Info

(P) Visma Software: Schimbarea constantă şi accelerată va face parte de-acum din vieţile noastre

(P) Visma Software: Schimbarea constantă şi accelerată...

Autor: Publicitate

29.10.2020, 11:00 945

Un an în care întreaga lume s-a schimbat semnificativ şi totuşi Visma Software România, centrul de servicii IT al grupului scandinav Visma în România, încheie 2020 cu o serie de proiecte noi şi chiar o linie de business complet nouă la Timişoara, ca urmare a cererii crescute din partea clienţilor. Un an în care echipa a avut ocazia să se dezvolte profesional şi personal şi este pregătită pentru un target de creştere chiar mai ambiţios în 2021.

 

Se împlineşte curând un an de când aţi preluat conducerea Visma Software România. Ce s-a schimbat în strategia companiei şi ce a rămas la fel?

Daniel Reisenauer: Uitându-mă în urmă la aceste zece luni care au trecut din 2020, putem spune că întreaga lume a trecut printr-o schimbare semnificativă, o transformare poate nemaiîntâlnită până în prezent. În acest context, s-au întâmplat multe şi în cadrul companiei Visma Software România.

Printre cele mai importante momente ale acestei perioade, aş vrea să amintesc intrarea Visma Software România într-o etapă de transformare de la o entitate independentă la parte a grupului Visma Competence Center, alături de alte entităţi operaţionale din diverse ţări în care Visma este prezentă. De asemenea, un alt reper este creşterea cu aproape 10% a numărului de angajaţi, urmând ca echipa să ajungă la 600 de colegi până la finalul lui 2020. Crearea unui departament nou de Business Process Outsourcing (BPO), în contextul extinderii acestui sector la nivel de grup, a fost un alt moment cheie.

 

Toată lumea vorbeşte de lecţiile pandemiei: atât provocări, cât şi oportunităţi. Care au fost acestea din perspectiva Visma?

DR: Pandemia a modificat pentru totdeauna modelul actual al locului de loc de muncă, putem spune chiar că i-a grăbit evoluţia. Pentru Visma, infrastructura existentă, echipamentele, faptul că sistemul de „work from home” făceau deja parte din cultura organizaţională a companiei, colaborarea constantă în echipe din locaţii diferite, folosind aplicaţii precum Slack pentru comunicarea şi rezolvarea problemelor într-un mod asincron, rapid şi eficient, au contribuit la o trecere lină către lucrul de acasă. Productivitatea s-a dovedit a fi chiar mai mare decât până acum. Toate acestea îmi dau încredere că vom ieşi din această perioadă cu un model operaţional hibrid, flexibil, în care colegii noştri vor avea posibilitatea să lucreze o mare parte a timpului remote, iar pentru asta sunt foarte recunoscător echipei Visma România.

În acelaşi timp, a fost important pentru noi să ne susţinem în aceste vremuri dificile angajaţii, partenerii-vendori, clienţii din grup, dar şi comunităţile locale, căutând soluţii adaptate nevoilor individuale ale fiecărui grup. Ne-am susţinut echipa cu iniţiative de dezvoltare personală, în relaţia cu furnizorii am continuat să fim echitabili, fără să uităm comunitatea din care facem parte, contribuind la binele acesteia prin donaţii către spitale şi comunităţi locale şi sprijinind diverse evenimente caritabile. Iar acest lucru va rămâne şi pe viitor o preocupare majoră pentru Visma.

 

Aveţi două centre operaţionale – la Sibiu şi la Timişoara. Cum au evoluat ele în acest an?

DR: Ambele centre au parcurs o creştere semnificativă. Avem în cele două locaţii proiecte deja existente anterior care au crescut anul acesta ca amploare, dar avem şi proiecte recent transferate către România, ca o consecinţă a nivelului profesional ridicat al colegilor.

Astfel, în Timişoara am pus bazele unui business nou, oferind pe lângă servicii în domeniul IT şi servicii de BPO în domeniul HR. Strategia de creştere a creat oportunităţi de dezvoltare personală şi amintesc aici roluri noi de directori, local managers, arhitecţi software, senior developers etc. Pentru centrul din Sibiu, am extins colaborarea printr-o serie de proiecte noi, dar, poate şi mai important, anumite proiecte deja existente au intrat într-o altă etapă de maturitate.

 

Ce înseamnă concret modelul de lucru scandinav pe care îl promovaţi şi în România şi cum se intersectează acesta cu cultura balcanică?

DR: Acest model scandinav, unic pe piaţa locală, este de altfel unul dintre motivele pentru care atât eu, cât şi mulţi dintre colegii mei am ales Visma.

Se remarcă prin încurajarea dialogului la locul de muncă. Colegii noştri au posibilitatea să acţioneze independent, adaptându-şi modul de lucru în funcţie de stilul personal. Nu practicăm micromanagementul, ci promovăm relaţii bazate pe încredere şi incluziune.

O altă caracteristică este focusul pe echilibrul dintre viaţa profesională şi cea privată, printr-un program de lucru flexibil, dar şi includerea familiilor în diverse activităţi. Spre exemplu, în acest context pandemic am hotărât să înlocuim clasica petrecere de vară cu o serie de evenimente outdoor sau ateliere de gătit, evenimente în care am implicat şi familiile colegilor noştri.

În plus, credem într-un sistem bazat pe învăţarea permanentă ca soluţie pentru stimularea procesului inovator. Compania Visma a introdus în multe echipe deja de câţiva ani o zi dedicată dezvoltării personale. Ştim cât de important este timpul pe care ni-l dedicăm nouă înşine, mai ales atunci când lucrăm de acasă, aşa că tuturor colegilor noştri li se oferă, o dată la două săptămâni, câte o zi în care se pot ocupa să-şi îmbunătăţească anumite abilităţi. În consecinţă, numărul certificărilor pe care ei le obţin creşte din ce în ce mai mult, ceea ce ne bucură şi ne confirmă faptul că acest concept este unul important.

Toate acestea fac parte din cultura noastră şi ne permit să menţinem o echipă aflată în continuă dezvoltare profesională.

 

Cum arată planurile pentru 2021? A schimbat pandemia modul în care faceţi proiecţiile de business?

DR: Avem un target de creştere chiar mai ambiţios decât anul acesta, de la 600 la aproape 700 de angajaţi, şi cel mai îmbucurător este că această creştere provine, în mare parte, din încrederea de care se bucură talentele locale.

Fie că „noua normalitate” se va instaura sau nu în 2021, cred că mai mult ca niciodată schimbarea constantă şi accelerată va face parte de-acum din vieţile noastre. Cel mai important va fi cum vom reuşi să ne adaptăm şi să rămânem flexibili.

Transformarea digitală şi tehnologia cloud vor dicta trendul pentru companiile prezente pe piaţă, iar în acest context avem uriaşa oportunitate de a ne susţine clienţii cu soluţii inovatoare, tocmai pentru ca ei să poată funcţiona optim în această nouă normalitate.

Prin urmare, focusul nostru principal va fi o combinaţie între cum să reacţionăm la noile tendinţe, încurajând un model de lucru hibrid, atât de la birou, cât şi la distanţă.

Inteligenţa emoţională a angajaţilor rămâne o prioritate, dar ne vom îndrepta atenţia şi către eficientizarea modalităţilor de comunicare remote şi un „alt fel” de onboarding. Dorim să păstrăm sentimentul de echipă şi căutăm modalităţi sigure de socializare offline, reinventând experienţa angajaţilor.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO