Info

(P) Transformarea digitală în domeniul FinTech, un nou milestone în evoluţia Credius

(P) Transformarea digitală în domeniul FinTech, un nou...

Autor: Publicitate

24.03.2021, 07:00 437

Ultima perioadă a accelerat digitalizarea multor domenii de activitate, printre care şi cel de FinTech din care face parte Credius. Cum a răspuns compania provocărilor, cum s-a adaptat cerinţelor clienţilor, care sunt trendurile din FinTech şi ce inovaţii şi tehnologii implementează compania de credite pentru a le oferi clienţilor o nouă experienţă simplificată de utilizare? Despre toate ne povesteşte Andrei Buzgan, CEO Credius IFN SA, într-un interviu ce oferă o nouă perspectivă asupra inovaţiilor de pe piaţa financiară din România.

Credius se poziţionează ca şi fintech, ca lider în inovaţii pe piaţa financiară. Ce înseamnă asta pentru companie?

Definiţia „Fintech” se aplică pentru companiile care îmbină modelele de business inovatoare cu tehnologiile financiare revoluţionare. Sunt companii care îşi modernizează serviciile financiare, le schimbă radical sau creează unele noi, oferindu-i consumatorului o experienţă absolut nouă, adaptată la nevoile acestuia.

Credius dezvoltă businessul atât în direcţia modernizării tehnologiilor financiare tradiţionale, cât şi implementând produse şi tehnologii noi. Creditele de consum tradiţionale oferite de bănci, în versiunea Credius, au devenit mai simple, mai rapide şi mai comode pentru client, fără să afecteze politica de prudenţă ori sustenabilitatea companiei. Această abordare, urmată de mai multe IFN-uri tehnologizate, a schimbat fundamental aşteptările consumatorilor şi a provocat instituţiile financiare tradiţionale, adică băncile, să dezvolte servicii şi tehnologii similare pentru a fi competitivi şi a păstra cota de piaţă. Când a lansat Credius primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea această sintagmă „credit online”. Acum, aproape fiecare bancă sau IFN promovează activ creditarea online în oferta sa, oricare ar fi interpretarea „online-ului” în viziunea lor.

Inovaţiile şi utilizarea tehnologiilor avansate reprezintă un alt pilon pe care se bazează activitatea Credius. În mod constant, dezvoltăm şi promovăm, pe canalele digitale de vânzări, servicii online pentru clienţi. De asemenea, continuăm să implementăm produse noi pe piaţă, să utilizăm sistemele progresiste de identificare a clientului, tehnologii Cloud, analize Big Data, precum şi tehnologii bazate pe inteligenţa artificială, dar şi să motivăm şi să educăm clienţii cu privire la creditele responsabile.

Ce caută astăzi consumatorul modern când selectează furnizorul serviciilor financiare?

Consumatorul modern doreşte să obţină totul aici şi acum. El nu este obişnuit să aştepte, el doreşte să facă cumpărăturile sau să obţină serviciile de care are nevoie rapid, uşor şi confortabil; este un consumator mereu informat, mereu conectat. El este creativ, flexibil, caută şi adoptă uşor inovaţiile digitale. Acesta transformă şi remodelează serviciile financiare, prin comportamentul său, pentru că băncile şi IFN-urile sunt nevoite să se adapteze cerinţelor. Instituţiile financiare care reuşesc să facă faţă schimbărilor şi oferă clienţilor experienţele şi serviciile la nivelul aşteptărilor, se bucură de succes, asigurându-şi o creştere spectaculoasă a businessului. Astfel au crescut şi companiile fintech cum ar fi Revolut, Klarna, TransferWise sau PayPal.

Loialitatea consumatorului modern nu mai este legată de brandul, istoria sau dimensiunea instituţiei financiare. Consumatorul modern este fluid şi migrează uşor de la o bancă la alta, de la un sistem de plăţi online la unul nou, de la un creditor la altul. Tot ce îi determină loialitatea este experienţa proprie. Dacă consumatorul are parte de servicii financiare inovatoare, adaptate nevoilor sale, intuitive şi comode, el rămâne fidel şi devine un promotor activ al acestora.

Credius întotdeauna s-a bazat pe transformarea şi optimizarea procesului de creditare, pe căutarea tehnologiilor inteligente care contribuie la simplificarea şi reducerea timpului pentru client.

Cum a schimbat criza provocată de Covid-19 serviciile financiare?

Pandemia a mărit rotaţiile motorului dezvoltărilor tehnologiilor digitale. Orice domeniu de activitate, fie că este vorba de comerţ, educaţie, HoReCa, medicină sau servicii publice, a trecut prin transformări, implementând tehnologii şi instrumente dedicate deservirii clienţilor de la distanţă.

Serviciile financiare au trecut prin metamorfoze mari. Evitarea contactului fizic şi a timpului petrecut la cozile „bine organizate” ale sucursalelor bancare au determinat clienţii să identifice alte soluţii, mai „în pas cu timpul”, de gestiune a conturilor, plăţilor şi a creditelor. Odată cu instalarea măsurilor de carantină şi izolare, businessul financiar s-a confruntat cu nevoia de a accelera tranziţia digitală.

Credius a trecut prin această transformare relativ uşor. De la început, activitatea noastră a fost bazată pe tehnologii avansate care ne-au oferit avantajul de a fi cu un pas înaintea competitorilor. Noi doar am continuat dezvoltarea în aceeaşi direcţie. Cred că o provocare a fost includerea în procesele digitale a persoanelor vârstnice, care nu sunt atât de familiarizate cu acest mediu. De aceea, am creat soluţii simplificate, care îmbină creditarea online cu un suport telefonic complet. Desigur, în această perioadă ponderea populaţiei care a trecut în mediul online a crescut simţitor.

Care sunt trendurile din domeniul tehnologiile digitale şi cum vor schimba acestea viitorul serviciilor financiare?

Printre trendurile tehnologice care vor fi utilizate în domeniul serviciilor financiare, se numără tehnologiile de interfaţă vocală (Voice User Interface). Driverul de bază pentru dezvoltarea lor este, desigur, consumatorul. Oamenii vor să aibă posibilitatea să comunice cu companiile digitale, inclusiv prin comenzi vocale, deoarece s-au obişnuit cu utilizarea comenzilor vocale pentru navigarea pe internet, schimbarea volumului la TV sau efectuarea apelului telefonic din maşină. În câţiva ani vom vedea tehnologii similare cu Siri sau Alexa implementate la scară largă şi în domeniul financiar. De aceea, ne aşteptăm ca şi pe piaţa financiară să apară servicii în care clientul, cu ajutorul vocii, să facă transferul bancar, să aplice pentru un credit sau să efectueaze un schimb valutar.

Cu siguranţă, utilizarea biometriei pentru recunoaşterea identităţii este astăzi un alt trend. Utilizarea datelor biometrice este pusă în aplicare în diferite sisteme de acces cum ar fi deblocarea telefonului. În India funcţionează, de exemplu, registrul Aadhaar, cel mai mare sistem digital de bio-identificare, care gestionează datele biometrice (amprentele digitale şi fotografiile feţei şi a irisului ochilor) a tuturor cetăţenilor indieni. Acest sistem este utilizat de orice instituţie guvernamentală sau comercială. În baza identificării biometrice se acordă ajutorul social, serviciile medicale, sunt contabilizate orele de lucru, eliberate cardurile SIM, se efectuează tranzacţii imobiliare, se deschid conturile bancare sau se acordă creditele de nevoi personale. Şi asta se întâmplă într-o ţară în curs de dezvoltare, cu o populaţie de peste 1 miliard de persoane.

Eu cred că în următorii ani dezvoltarea pieţei serviciilor financiare şi a serviciilor de creditare în special, va fi determinată de dezvoltarea tehnologiilor. Sunt noi generaţii de clienţi, care nu vor accepta o altfel de relaţie cu o instituţie financiară în afara celei complet digitalizate. Vom fi martorii unor transformări majore în aceasta direcţie. Probabil, în curând, consumatorul nu va avea nevoie nici de card, nici de telefonul mobil pentru efectuarea cumpărăturilor sau pentru obţinerea unui credit.

Ce inovaţii oferă astăzi Credius clienţilor săi?

Am creat o tehnologie cu totul nouă de creditare online. Creditul online nu este o noutate pe piaţă, însă tehnologia dezvoltată şi implementată de noi face diferenţa. Pot să afirm că acest tip de credit este cel mai simplu şi cel mai rapid de pe piaţă. Toată interacţiunea clientului cu compania, încă din momentul depunerii cererii de credit până la momentul obţinerii creditului, este digitalizată în proporţie de 100%. Clientul parcurge întregul proces, fără interacţiune umană şi obţine creditul în maxim 5 minute, fără interviu telefonic ori drumuri la birourile noastre. Tehnologia îi permite să acceseze acest serviciul 24/7, din orice locaţie, având la dispoziţie doar un smartphone sau un PC conectat la internet.

Efortul, din partea clientului este minim, iar posibilitatea erorilor de completare a fost redusă la minim. Odată cu introducerea datelor de contact şi încărcarea unei fotografii a cărţii de identitate, sistemul pre-completează câmpurile necesare din cererea de credit. Urmează validarea acestora, obţinerea acordurilor din partea clientului, apoi interogarea şi analiza bazelor de date externe care ne permit să luăm decizia de acordare a creditului. Procesele de analiză şi luarea deciziei sunt automatizate, iar timpul de procesare nu durează decât câteva minute. Dacă s-a aprobat creditul, urmează validarea electronică a contractul de credit de către client, iar banii sunt viraţi imediat pe cardul clientului. Totul se întâmplă în condiţii de maximă securitate a datelor clienţilor şi a fluxurilor interne. Folosim tehnologii de ultimă generaţie de stocare şi procesare a informaţiilor interne.

În final

Credius şi-a construit businessul prioritizând procesele operaţionale flexibile şi implementarea celor mai recente tehnologii. Noi oferim serviciile fintech care se deosebesc prin abordarea personalizată, accesibilitate, transparenţă, coerenţă şi rentabilitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO