Info

(P) Cum ajută roboţii business-urile să fie mai eficiente şi mai profitabile

(P) Cum ajută roboţii business-urile să fie mai...

Autor: Publicitate

04.11.2020, 12:26 3687

Cea de-a 4-a revoluţie industrială defineşte secolul 21, marcat de un cumul de tehnologii emergente care estompează liniile dintre sferele fizice, digitale şi biologice. În acest proces, implicarea roboţilor software în activitatea companiilor devine componentă esenţială şi firească în procesele de lucru ale business-urilor, mai ales acum, în perioada pandemiei. Sistemele de tip RPA - Robotic Process Automation şi automatizările software, în general, sunt instrumente ale hiperautomatizării (hyperautomation) - trendul numărul 1 al anului 2020 în tehnologie anunţat de Gartner - ce ajută companiile să fie mai eficiente şi să limiteze efectele crizei sanitare asupra serviciilor şi produselor livrate către clienţi.

Orange foloseşte cu succes roboţi în departamentele cheie şi pune la dispoziţie expertiza de automatizare RPA şi optimizare a proceselor către clienţii companii prin Orange Business Services, în parteneriat cu UiPath.

RPA, Robotic Process Automation, reprezintă una dintre cele mai spectaculoase tehnologii ale momentului din punct de vedere al rezultatelor imediate. Este o soluţie de automatizare ce preia acţiunile repetitive manuale, eliminând activităţile fără valoare adăugată. RPA-ul ne permite totodată interconectarea mai multor tehnologii existente în companie, economiseşte timp şi resurse şi duce la creşterea gradului de satisfacţie pe care îl resimt angajaţii şi clienţii.

Chiar dacă tehnologiile de automatizare aveau o tendinţă ascendentă şi înainte de pandemia de COVID-19, odată cu apariţia acesteia am asistat la o accelerare în adopţia lor pentru toate industriile, sporind viteza digitalizării în sectorul privat, cât şi public. În contextul limitării prezenţei fizice la birou, multe activităţi au fost mutate rapid într-un mediu digital care să satisfacă noile cerinţe. Există, astfel, o presiune a schimbării atât pe departamentele care interacţionează direct cu clienţii, cât şi pe angajaţii care trebuie să adopte noile moduri de lucru.

Ce beneficii aduce RPA-ul companiilor?

RPA-ul reprezintă un avantaj în schimbarea modului de lucru din timpul pandemiei şi imediat după aceasta datorită rapidităţii în implementare şi potenţialului de folosire al infrastructurii şi aplicaţiilor existente. Aceasta se poate întâmpla fără a impacta mult costurile operaţionale şi de capital. Roboţii şi automatizările existente pot fi adaptate, iar personalul se poate concentra pe zonele de transformare a businessului şi pe noile procese şi proceduri, generând valoare adăugată umană imposibil de înlocuit.

Transformarea vine în momentul în care toate hârtiile se transmit digital, apelurile sunt mutate către un chatbot, mail-urile structurate, acţiunile manuale şi repetitive sunt efectuate de la distanţă şi o mulţime de sisteme sunt interconectate. Pentru astfel de scenarii roboţii software sunt o soluţie accesibilă şi cu o investiţie ce poate deveni profitabilă într-un timp mai scurt de 1 an, permiţând o implementare fără o presiune suplimentară pe business şi pe metricele financiare.

Roboţii funcţionează în general pe maşini virtuale sau în cloud unde lucrează mai repede, fără pauze şi reduc costurile operaţionale. Folosirea acestora facilitează documentarea activităţilor şi identificarea potenţialului de eficientizare şi ajută la îmbunătăţirea şi agregarea datelor.

Orange România foloseşte cu succes roboţii în departamentele tehnice, HR, finance sau customer care

În Orange, implementările RPA sunt folosite în toate departamentele interne, ca parte a unui program de transformare pentru o îmbunătăţire şi digitalizare a activităţilor de business. Roboţii sunt folosiţi pentru integrarea mai multor aplicaţii, procesarea documentelor, monitorizarea reţelei, procese financiare şi de HR, precum şi în activităţi operaţionale, cum ar fi gestionarea activităţilor de problem management în zona de networking.

RPA-ul este corelat cu business intelligence (BI), optical character recognition (OCR), machine learning (ML), chatbots şi dezvoltări software de aplicaţii şi platforme specifice.

În situaţii cu un volum uriaş de operaţiuni, roboţii pot face faţă fără erori sau întârzieri, în timp ce angajaţii pot să monitorizeze funcţionarea lor. Astfel se pot lua decizii si măsuri într-un timp foarte scurt, îmbunătăţind calitatea muncii personalului din echipe.

Orange Business Services are la nivel global echipe care livrează soluţii profesionale de consultanţă tehnică şi business, atât pentru companiile din Grupul Orange, cât şi pentru clienţii noştri externi.

De asemenea, analizele de business şi de continuitate a activităţilor au urmărit să includă îmbunătăţirea şi identificarea punctelor cu potenţial de automatizare. Am reuşit, astfel, procesarea unui volum brusc crescut de solicitări sau de activităţi repetitive în anumite zone. Toate aceste implementări au dus la un impact pozitiv asupra satisfacţiei clienţilor şi la o creştere continuă a calităţii serviciilor, etalon pe care Orange Business Services îl menţine la un nivel performant, indiferent că este vorba despre clienţi interni sau externi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO