Info

(P) Producătorul clujean de lactate Bonas se listează la Bursă. Planuri pentru zeci de magazine în toată ţara, o nouă fabrică de brânzeturi, centru logistic şi soluţii digitalizate de gestiune a afacerilor

Autor: Publicitate

24.06.2021, 11:49 496

Compania Bonas Import Export, fondată de fraţii Vasile şi Emil Naş, alături de cumnatul lor, Petru Brad, a intrat joi la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB), pe piaţa AeRO, cu simbolul de tranzacţionare BONA.

Producătorul de lactate cu sediul în localitatea Dezmir, de lângă Cluj-Napoca, are un capital social subscris şi vărsat integral este de 4.890.000 lei, compus din tot atâtea acţiuni cu valoarea nominală de 1 leu. Admiterea la tranzacţionare a fost intermediată de SSIF Interdealer Capital Invest.

Pasul listării la BVB vine după ce, în luna aprilie, compania a derulat un plasament privat şi a vândut un pachet de 40,76% din acţiuni, la preţul de 5 lei/acţiune. Oferta a fost supra-subscrisă în prima zi de ofertă de către un număr de 114 investitori, valoarea totală a ofertei fiind de 9.967.500 de lei.

Compania a pornit timid, la începutul anilor 1990, ca atelier de prelucrare a laptelui, care procesa 200-400 de Iitri de lapte pe zi şi oferea spre vânzare un prim derivat din laptele de vacă, telemeaua. Când a reuşit să cumpere prima linie de pasteurizare, a luat viaţă laptele de consum.

An după an, compania şi-a dezvoltat şi şi-a diversificat activitatea, iniţial din profiturile reinvestite, apoi cu ajutorul primelor programe de finanţare - SAPARD -  folosite pentru dezvoltare şi retehnologizare, fonduri obţinute cu multă dificultate, din cauza birocraţiei excesive din timpurile de început ale acestui tip de finanţare.

Compania are astăzi o capacitate zilnică de procesare de 15.000 de litri de lapte, care este colectat, prelucrat, ambalat şi distribuit în regie proprie.

”De la atelierul de acum 30 de ani, am ajuns la o fabrică în care prelucrăm zilnic 15.000 de litri de lapte, pe care îl colectăm doar de la producători locali de pe o rază de maximum 100 de kilometri în jurul fabricii. Iar toate, dar absolut toate produsele Bonas, sunt făcute plecând de la lapte proaspăt.

Ne respectăm furnizorii, le dăm preţul corect pentru lapte, avem o relaţie directă, de parteneriat cinstit între noi, îi sprijinim cu ce putem, pentru că ştim că binele lor şi al animalelor lor va fi şi binele nostru. Aşa am înţeles să ne arătăm respectul faţă de ei.

Clienţii noştri ne cunosc de multă vreme şi ştiu că produsele Bonas au nişte particularităţi tot mai greu de aflat la alţi producători de pe piaţă: au un termen de valabilitate mai scurt şi au gustul bun şi sănătos al produselor făcute doar cu lapte proaspăt, nu cu aditivi şi substanţe care să păcălească natura” – Emil Naş, acţionar şi co-fondator al companiei

Proiecte în curs: extinderea reţelei de magazine proprii, mǎrirea capacitǎţii de producţie şi diversificarea produselor

Strategia de dezvoltare a companiei pune un accent deosebit pe diversificarea producţiei, în prezent compania aflându-se în procesul de inovare şi testare a unor produse noi, atât pe segmentul de produse proaspete, cât şi pe segmentul de brânzeturi, cu un accent special pentru produsele maturate.

De asemenea, ca acţiune imediată, aflată deja în derulare, Bonas are în vedere extinderea reţelei de magazine proprii cu încă 20 de magazine până la sfârşitul acestui an, atât în judeţul Cluj, cât şi în alte judeţe, precum şi în Capitală.

Compania va investi şi într-un centru logistic integrat cu depozit frigorific, dimensionat ȋn concordanţă cu cantitatea de lapte procesată şi cu noile dimensiuni ale reţelei proprii de magazine. Investiţia va fi finalizată până la sfărşitul anului 2022 şi va avea drept rezultat dublarea vânzărilor lunare ale companiei.

Investiţiile într-o nouă unitate de inovare-testare-dezvoltare de produse şi implementarea unei soluţii digitalizate integrate de gestiune şi urmărire a întregului lanţ al afacerii reprezintă garanţia continuării procesului de diversificare şi de creştere continuă a calităţii produselor Bonas.

Compania se doreşte a fi unul dintre cei mai activi emitenţi în ceea ce priveşte utilizarea diverselor operaţiuni oferite de piaţa de capital, astfel încât acţiunile BONA să fie în topul lichidităţii de pe piaţa AeRO.

”Începând de acum, relaţia noastră cu clienţii şi cu investitorii intră într-o nouă etapă: aceea în care ne dorim ca graniţa dintre aceste două categorii să se estompeze. Clienţii noştri fideli, convinşi de calitatea produselor Bonas, au posibilitatea să investească în acţiunile companiei şi, în felul acesta, se vor putea bucura de două ori de succesul şi rezultatele noastre. Pe de altă parte, investitorii merită să se lase tentaţi să verifice în mod direct calitatea produselor Bonas şi suntem convinşi că vor deveni consumatori fideli ai produselor”, a declarat joi Vasile Naş, acţionar şi co-fondator al companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO