Info

(P) Necesitatea Inteligenţei artificiale în combaterea riscurilor fraudelor bancare

(P) Necesitatea Inteligenţei artificiale în combaterea...
03.11.2021, 10:23 680

Studiile recente arată că în prezent, instituţiile financiare înaintează demersuri semnificative pentru a diminua sau a combate riscul fraudelor bancare şi, în mod clar, abordarea pentru detectarea şi prevenirea spălării banilor trebuie să se îndrepte înspre digitalizare şi inteligenţa artificială. Această schimbare a abordării vine odată cu anumite sarcini de îndeplinit şi riscuri, alături de costurile semnificative necesare pentru adoptarea noilor tehnologii.

În urma studiului realizat de companiile SAS, KPMG şi Asociaţia Specialiştilor Certificaţi în Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor (ACAMS), reiese că în urma perioadei pandemice, care a mărit rata fraudelor şi criminalităţii bancare, o tremie din instituţiile financiare au accelerat procesul de integrare a tehnologiilor Artificial Intelligence (AI) şi Machine Learning (ML), pentru detectarea mai eficientă a infracţiunilor.

Cu o experienţă de peste 40 de ani, compania multinaţională SAS din Statele Unite, este lider global în soluţii de analiză a datelor, software şi servicii inovatoare, oferind astfel suport companiilor în abordarea tehnologiilor Inteligenţei Artificiale. De peste 20 de ani, prezenţa sa în România, se regăseşte în domeniul bancar, telecomunicaţii, manufactură, energie, utilităţi, dar şi în sectorul public.

În ceea ce priveşte industria financiar bancară, SAS oferă soluţii pentru zona de interacţiune şi customer experience, pentru înţelegerea comportamentului şi nevoilor clienţilor şi facilitarea interacţiunilor cu aceştia, în vederea identificării unei soluţii personalizate. Alte zone care beneficiază de soluţiile SAS sunt zona de risc şi regulatory compliance (analize şi modele de risc), zona de antifraudă şi Money Laundering. Companiile se pot proteja pentru problematica specifică de fraudă cu soluţii avansate pe AI şi ML, care detectează anomaliile foarte rapid şi alertează factorul uman decident, prin declanşarea automată a unor semnale specifice.

Există capabilităţi avansate pentru domeniul financiar bancar, iar multe ţări din Uniunea Europeană (Polonia, UK, Irlanda, Ungaria, Estonia, Danemarca etc.) utilizează soluţiile şi seviciile SAS.

Având o experienţă profundă cu piaţa matură, internaţională, SAS vine în întâmpinarea clienţilor cu posibilitatea unui transfer de cunoştinţe, poziţionându-se ca un partener de încredere şi fiind, practic, un consultant de business ce deţine tehnologia necesară pentru optimizarea proceselor de securitate din domeniul bancar şi nu numai.

Recent, în vara acestui an, Chartis Research, cel mai mare furnizor de analiză şi cercetare a tehnologiilor de risc, la nivel global, a desemnat SAS că fiind lider în modelele de management al riscului (MRM) pentru categoria RiskTech Quadrant®. Compania a obţinut punctaj mare la toate criteriile de evaluare, acest rating MRM, poziţionând SAS ca lider de categorie Chartis RiskTech Quadrant® în soluţii de fraudă pentru întreprinderi şi întărind reputaţia de companie inovatoare pentru diferite industrii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO