Info

(P) Glovo România: Vom continua să creştem şi în 2021. Ne vom extinde în alte peste 30 de oraşe din ţară şi vom ajunge la comenzi de peste 230 mil. euro

Victor Răcariu -  General Manager Glovo CEE

Victor Răcariu - General Manager Glovo CEE

Autor: Publicitate

10.12.2020, 10:00 762

Declanşarea pandemiei şi impunerea restricţiilor pentru combaterea acesteia a pus în prim-plan businessurile bazate pe tehnologie şi servicii de livrare, astfel că unicornul spaniol Glovo, care le permite utilizatorilor de smartphone-uri să comande orice prin intermediul unei aplicaţii mobile, a apăsat puternic pedala de acceleraţie anul acesta, ajungând la o valoare a comenzilor de cinci ori mai mare decât în 2019. Iar pentru 2021 subsidiara locală a Glovo are în continuare planuri mari de extindere.

„Vom continua să creştem şi estimăm că în 2021 va creşte cu aproximativ 50% valoarea tranzacţionată prin intermediul aplicaţiei, ajungând la 230 de milioane de euro. În acelaşi timp, vom dubla harta Glovo în România, urmând ca numărul de oraşe în care aplicaţia este disponibilă să crească până la 65. Mai mult decât atât, anul viitor ar putea marca 1 milion de noi descărcări ale aplicaţiei, ajungând la un total de 3 milioane”, a declarat Victor Răcariu, director general în cadrul Glovo pentru regiunea Europei Centrale şi de Est.

Mai multe detalii despre evoluţia de anul acesta a businessului Glovo în România şi planurile pentru 2021 regăsiţi în interviul de mai jos:

Cum a fost până acum anul acesta pentru Glovo în România? Ce impact a avut declanşarea pandemiei asupra businessului local Glovo?

Victor Răcariu, Glovo: Pentru Glovo, a doua jumătate a anului a fost caracterizată de schimbări la nivelul comportamentului de consum, dar şi de creştere a volumului de comenzi, după o perioadă de scădere la începutul de pandemiei. Fără dubiu, un an atipic, dar am mizat pe extindere în România şi ne aşteptăm ca în 2021 să păstrăm acelaşi trend ascendent, atât în ceea ce priveşte valoarea tranzacţionată în aplicaţie, cât şi la nivelul numărului de oraşe în care serviciul de livrare rapidă este disponibil.

Cum v-aţi schimbat strategia de business pe plan local şi cum v-aţi adaptat businessului noilor condiţii de piaţă?

Victor Răcariu, Glovo: Pandemia nu ne-a schimbat planurile, ci mai degrabă le-a accelerat. Creşterea este un pilon foarte important din strategia Glovo, iar după începutul pandemiei, a trebuit să facem totul mult mai rapid - în primul rând am mărit echipa, am optimizat mult mai repede anumite procese şi, nu în cele din urmă, ne-am extins mult mai rapid. Pentru anul acesta mai avem în plan să adăugăm alte 10 oraşe pe harta Glovo, iar pentru anul viitor încă 22.

Ce vânzări a generat per total platforma Glovo în România în primele 9 luni ale acestui an?

Victor Răcariu, Glovo: Ne aşteptăm ca până la finalul acestui an să ajungem la o valoare tranzacţionată de 150 mil. euro, în condiţiile în care am încheiat anul 2019 cu cca. 30 mil. euro.

Care au fost categoriile care au avut cea mai mare pondere în vânzări şi la cât s-a situat aceasta?

Victor Răcariu, Glovo: În mod clar, categoria cu cea mai mare pondere este categoria „restaurante”, procentul fiind de 80%. Este urmată de categoria „supermarket” cu un procent de 10% şi alte categorii tot cu un procent de 10%.

Cum a evoluat valoarea medie a unei comenzi pe Glovo în primele 9 luni ale acestui an? La cât s-a situat mai exact?

Victor Răcariu, Glovo: Referitor la comenzile făcute prin intermediul aplicaţiei Glovo, acestea au avut o valoare medie de 65 de lei în Bucureşti şi 56 de lei în restul ţării. Cea mai mare comandă înregistrată pe Glovo în 2020 a fost în valoare de 3.800 lei, iar cele mai populare intervale orare au fost 11:00-13:00 şi 18:00-20:00. Până la finalul anului, estimăm că vom avea peste 10 milioane de comenzi livrate.

 

Câte restaurante partenere aveţi în prezent listate în cadrul Glovo România? Cum a evoluat numărul acestora de la începutul anului şi până în prezent?

Victor Răcariu, Glovo: În acest moment, avem înscrişi în aplicaţie peste 2.500 de parteneri, şi cu siguranţă numărul acestora va mai creşte atât până la finele anului cât şi pe parcursul anului viitor. Ne propunem să investim constant în tot ceea ce reprezintă Glovo, astfel încât să putem fi cât mai aproape de nevoile consumatorilor şi să putem oferi oricând un serviciu de calitate.

 Câte dintre restaurantele partenere sunt din Bucureşti?

Victor Răcariu, Glovo: În Bucureşti avem 1.500 de restaurante înscrise în Glovo.

Care este al doilea cel mai mare oraş după Bucureşti pentru businessul Glovo?

Victor Răcariu, Glovo: Cluj este cel de-al doilea cel mai mare oraş de pe harta Glovo.

În câte oraşe din România sunteţi prezenţi acum? Aveţi în plan să mai deschideţi noi pieţe până la finalul acestui an? Dacă da, câte şi care ar fi acestea?

Victor Răcariu, Glovo: În acest moment Glovo este disponibil în 33 de oraşe din ţară, cel mai recent fiind Drobeta-Turnu Severin. Pentru anul viitor ne propunem să continuăm extinderea şi să ajungem la 65 de oraşe.

Ce ţintă de venituri aveţi pentru finalul acestui an? Cu ce cifră de afaceri estimaţi că veţi încheia 2020 pe plan local?

Victor Răcariu, Glovo: Dat fiind modelul de business, mai relevantă decât cifra de afaceri locală este valoarea tranzacţionată prin intermediul aplicaţiei. Ne aşteptăm ca până la finalul acestui an să ajungem la o valoare tranzacţionată de 150 mil. euro, iar pentru anul viitor ne propunem să ajungem la o valoare tranzacţionată de până la 230 mil. euro.

Ce planuri aveţi pentru 2021 pe plan local? Noi categorii? Extindere în alte oraşe?

Victor Răcariu, Glovo: Da, vom continua să creştem şi estimăm că în 2021 va creşte cu aproximativ 50% valoarea tranzacţionată prin intermediul aplicaţiei, ajungând la 230 de milioane de euro. În acelaşi timp, vom dubla harta Glovo în România, urmând ca numărul de oraşe în care aplicaţia este disponibilă să crească până la 65. Mai mult decât atât, anul viitor ar putea marca 1 milion de noi descărcări ale aplicaţiei, ajungând la un total de 3 milioane.

 

De asemenea, am lansat şi  divizia de business Q-Commerce, care marchează o nouă etapă în livrarea la cerere şi care oferă posibilitatea de a livra „orice” în numai treizeci de minute sau mai puţin, în oraşele în care serviciul Glovo este disponibil. Q-Commerce sau „quick commerce” (comerţ rapid) conectează utilizatorii nu numai cu restaurante şi supermarketuri, ci cu orice tip de produs, din categorii precum muzică, jucării, cărţi, flori şi magazine de cosmetice. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO