din Capitala

Affichage se pregateste pentru licitatia de mobilier stradal din Capitala

Reglementarea publicitatii outdoor va duce la curatarea Bucurestiului de reclamele montate necorespunzator

15.09.2006, 20:54 16

Piata de publicitate outdoor din Romania este inca un joc fara reguli. In asteptarea acestora si a unei licitatii de mobilier stradal pentru Bucuresti, companiile deja existente pe piata s-au regrupat.
Affichage a venit in Romania la inceputul acestui an cu principalul scop de a castiga licitatia de mobilier stradal din Capitala. Cotata drept numarul 3 pe piata, dupa epa! si News Outdoor, Affichage Romania s-a format prin reunirea mai multor companii: Churchill View, care insemna Churchill Media, Multireclama si Topmedia Grup, Real Media Vision, Take Media si Image Factory Media.
Avandu-i actionari pe Affichage Holding, societate elvetiana, in proportie de 70%, si pe Ventris LLC., societate americana, in proportie de 30%, compania ar putea sa aduca mobilierul stradal JCDecaux la Bucuresti, pentru ca Affichage Holding are ca actionar principal JCDecaux, numarul 2 mondial in outdoor, dar numarul 1 in mobilier stradal.
Compania, care si-a propus sa ajunga numarul 2 pe piata romaneasca in doi ani, dupa cum spune Lucian Palaz, CEO Affichage Romania, considera ca nu are competitori de talia sa in asteptata licitatie de mobilier stradal din Bucuresti.
"Putem sa aducem orice tip de mobilier stradal - si avem pe anumite tipuri un fel de exclusivitate pe piata, pentru ca Decaux le-a inventat. Este vorba, de exemplu, de un fel de garaj de biciclete. Putem sa aducem toaletele ecologice, chioscuri, coloane publicitare pentru anunturi culturale. (...) Putem sa mai aducem cosuri de gunoi, stalpi de iluminat, banci, statii de autobuz, care la noi arata jalnic si sunt facute contrar oricaror criterii de publicitate. Au doua citylight-uri si trebuie sa fie unul singur, dupa cum spun studiile facute in domeniul outdoor-ului. si cabine telefonice, care, din pacate, la noi nu mai exista sau arata groaznic", explica Palaz.
Nivelul investitiei ar fi intre 5-10 milioane de euro, dupa estimarile CEO-ului de la Affichage.
El precizeaza insa ca nu se cunoaste inca forma contractului pe care Primaria Generala il are in vedere, dar aminteste de modelul parizian, in care, in schimbul mobilierului stradal, au fost concesionate spatii publicitare in oras pe o perioada de 50 de ani.
"Nu stim care va fi cadrul legal pentru a putea participa la licitatie. In momentul acesta, este neclar pentru noi, stim doar ca trebuie sa se organizeze o licitatie pana la sfarsitul anului. Dar suntem deja in septembrie, nu credem ca se poate organiza o licitatie de anvergura asta intr-o luna. Trebuie sa se realizeze caietul de sarcini, un studiu elaborat, presupun ca maculatura este cat masa asta. Nu poti sa faci toate astea intr-o luna-doua. Trebuie sa existe niste colocvii intre arhitectii orasului si posibilii investitori, jucatori, pentru a vedea necesitatile si parerile lor. Cred ca trebuie sa tinem cont de parerea unor specialisti. Trebuie sa tinem cont de parerea arhitectilor ca sa nu se mai intample ce se intampla astazi - panouri cat casa, cat mai mari, puse unul peste altul, nu se mai vede nici un mesaj publicitar, contrar oricaror reguli ale outdoor-ului", arata Palaz.
El este convins ca organizarea licitatiei de mobilier urban ar putea sa rezolve o serie din problemele outdoor-ului din Bucuresti. "In momentul in care un investitor vine si investeste 10 milioane, trebuie sa aiba si de partea cealalta promisiunea ca isi va recupera acesti bani. Ca sa isi recupereze acesti bani, orasul trebuie sa fie curat. Sa nu mai existe mesh-uri, panouri mai mari de 6 pe 3. Sa nu existe un panou de 6 pe 3 langa o coloana publicitara. Trebuie respectate niste criterii, pe care le putem importa", subliniaza Palaz.
"Eu, daca as castiga aceasta licitatie, in momentul urmator mi-as da jos toate panourile pe care le am in zona centrala, pentru ca asa mi-as proteja business-ul. Il vad ca pe un lucru automat. Nu trebuie sa ma mai forteze nimeni", promite CEO-ul de la Affichage.
Affichage Romania detine in prezent 2.000 de panouri, dintre care 800 in Bucuresti. In Capitala, compania are aproximativ 700 de panouri de 6 pe 3, restul fiind de 3 pe 2. Palaz spune ca se intentioneaza o reducere a numarului de panouri, o crestere a calitatii acestora si, implicit, o crestere a preturilor. "Piata a ramas in urma si preturile au ramas in urma. In Ungaria, comparativ, acelasi panou se vinde cu cel putin de doua ori mai mult. In Romania de ce sa nu se vanda la fel?", intreaba Palaz.
Pe o piata pe care o estimeaza la 27-28 milioane de euro in 2006, Affichage spera sa aiba o crestere a cifrei de afaceri cu 10-15% fata de anul trecut, cand aceasta a fost de 4,42 milioane de euro (cifra de afaceri cumulata a companiilor care fac parte din actualul Affichage Romania).
In ciuda iesirii tigarilor de pe outdoor incepand cu anul viitor, Palaz se asteapta chiar la o crestere a pietei, datorita aparitiei clientilor noi, precum developerii de imobiliare, care au investit deja masiv in outdoor si anul acesta.

Companiile din cadrul Affichage Romania vor continua sa functioneze ca entitati independente, derulandu-si contractele singure, dar fiind administrate de acelasi consiliu, pana cand va aparea o lege clara a holding-ului in Romania, spune Lucian Palaz.

Ventris LLC. este un offshore, un vehicul de investitii, al carui reprezentant este Lucian Palaz. A fost infiintat cu scopul de a investi in Romania si in mod special in domeniul publicitatii outdoor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO