Info

(P) SAS ajută companiile să se autoevalueze şi să analizeze comportamentul clienţilor în urma COVID-19

(P) SAS ajută companiile să se autoevalueze şi să...

Autor: Publicitate

21.12.2021, 14:06 103

Studiu SAS: 62% dintre respondenţi nu vor reveni la obiceiurile de cumpărare anterioare pandemiei

Studiul realizat recent de către compania americană SAS, cu privire la modificările aduse de pandemia COVID-19 în comportamentul clienţilor, arată că 21% dintre oameni au început să folosească, o aplicaţie sau un serviciu digital pentru prima dată în timpul pandemiei, iar 62% dintre aceştia au declarat că nu vor reveni la obiceiurile anterioare. Raportul a fost realizat în luna februarie a acestui an, folosind un eşantion extins de 6.000 de consumatori din Europa Centrală şi de Est, Rusia, Orientul Mijlociu şi Africa.

Subiectele care au vizat acest raport au fost în strânsă legătură cu schimbările aduse de pandemie: opinia clienţilor despre cumpărăturile digitale, care sunt preferinţele acestora în vederea unei experienţe excelente, posibilitatea de a reveni la comportamentele pre-pandemie cu ajutorul vaccinului, şi altele.

Studiul în format e-book se poate descărca de pe site-ul SAS.

„Pandemia a dat lumea peste cap şi una dintre cele mai clare dovezi în acest sens este modul în care priorităţile consumatorilor s-au schimbat. Agilitatea proceselor de business reprezintă o necesitate, cu precădere în cadrul companiilor B2C, unde digitalizarea proceselor face mult mai facilă adaptarea business-ului la comportamentul consumatorilor aflat mereu în schimbare. Pentru a aborda acest lucru cu viteza şi precizia adecvate, companiile trebuie să ia în considerare implementrea soluţiilor analytics în canalele lor digitale”, a declarat Radoslaw Grabiec, Customer Intelligence Practice Head CEMEA SAS.

Chestionarul de autoevaluare Confidence Qoutient

În plus, un alt instrument prin care SAS ajută companiile să treacă mai uşor peste schimbările aduse de pandemie, este chestionarul de autoevaluare, care demonstrează dacă eforturile de marketing din cadrul unei organizaţii dau roade. Acesta îi va ajuta pe marketeri în analiza clienţilor şi să prioritizeze eforturile conform celor patru dimensiuni de marketing: strategie, tehnologie, proces şi măsurare.

Astfel, utilizatorii vor primi sfaturi pentru a-şi creşte competitivitatea şi vor primi scoruri care arată unde se poziţionează şi care sunt domeniile de îmbunătăţit. Evaluarea ar trebui să dureze între 10 şi 15 minute şi se analizează următoarele aspecte:

- Clientul digital - tehnologiile digitale de astăzi sunt inteligente, imersive şi mobile, iar clienţii doresc să poată avea întâlniri business, oriunde s-ar afla. Această secţiune măsoară modul în care se pot crea experienţe personalizate pentru clienţi în timp real.

- Încrederea digitală - protejarea confidenţialităţii datelor clienţilor nu este doar o necesitate, ci este un avantaj competitiv. Această secţiune măsoară gradul de transparenţă al unei organizaţii, dar şi responsabilitatea şi implicarea acesteia în relaţia cu proprii clienţi.

- Agilitate şi automatizare - pentru a fi competitive, întreprinderile trebuie să fie agile şi să folosească automatizarea pentru a răspunde nevoilor clienţilor. Această etapă a chestionarului, analizează dacă în cadrul unei companii există o strategie pentru clienţi, care ajută la accelerarea deciziilor, reduce riscurile şi permite implicarea clienţilor în timp real.

- Loialitate digitală – pentru a deveni companii loaile, brandurile de succes oferă servicii personalizate clienţilor pe întreg procesul de cumpărare al acestora. Această secţiune măsoară dacă clienţii vor rămâne alături de organizaţie, chiar şi după ce procesul de cumpărare s-a încheiat.

Chestionarul de autoevaluare poate fi completat de fiecare organizaţie interesată şi se regăseşte pe site-ul companiei SAS.

Despre Studiul Experience 2030

Un alt studiu elaborat de SAS, este Studiul Experience 2030, care prezintă elementele care definesc experienţa consumatorului, astăzi, şi cum vor evolua acestea până în anul 2030.

În cadrul acestui studiu, au fost chestionaţi 4,000 de consumatori, directori de companii, marketeri şi profesionişti în domeniul tehnologiei, guverne şi organizaţii globale din Canda, America de Nord si Sud, Asia, Europa si Africa. Experienţa cosumatorului, va defini succesul brandului, iar tehnologiile invoatoare vor facilita interacţiunile dintre clienţi şi brand, oferindu-le încredere, loialitate şi rapiditate.

Rezultatele studiului se pot regăsi pe site-ul Experience2030.

Despre SAS – www.sas.com

Cu o experienţă de peste 40 de ani, compania SAS este liderul soluţiilor de analytics. Prin servicii şi soluţii software inovatoare, SAS sprijină şi inspiră clienţii din întreaga lume să transforme datele în informaţii valoroase. SAS gives you THE POWER TO KNOW®.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO