Info

Studiu World Class: România înregistrează cea mai rapidă creştere a pieţei de health & fitness din Europa (+ 45% în următorii 5 ani)

Advertorial

Studiu World Class: România înregistrează cea mai...
27.06.2019, 16:00 1605

Potrivit Raportului pieţei europene de health & fitness, publicat de Deloitte şi EuropeActive, piaţa de health & fitness din Europa (ţările UE-28 alături de Norvegia şi Elveţia) a atins 55,3 milioane de abonamente la cluburi de health & fitness în 2018, comparativ cu 44,7 milioane în 2014, cu o rată de creştere de 5,5%. În medie, 1 din 10 europeni au fost membri ai unui club de health & fitness în anul 2018.

Împreună cu Daedalus Online, A.T. Kearney a realizat un sondaj de piaţă online pentru World Class, pentru a înţelege profilul clientului român de health & fitness (https://www.atkearney.ro/article/?/a/romanian-health-and-fitness-market). Eşantionul a cuprins respondenţi (membri şi non-membri ai cluburilor) din oraşe cheie, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani.

În ceea ce priveşte perspectivele de dezvoltare pentru piaţa de health & fitness din România, există o cerere sporită pentru cluburile premium de sănătate şi fitness şi o disponibilitate crescută de a plăti pentru servicii premium. Până în 2023 este de aşteptat ca încă 250.000-300.000 de noi membri să se alăture pieţei de fitness (o creştere de 30-35% faţă de 2018). Valoarea de piaţă în 2023 este estimată la 360-380 milioane EUR (o creştere de 45-55% faţă de 2018).

Pe piaţa românească de health & fitness există un singur jucător dominant, World Class, cu 35 de cluburi active, alte trei cluburi care urmeaza sa fie deschise in 2019 si prezenţă în mai mult de un oraş. Cu peste 60.000 de membri şi o cotă de piaţă de aproximativ 7% în cee ace priveşte numărul de abonaţi, World Class este activ în segmentul premium şi lider de piaţă în ceea ce priveşte reţeaua, calitatea de membru şi veniturile.

"Ultimele tendinţe arată că România înregistrează  cea mai rapidă creştere a pieţei de health &fitness. Aceasta este o oportunitate pentru noi şi vom continua să investim. Este o parte din strategia World Class de a continua extinderea pentru ca serviciile de health & fitness să devină mai accesibile pentru români, mai aproape de locul în care locuiesc şi lucrează. Extinderea reţelei noastre se concentrează strict asupra locaţiilor urbane strategice, iar abordările noastre de vânzări şi marketing sunt strâns legate de misiunea noastră: de a inspira mai mulţi români să fie mai activi mai des, pentru a trăi un stil de viaţă sănătos.

Poziţia noastră unică pe piaţă în ceea ce priveşte reţeaua, programele şi serviciile, împreună cu prezenţa noastră consolidate în mediul digital, gnerează loializare, un grad ridicat de satisfacţie şi o rată crescută a retenţiei. Planul nostru actual prevede extinderea reţelei World Class la peste 90 de centre de health & fitness până la sfârşitul anului 2023.  Vizăm în primul rând marile centre urbane, Bucureştiul, urmat de Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Braşov ", a spus Kent Orrgren, CEO World Class.

Studiul arată că tendinţa de a alege un stil de viaţă sănătos are o influenţă din ce în ce mai mare în alegerea activităţilor de petrecere a timpului liber. 8 din 10 persoane care practică sport au menţionat că au exersat de cel puţin 2-3 ori pe săptămână în cursul anului precedent. Principalele motive pentru care românii practică sportul sunt menţinerea sănătăţii şi prevenirea apariţiei unor afecţiuni medicale (31%), dar şi dorinţa de a îmbunătăţi aspectul fizic (28%).

Dintre respondenţii care practică sportul într-un centru de fitness, aproape 60% fac acest lucru de 2-3 ori pe săptămână. Cele mai frecvente tipuri de activităţi desfăşurate la centrele de health & fitness sunt clasele de group fitness (53% dintre respondenţi merg la cel puţin un tip de clasă, procentul crescând la 65% dacă ne referim doar la respondenţii de sex feminine. Aproximativ 8% practică înotul.
 

Cel mai important factor pentru clienţi atunci când decid ce club de sănătate şi fitness să aleagă este apropierea de domiciliu sau de la locul de muncă (22% dintre respondenţi), urmată de preţul abonamentului de membru şi de aspectul şi aspectul locaţiei.

În rândul respondenţilor care nu au abonament la un club de health & fitness, trei cauze majore le influenţeaă decizia: lipsa timpului (mai mult de 40%), lipsa resurselor financiare (aproximativ 20%) şi lipsa accesului -15 la sută. Cu toate acestea, piaţa de fitness din România are un potenţial enorm, cu 85% dintre respondenţii care nu merg în prezent la centre de fitness declarându-ţi disponibilitatea de a achiziţiona un abonament de membru în următoarele 6 luni.

Există, de asemenea, o implicare tot mai mare a sectorului corporatist în sănătatea şi starea de bine a angajaţilor. Politicile de wellness ale sectorului corporatist ar putea deschide şi mai mult piaţa de fitness: 8 din 10 respondenţi care nu merg la sala de sport au declarat că ar frecventa un club de health & fitness dacă angajatorul lor le-ar plăti abonamentul.

Cu 35 de cluburi de health & fitness situate în locaţii strategice în 6 dintre cele mai importante zone metropolitane din România, World Class rămâne cea mai mare reţea de health & fitness. Reţeaua se extinde continuu, asigurând cea mai puternică echipă de profesionişti în health & fitness (peste 400), precum şi o ofertă consistentă de programe de wellness la nivel naţional. Cluburile mature World Class, care funcţionează de mai bine de 3 ani, ating în medie, o creştere a veniturilor de aproximativ 10% pe an. Această creştere se datorează nu numai veniturilor provenite din taxele de membru, ci şi altor produse şi servicii de health & fitness, foarte bine primate de clienţi: pachete de antrenamente personale, vânzarea de alimente, băuturi şi suplimente nutritive, precum şi îmbrăcăminte sportivă în locaţii selecţionate.

Planurile de dezvoltare a reţelei de health & fitness World Class pentru următorii 5 ani cuprind peste 140.000 de membri World Class şi un număr de peste 90 de cluburi în locaţii strategice şi premium din România, care reprezintă zone optime pentru asigurarea succesului şi performanţei cluburilor.

Despre World Class România

World Class România este lider de piaţă în industria wellness locală, cu un număr total de 38 de cluburi de sănătate şi fitness în întreaga ţară (35 sunt active şi 3 vor fi deschise în cursul acestui an) şi peste 62.000 de membri. Cluburile World Class oferă servicii la cele mai înalte standarde, facilităţi de vârf şi clase diversificate. World Class este partener LES MILLS ™ - cel mai mare furnizor de concepte de fitness din lume. World Class România oferă, de asemenea, un concept premium de health & fitnss denumit W, care oferă membrilor oportunitatea de a se pot antrena şi relaxa într-un cadru intim şi exclusivist.

World Class România este deţinută de fondul de investiţii cu capital privat Resource Partners, susţinut de mai mulţi investitori instituţionali. Fondul se concentrează asupra proiectelor medii din Polonia, România şi alte ţări din Europa de Est. Resource Partners vizează, în primul rând, identificarea companiilor cu o creştere rapidă, cu echipe puternice de management, care să fie completate cu experienţa noastră în gestionarea rapidă a creşterii organice şi bazate pe achiziţii.

 

Pentru mai multe detalii despre World Class România, vizitaţi: http://www.worldclass.ro/ sau https://www.facebook.com/worldclass.romania.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO