Caută doar în titlu
Info

(P) World Vision România face cronologia unui an de la prima zi de şcoală online: Elevii fără acces la educaţie au pierdut deja 24 de săptămâni de şcoală

La un an de la prima zi în care şcolile din România s-au închis şi educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic, conform organizaţiei World Vision România. Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să continuăm să intervenim cu măsuri reale pentru ca aceşti copii să depăşească pierderile de învăţare acumulate în perioada în care orele s-au desfăşurat online. În caz contrar, vom asista, cel mai probabil, la creşterea spectaculoasă a abandonului şcolar şi, în viitor, la rate-record ale şomajului.

Cifrele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învăţământ arată astfel:

  • 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscrişi la şcolile din mediul rural, nu au făcut şcoală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un dispozitiv; nu au avut conexiune la internet - 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnalul slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online.
  • Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la educaţie online au pierdut deja 24 de săptămâni de şcoală.
  • Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la Evaluarea Naţională. Riscul ca rata de părăsire timpurie a şcolii să crească este unul foarte mare, în condiţiile în care în România abandonul şcolar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.
  • Jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională au obţinut note sub 5 la matematică.
 

Aceste date nu surprind însă costurile umane ale pandemiei. Sunt copii care au învăţat în condiţii precare, în frig, fără niciun fel de resurse. Copii care au folosit telefoane de împrumut ca să transcrie exerciţii şi apoi să pozeze pagini cu rezolvări. Copii care nu au putut cere ajutorul nimănui la teme. Copii care şi-au făcut temele pe burta goală.

Ca răspuns de urgenţă la această criză, World Vision România a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii cu alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru ca aceştia să recupereze materia. Peste 5.000 de copiii au primit tablete şi dispozitive digitale pentru învăţa online, iar 4.000 de elevi susţinuţi de World Vision au recuperat, în ore ţinute în curtea şcolii, o parte din materia pierdută.

Acesta este tabloul general al învăţământului din România: cu decalaje în creştere între învăţământul de la oraş şi cel din mediul rural, între cei care au şi cei care nu au acces la resurse, decalaje care practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu şanse în minus. Şi pe care o pot pierde, dacă nu intervenim cât mai repede şi cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

 

Partener media: Dentsu

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.