Info

(P) Mutarea în Ţiriac Tower

(P) Mutarea în Ţiriac Tower
11.11.2021, 12:26 644

Interviu cu Dana Lemnaru, Director HR Allianz-Ţiriac

De ce aţi ales să vă mutaţi sediul în clădirea Ţiriac Tower?

Allianz-Ţiriac a ajuns într-o etapă de dezvoltare în care are nevoie de un sediu nou, de un spaţiu modern care să asigure colegilor noştri un mediu confortabil, flexibil, adaptat realităţilor din piaţa muncii.
Ne-am orientat încă de la început către o clădire verde, cu birouri moderne de clasa A, care să respecte cele mai înalte standarde de sustenabilitate, cu avantaje directe pentru echipă şi mediu.
Am avut mai multe opţiuni pe lista scurtă, iar într-un final am optat pentru Ţiriac Tower datorită facilităţilor clădirii care scot în evidentă atenţia pentru mediu şi grija pentru sănătatea celor care îşi desfăşoară activitatea în interiorul său. Ţiriac Tower se numără printre puţinele clădiri de birouri din România cu certificarea internaţională LEED Platinum. În plus, Ţiriac Tower deţine şi certificarea Well Health-Safety, standardul apărut în urma recomandărilor unui grup de experţi din sănătate, academicieni, specialişti în construcţii şi profesionişti din imobiliare. Această certificare atestă asigurarea unui mediu de lucru sigur pentru sănătate şi o atenţie sporită pentru bunăstarea oamenilor.
Un alt argument major a ţinut şi de poziţionarea excelentă a clădirii în centru oraşului, care o face uşor accesibilă pentru angajaţii noştri, indiferent de mijlocul de transport utilizat. De exemplu, cea mai apropiată staţie de metrou (cel mai utilizat şi cel mai eficient mijloc de transport în comun din Bucureşti) se află la numai 5 minute de mers pe jos. În plus, Ţiriac Tower conectează angajaţii şi la următoarele mijloace de transport public: linii de tramvai, autobuz, troleibuz către cartierele importante ale oraşului, precum şi transport feroviar şi linii expres către aeroport.
De asemenea, poziţionarea într-o zonă centrală, aşa cum este Piaţa Victoria, ne oferă avantajul accesului facil la numeroşi furnizori de servicii: parcuri, bănci, instituţii publice, şcoli, grădiniţe, muzee, clinici medicale, supermarketuri, restaurante sau săli de sport.
Dincolo de avantajele pe care le oferă o clădire verde de ultimă generaţie, aflată în inima Bucureştiului, pentru Allianz-Ţiriac mutarea înseamnă şi întreaga echipă din sediile centrale reunită sub un singur acoperiş.

Care au fost criteriile de care aţi ţinut cont pentru luarea acestei decizii? Ce avantaje aduce această clădire?
Criteriile care ne-au ghidat în această alegere au fost impactul concret asupra mediului şi a angajaţilor noştri (clădire verde, mediu de lucru sănătos) şi poziţionarea într-o zonă uşor accesibilă. Fiind o „clădire verde”, Ţiriac Tower este proiectată pentru a asigura un confort sporit, cu un consum redus de resurse, angajaţilor care îşi vor desfăşura activitatea aici şi se remarcă printr-un mediu interior de calitate.
Câteva cifre care ne-au impresionat şi care merită menţionate sunt: 86% din totalul deşeurilor generate de construcţia proiectului au fost reciclate sau reutilizate; 36% din totalul materialelor de construcţie, ca valoare, a fost fabricat cu materiale reciclate; 51% din învelitoarea clădirii este acoperiş verde, ceea ce contribuie la reducerea efectului de insulă de căldură urbană; clădirea asigură un consum de apă cu peste 20% mai redus şi un consum de energie electrică cu peste 30% mai mic faţă de sistemele tradiţionale, ceea ce se traduce în economii pentru compania noastră. Totodată, 100% din locurile de parcare ale clădirii sunt amplasate subteran.
Avantajele pentru angajaţii noştri sunt: 35 metri cubi de aer proaspăt pentru fiecare persoană/ora (cu circa 30% mai mult faţă de clădirile standard), lumină naturală pentru 75% din zona de birouri, 98% din aria clădirii are vedere direct către exterior, zonă de recreere datorită celor 700 mp de spaţii verzi şi terase.
Totodată, dincolo de grija noastră la nivel de companie pentru asigurarea unui mediu sustenabil şi promovarea unui stil de viaţă sănătos, mulţi dintre colegii noştri au astfel de preocupări şi la nivel personal. Ţiriac Tower oferă facilităţi complete pentru biciclişti (parcare, duşuri şi vestiare), precum şi staţii de încărcare pentru autoturisme electrice.

Care sunt noile cerinţe pe care le urmăriţi, ţinând cont de contextul actual, atunci când vă gândiţi la revenirea la birou? Ce condiţii trebuie să respecte o clădire pentru ca activitatea să se desfăşoare în parametri optimi?
În ceea ce priveşte revenirea la birou şi modul de lucru pe termen lung, noi am decis să valorificăm avantajele câştigate în pandemie din perspectiva flexibilităţii şi a economiei de timp. Am discutat cu echipa, am efectuat studii interne, iar aproximativ 70% dintre colegi ne-au spus că şi-ar dori să lucreze câteva zile pe săptămână de acasă şi în perioada post pandemie.
În consecinţă, am decis încă din vara anului trecut ca odată ce pandemia se va termina să intrăm într-un mod de lucru hibrid. Îmbinarea celor două tipuri de muncă – de la birou şi de la distanţă – va fi standardul post pandemie, însă nu excludem ca unele activităţi să iasă din formula clasică şi să poate fi derulate 100% de la distanţă, de exemplu.
Ne-am pregătit deja operaţional pentru un mod de lucru hibrid pe termen lung, oamenii noştri sunt echipaţi cu toate instrumentele necesare: device-uri care permit conectarea la sistemele companiei de oriunde, telefoane mobile, etc.
Un nou mod de lucru pe termen lung înseamnă şi o nouă organizare a spaţiului de lucru cu un accent mai mare pe colaborare. O funcţionalitate esenţială a sediului central va fi aceea de a ajuta oamenii să interacţioneze mai bine, să faciliteze întâlnirile mixte - online & offline- şi să accelereze luarea deciziilor. Desigur, vor exista şi spaţii de lucru pentru muncă individuală, concentrată, de tipul silent rooms, însă e clar că ideea de muncă de la birou aşa cum a fost până în martie 2020 s-a schimbat şi odată cu ea s-a schimbat şi rolul biroului.
Flexibilitatea, asigurarea unui mediu de lucru sănătos şi libertatea oferită angajaţilor noştri de a-şi alege locul în care doresc să lucreze, în funcţie de activitatea desfăşurată, sunt elemente cheie pe care le-am luat în calcul în designul noului sediu central şi reprezintă în opinia noastră un must-have pentru companiile care doresc să îşi fidelizeze angajaţii şi să atragă tineri talentaţi din generaţia Millennials.

În ce proporţie angajaţii dumneavoastră lucrează de la birou şi câţi îşi desfăşoară încă activitatea în regim work-from-home?
În prezent, ţinând cont de restricţiile sanitare existente şi de faptul că prioritare pentru noi sunt sănătatea şi confortul emoţional al echipei dat de limitarea interacţiunilor, angajaţii Allianz-Ţiriac lucrează în continuare de acasă, având însă şi posibilitatea de a veni a birou în cazul în care activitatea desfăşurată necesită prezenţă fizică la sediul companiei. Astfel, colegii noştri pot lucra 1-2 zile pe săptămână de la birou şi restul de acasă sau pot lucra 100% de acasă. Procentele în care se împarte timpul de lucru de la birou şi de acasă sunt flexibile, în funcţie de activităţile desfăşurate şi se stabilesc împreună cu managerii direcţi, la nivelul fiecărei echipe.
Allianz-Ţiriac se numără printre companiile care susţin muncă de acasă a angajaţilor şi din perspectivă financiară. Potrivit informaţiilor ZF, doar 5% dintre multinaţionale din România oferă angajaţilor beneficii pentru telemuncă. Pe lângă asigurarea instrumentelor digitale necesare pentru munca de la distanţa, Allianz-Ţiriac a acordat angajaţilor sprijin financiar pentru amenajarea biroului de acasă şi achiziţia mobilierului necesar şi susţine cheltuielile lunare cu utilităţile, direct proporţional cu acivitatea desfăşurată în telemuncă.

Cat de mult contează pentru o companie să aibă sediul într-o clădire situată central?
Lumea de astăzi este extrem de competitivă, iar eforturile companiilor de a rămâne relevante au produs schimbări nu doar în modul în care ne desfăşurăm activitatea, ci şi de unde.
Promovarea unui echilibru între viaţa profesională şi cea personală este esenţială pentru bunăstarea, eficienta şi retenţia personalului. Un birou uşor accesibil şi aflat în imediata vecinătate a facilitaţilor de recreere din centrul oraşelor este extrem de important în această ecuaţie.
Au trecut vremurile în care era de aşteptat ca angajaţii să stea la birou toată ziua. Ştim acum că este important ca angajaţii să-şi acorde timp pentru exerciţii fizice, iar poziţionarea biroului în imediata apropiere a diverse facilităţi contează enorm.
Totodată, pentru o companie este foarte important să ofere acces uşor nu doar angajaţilor, ci şi clienţilor şi partenerilor de afaceri. Acest aspect este relevant mai ales în cazul unei industrii ca cea a asigurărilor, în care încrederea clienţilor şi partenerilor este esenţială. Iar această încredere se construieşte în primul rând prin interacţiune directă. Pentru a facilita interacţiunea cu Allianz-Ţiriac şi universul asigurărilor, la parterul clădirii Ţiriac Tower va exista un concept store dedicat publicului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO