Info

(P) „Oamenii au nevoie mai mult ca oricând de grija reală a angajatorului”, Radu Brăgărea, UNIQA Asigurări de viaţă

Poţi inova într‑o piaţă aflată în incertitudine? Da, şi o poţi face rapid, dacă există oportunitate, iar această oportunitate este nevoia clientului tău. Siguranţa şi protecţia suplimentară au fost cele două nevoi pe care UNIQA le‑a pus împreună, transformându‑le în UNITEAM PROTECT, asigurare de viaţă de grup SARS‑CoV‑2 (COVID‑19), destinată companiilor care vor să‑şi asigure angajaţii pentru riscurile infectării cu noul coronavirus. Despre adaptare la noua realitate şi cum ne ajută acest tip de asigurare, am discutat cu Radu Brăgărea, Vicepreşedinte, membru al Directoratului UNIQA Asigurări de viaţă.

Adaptarea a însemnat digitalizare rapidă

„Pentru toate business‑urile, această criză a impus distanţarea fizică, iar asta duce categoric spre digitalizare şi transferarea tuturor proceselor de lucru în mediul online. Nu eram campioni nici ca ţară şi nici ca industrie la capitolul digitalizare, am fost însă forţaţi să ne concentrăm mai mult pe adoptarea comunicării la distanţă ca practică exclusivă, pe dezvoltarea fluxurilor operaţionale la distanţă, şi recunoaştem că am reuşit să beneficiem si de o deschidere mai mare a clienţilor în acest sens. UNIQA a avut un avantaj, având deja implementat un sistem care a reuşit să facă foarte uşor trecerea de la un mediu de lucru bazat pe întâlniri faţă în faţă cu clienţii, pe schimb de documente fizice cu aceştia, la un mod de lucru la distanţă.

Am profitat de această perioadă şi pentru a extinde serviciile pe care le ofeream deja la distanţă şi am făcut acest lucru prin asistentul digital ANA (https://daunerapide.uniqa.ro/), un serviciu unic pentru piaţa de asigurări din România, pe care‑l lansasem în urmă cu un an.

ANA ajută clienţii să‑şi notifice daunele pe care le au şi chiar să‑şi rezolve daunele fără să fie nevoie de interacţiuni fizice. Acest asistent a fost acum extins pentru a acoperi notificări pentru toate tipurile de produse de asigurări generale pe care UNIQA le oferă, iar pentru cele mai frecvente dintre ele, ANA gestionează întregul flux al despăgubirii.

În ultimele luni, cererile de soluţionare a daunelor pentru locuinţă şi CASCO prin intermediul ANA au ajuns la 70%, faţă de 10% cât erau la începutul acestui an.

Ne propunem să continuăm dezvoltarea ANA şi să adăugăm şi alte produse, astfel încât cea mai mare parte a interacţiunilor să fie soluţionate prin intermediul acestui asistent virtual şi a platformei complexe de servicii daune dezvoltată.”

 

Riscul de pandemie, de la excluderi la un produs special

„În primele săptămâni de la declanşarea pandemiei, UNIQA a făcut mai multe analize ale situaţiei actuale, atât la nivel de grup, dar şi la nivelul României, încercând să evalueze impactul posibil pentru societatea de asigurări, atât din punct de vedere al operaţiunilor şi proceselor, cât şi al impactului asupra portofoliului de clienţi.

Pentru clienţi, după analiza mai multor scenarii şi a posibilului impact al acestora, am luat hotărârea de a include în poliţele existente riscul de pandemie, acesta fiind până atunci menţionat la categoria excluderi.

Am arătat astfel că, şi în condiţii critice, UNIQA rămâne o companie centrată pe clienţi, cu focus pe soluţii şi servicii de calitate.

În momentul în care au existat la nivel mondial mai multe date despre felul în care acest virus se răspândeşte şi care sunt efectele lui, s‑a configurat nevoia de a oferi o acoperire specifică acestui risc. Am investigat această oportunitate împreună cu specialiştii grupului şi ulterior am adaptat produsul de asigurări rezultat la contextul local, la evoluţia situaţiei din România, iar aici ne‑au ajutat mult datele pe care le‑au comunicat autorităţile în timp real, într‑un mod cât se poate de transparent.

Astfel a apărut produsul UNITEAM PROTECT, o asigurare de grup ce acoperă riscul infectării cu noul coronavirus, produs care se adresează companiilor.

Lansarea în jurul datei de 15 mai a coincis cu ieşirea din starea de urgenţă, momentul în care multe companii şi‑au reînceput activitatea.

Practic, am văzut nevoia companiilor de a‑şi asigura angajaţii, deoarece realitatea ne arată că riscul de infectare încă există, iar în cazul în care un angajat se îmbolnăveşte, este spitalizat sau chiar se ajunge pana la situaţia nefericita a unui deces, angajatorul poate veni cu un sprijin prin achiziţionarea acestei soluţii.”

 

UNITEAM PROTECT se adresează companiilor care au minimum 10 angajaţi, este simplu şi foarte uşor de accesat.

 

Asigurarea pentru noul coronavirus, un instrument de prevenţie

„Statul în casă, izolarea, a fost pentru mulţi angajatori un instrument de protecţie important, dar odată cu revenirea la un regim de muncă mai apropiat de normalul anterior, cu toate măsurile de prevenţie care se iau în această perioadă, riscul rămâne ridicat. Astfel, un produs de asigurare este un instrument suplimentar prin care companiile pot să‑şi arate grija pentru angajaţii lor.

Această poliţă se adresează oricărei companii, în special domeniilor care presupun interacţiunea directă cu clienţii, cum ar fi domeniul transporturilor şi curieratului, retailul, industria ospitalităţii.”

Semnale privind nevoia unui astfel de produs au existat înainte de lansare, mai spune Radu Brăgărea. „Unii clienţi şi‑au dorit ca poliţele pe care le aveau să le acopere şi riscurile îmbolnăvirii cu Covid‑19, iar noi ne‑am adaptat în acest sens”.

 

Am deja o asigurare de grup pentru angajaţi

UNITEAM PROTECT se adresează şi clienţilor existenţi, care pot să‑şi suplimenteze poliţele care acoperă viaţa, sănătatea sau accidentele de muncă pentru angajaţi. „Acoperirea pentru riscurile îmbolnăvirii cu noul coronavirus se poate adăuga unei poliţe deja existente, dar poate fi achiziţionată şi separat”, explică Radu Brăgărea.

 

Acoperirea riscurilor generate de coronavirus, un beneficiu real şi necesar pentru angajaţi

S‑a discutat mult despre grijă în ultimele luni, iar această grijă s‑a extins acum, pentru că provocările şi nevoile angajaţilor s‑au schimbat. Oamenii au nevoie mai mult ca oricând de grija reală a angajatorului, alături de toate măsurile de prevenţie pe care acesta trebuie să le ia pentru a‑i proteja. Asigurarea este un instrument suplimentar prin care orice angajator poate să‑şi arate grija şi preocuparea faţă de oamenii din echipă. Aceasta poate fi inclusă în pachetele pentru beneficii destinate angajaţilor, alături de abonamentul la sală, servicii medicale private, bonuri de masă, traininguri, participarea la evenimente etc., mai ales că unele dintre acestea nu mai pot fi acum accesate sau au trecut pe planul doi, iar bugetele pot fi realocate.

 

Perioadele de criză pot face diferenţa pentru clienţi

Pandemia a reconfigurat strategiile şi planurile multor companii. „Pentru UNIQA clientul devenise deja principalul vector de dezvoltare în ultimii ani, iar perioada de criză n‑a schimbat cu nimic această strategie”, spune Radu Brăgărea şi subliniază că „dimpotrivă, în perioadele de criză este mai evident că poţi face diferenţa între o companie care se axează pe clienţi şi răspunde nevoilor acestora si restul. Deci, am rămas o companie centrată pe clienţi. Modul de abordare a trebuit să se schimbe, iar unele procese de transformare să fie accelerate.

În primul rând, vorbim despre digitalizare, o mare parte din procese fiind mutate rapid spre online pentru a veni în sprijinul clienţilor care nu se mai puteau deplasa şi discuta cu noi în mod tradiţional.


Adopţia acestor servicii digitalizate a fost o surpriză foarte plăcută pentru noi. Sperăm ca lucrurile să rămână la acelaşi nivel şi după încetarea pandemiei; sperăm că în momentul în care un client a trecut printr-un proces de despăgubire online, să nu se întoarcă la calea clasică. Este foarte clar acum pentru toţi că digitalizarea salvează timp, energie, iar procesul este transparent şi complet auditabil.

 

În al doilea rând, am reuşit să venim rapid cu un produs care răspunde necesităţilor apărute în acest moment, iar companiile aveau nevoie urgent de soluţii simple, rapide, adaptate unei situaţii cu care nu s‑au mai confruntat.

Deci, digitalizarea, proces care va continua, şi adaptarea prin soluţii şi servicii pentru nevoile reale ale clientului sunt parte din paşii pe care‑i dezvoltă UNIQA în direcţia nevoilor clientului.

 

Detalii despre UNITEAM PROTECT şi beneficiile pentru angajaţi în cazul îmbolnăvirii cu SARS-CoV-2 (COVID-19) pot accesate în https://www.uniqa.ro/companii/angajatii-tai/asigurarea-de-viata-de-grup-sars-cov-2-covid-19-uniteam-protect.

 
 
 
 
 

Etichete: nevoie,angajator

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.