Info

(P) Beneficiile economice aduse de platformele Clever, Uber şi Bolt. Peste 1 miliard de RON la bugetul de stat

(P) Beneficiile economice aduse de platformele Clever,...

Autor: Publicitate

08.05.2019, 16:05 394

Urbanizarea tot mai accelerată, dezvoltarea oraşelor şi imposibilitatea autorităţilor publice locale de a ţine pasul cu acestea sunt doar câteva elemente care au generat nevoia unei alternative în ceea ce priveşte transportul eficient în interiorul oraşelor.

Un studiu recent realizat de PwC România a relevat faptul că, la nivelul unui an de zile, beneficiile directe şi indirecte aduse bugetului de stat de aceste platforme de mobilitate (Clever, Uber, Bolt) se ridică la aproximativ 1,1 miliarde de lei. Beneficiile, traduse în taxe şi impozite datorate atât la bugetul central cât şi la bugetele locale, pot fi sporite în cazul în care Guvernul adoptă un set de măsuri menit să susţină acest model de afaceri. 

Documentul prezentat de PwC prezinta, de altfel, trei scenarii in ceea ce priveste beneficiile aduse de reglementarea acestor platforme. Concret, facilitarea de catre guvern a dezvoltarii pietei de mobilitate urbana ar genera, aditional, beneficii de 1,12 miliarde de lei in intervalul 2020-2023 si ar atinge 2,8 miliarde de lei, in ultimul an al intervalului. In scenariul negativ, insa, beneficiile aduse de acest segment se vor situa, in anul 2023, la valoarea de 0,9 miliarde de lei. In scadere de la 1,6 cat este in prezent. Există nenumărate exemple la nivel mondial şi european unde legislaţia în cauză care să reglementeze aceste noi tehnologii a fost dezvoltată atât pentru beneficiari serviciilor (clienţi) cât şi pentru bugetele statelor respective. 

Soferii parteneri ai celor trei platforme de mobilitate urbana plătesc către bugetele locale şi cele naţionale peste 20 de milioane de euro anual si deservesc aproximativ 2,5 milioane de clienti. Aceşti bani provin din taxele pe care şoferii parteneri, care lucrează fie prin intermediul unui PFA sau al unui SRL, îi plătesc. Este important de menţionat faptul că suna totală ar putea fi mai mare odată cu lansarea acestui tip de servicii şi în alte oraşe din România. 

Prin reglementarea serviciilor de transport urban de tipul celor oferite de Uber, Clever sau Bolt Guvernul nu doar că îşi mai crează o „linie de finanţare” la buget dar susţine concurenţa în domeniul transportului urban. Concurenţa aduce servicii mai bune, mai eficiente şi mai flexibile. Toate părţile implicate vor beneficia de le urma unei reglementari corecte a acestor servici, de la clientii serviciilor şi prestatorii acestora, pe de o parte, până la autorităţile locale şi centrale, pe de altă parte prin taxele şi impozitele pe care le colectează.  

În concluzie, Guvernul nu îşi permite să nu reglementeze corect şi concurenţial aceste servicii pentru simplul fapt că nu îşi permite să piardă aceşti bani. În condiţiile în care toate sectoarele gestionate de administraţia centrală, de la infrastructură şi educaţie până la sănătate şi protecţie socială, au nevoie acută de finanţare. 

Guvernul este obligat şi direct interesat să susţină dezvoltarea economică a acestui sector de transport urban pentru a putea la rândul său să-şi realizeze investiţiile. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO