Info

Studiu IBM: Tehnologia blockchain va revoluţiona industria auto până în 2021

Articol cu conţinut publicitar

Studiu IBM: Tehnologia blockchain va revoluţiona...

Autor: Ziarul Financiar

05.04.2019, 15:47 1572

Peste 60% dintre directorii din domeniul auto cred că blockchain-ul va revoluţiona industria auto până în 2021, însă doar câţiva producători de echipamente originale şi furnizori sunt în prezent pregătiţi pentru această tehnologie sau au deja soluţii de tip blockchain pregătite pentru uz comercial, potrivit unui studiu IBM.

„Datele globale au evidenţiat finanţele, lanţul de aprovizionare şi serviciile de mobilitate ca segmente de top în care blockchain-ul ar putea fi benefic. Raportul evidenţiază şi modul în care blockchain-ul va introduce îmbunătăţiri şi eficienţă operaţională în domenii precum tranzacţiile financiare între participanţii la ecosistem, autentificarea de acces la maşini şi experienţa şi loialitatea clienţilor.”, spune Mitka Avramova, Country Leader IBM România.

Noul studiu, „Cum îndrăznesc pionierii auto să facă pasul hotărâtor în domeniul blockchain," dezvoltat de IBM Institute for Business Value (IBV) în colaborare cu Oxford Economics, este rezultatul unui sondaj efectuat în rândul a 1.314 de directori din industria auto (producători de echipamente originale şi furnizori) în 10 zone de afaceri şi 10 ţări incluzând China, Germania, India şi Statele Unite. 

Sectorul post-vânzare - piaţa secundară a industriei auto care se ocupă de producţia, distribuţia, vânzarea En Detail şi instalarea tuturor pieselor de vehicule, a fost, de asemenea, considerat de top pentru producătorii de echipamente originale din China, Germania şi Mexic.

În prezent, trasabilitatea pieselor pe tot parcursul ciclului de viaţă al unui vehicul este foarte limitată, ceea ce înseamnă că piesele contrafăcute ar putea fi utilizate pe anumite pieţe de către centrele de service. Implementarea soluţiilor bazate pe blockchain în lanţul de aprovizionare auto ar putea rezolva unele dintre problemele legate de rechemări, produse falsificate şi siguranţa consumatorilor.

„Studiul arată că 54% dintre directori se aşteaptă ca noi modele de afaceri să influenţeze investiţiile în blockchain, în timp ce cel puţin 50% dintre directorii OEM din fiecare ţară consideră că soluţiile de tip blockchain vor avea un impact important asupra serviciilor de gestionare a flotelor”, adaugă Mitka Avramova, Country Leader IBM România.

55% dintre producătorii de echipamente originale şi 47% dintre furnizori spun că implementarea blockchain-ului va îmbunătăţi informaţiile imperfecte în reţelele lor de afaceri.

„Suntem în stadiile foarte timpurii ale blockchain-ului în segmentul auto, dar există un potenţial imens", a declarat Ben Stanley, Automotive Research, IBM Institute of Business Value. „În 2019, ne aşteptăm ca blockchain-ul să înceapă să se dezvolte cu adevărat, în special prin partajarea sigură a datelor, tranzacţiile de tip car and ride share şi pieţele in-vehicle".

Cercetarea IBM scoate la iveală un grup de pionieri auto – 15% dintre toţi cei chestionaţi - care deja au început să lucreze cu blockchain, iar mulţi intenţionează să pună în aplicare primele lor reţele comerciale la scară în următorii trei ani.

IBM are sute de proiecte blockchain în curs de desfăşurare, influenţând industrii precum educaţia, siguranţa alimentară, identitatea, asigurările, bunurile de lux, managementul lanţului de aprovizionare şi finanţarea comerţului, printre altele.”, declară Mitka Avramova, Country Leader IBM România.

Organizaţii precum Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) explorează deja utilizarea blockchain-ului pentru o mobilitate mai sigură, mai accesibilă şi mai larg acceptată. Unele dintre proiectele iniţiale ale MOBI se concentrează pe comerţul securizat de mobilitate, tarifele şi plăţile pentru mobilitate bazate pe utilizare, şi identitatea, istoricul şi utilizarea vehiculului.

„Industria auto se află într-un stadiu în care are nevoie imediată de creşterea eficienţei", a declarat Chris Ballinger, director executiv şi fondator MOBI. „Promiţând să facă mobilitatea mai sigură, mai ecologică şi mai accesibilă, tehnologia blockchain are potenţialul de a consolida încrederea şi colaborarea dintre companii, consumatori şi chiar vehicule".

Articol cu conţinut publicitar

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO