Info

(P) Băncile tatonează noi alternative la serviciile tradiţionale pe fondul unei creşteri rapide a creditării în ultimele 12 luni

(P) Băncile tatonează noi alternative la serviciile...
13.01.2022, 08:00 216

Serviciile bancare trec printr-o schimbare profundă pe fondul dezvoltării tehnologiei şi schimbării preferinţelor consumatorilor către noi mijloace de plată şi în acest context un nou concept prinde priză şi revoluţionează industria financiară: open banking.

Potrivit ediţiei 2021 a RAPORTUI EXPERIAN CU PRIVIRE LA BUSINESS ŞI CONSUMATORI, derulat în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), 62% dintre manageri consideră că au nevoie de mai multe informaţii pentru analiza clienţilor, iar 65% testează diferite tipuri de seturi de date pentru a îmbunătăţi acurateţea fişelor de client (cum ar fi utilizarea surselor de date non-tradiţionale precum Open Banking). 67% dintre respondenţi prioritizează investiţiile în digitalizarea proceselor principale de business.

Acest raport a fost realizat în baza sondajului efectuat de Forrester Consulting pentru Experian în august 2021, pe un eşantion de 598 de decidenţi din industria serviciilor financiare şi a telecomunicaţiilor, în regiunea EMEA.

Nevoile şi aşteptările clienţilor sunt altele, după pandemie. Aceasta a accelerat procesul de transformare digitală.

62% dintre manageri au observat o creştere, respectiv o creştere semnificativă, a cererilor de credit de la noi clienţi în ultimele 12 luni. Organizaţiile care suferă încă de întârzieri din cauza procedurilor manuale sau a verificărilor clienţilor care încetinesc procesul vor fi afectate şi vor pierde business.

Organizaţiile încearcă să creeze acum o experienţă pentru clienţi cât mai uşoară şi transparentă posibil.

„Crizele de orice fel, financiare sau din cauza unei pandemii, provoacă înăsprirea reglementărilor. Utilizarea instrumentelor inovatoare pentru a lucra cu informaţii mai structurate devine un factor de succes. De exemplu, vedem cum Guvernanţa de Mediu şi Socială va schimba modul în care companiile vor fi evaluate în viitor”, a declarat Spiros Giourgas, Director de Vânzări pentru regiunea Balcani, Experian.

Pandemia şi răspândirea în masă a utilizării internetului, respectiv cumpărăturile şi interacţiunile online, au deschis drumul unui nou trend disruptiv în serviciile bancare, care migrează în zona de mobilitate absolută. Potrivit managerilor din fintech şi bănci mobile care au participat la o serie recentă de webinarii în timpul evenimentului online Experian Innovation Week, mobile bankingul disruptiv muşcă deja din cotele de piaţă ale băncilor tradiţionale.

De exemplu, Grupul UniCredit Group a lansat buddybank, o bancă exclusiv mobilă, care poate fi accesată numai de pe smartphone, fiind disponibilă pentru iOS, Android şi chiar noua platformă Huawei – deocamdată numai pentru clienţi din Italia. Potrivit lui Massimo Bondanza, Director de marketing şi produs la buddybank, bankingul mobil „impune utilizarea de formate mici, datorită folosirii telefoanelor inteligente pentru interacţiune, în locul desktopurilor. A trebuit de asemenea să eliminăm toate operaşiunile din afara smartphone-ului. Totul începe şi se trmină cu telefonul mobil. Buddybank foloseşte soluţii Experian, iar acest lucru a permis implementarea rapidă, fără sucursale, complet fără hârtie, iar asistenţa clienţilor se face prin chat.

Pentru mediul de afaceri, IMM în special, mobile banking este folositor pentru că permite aprobarea de credite în maxim 48 de ore, de exemplu.

Utilizarea algoritmilor a dus mobile banking-ul la un nivel fără precedent, ceea ce îl face pe Ivo Grigorov - CEO, Credefi Ltd, să estimeze la 300 de milarde numărul tranzacţiilor online alternative (în afara bankingului tradiţional) efectuate anul trecut la nivel mondial, cu o estimare de dublare până în 2026.

În concluzie, Open Banking asigură abilitatea de a evalua nivelul de solvabilitate şi lichiditate în timp şi prognoze mai bune.

Despre Experian

Experian este cea mai importantă companie globală de servicii de informare. În momentele importante ale vieţii – de la cumpărarea unei case sau a unei maşini la trimiterea unui copil la facultate până la dezvoltarea unei afaceri prin conectarea cu noi clienţi – le dăm putere consumatorilor şi clienţilor noştri să-şi gestioneze datele cu încredere. Ajutăm oamenii să îşi controleze finanţele şi să acceseze servicii financiare, companiile să ia decizii mai inteligente şi să prospere, creditorii să împrumute mai responsabil şi organizaţiile să prevină frauda de identitate şi criminalitatea.

Avem 17.800 de angajaţi care operează în 45 de ţări şi în fiecare zi investim în noi tehnologii, oameni talentaţi şi inovaţie pentru a ne ajuta clienţii să îşi maximizeze fiecare oportunitate. Suntem listaţi la Bursa de Valori din Londra (EXPN) şi facem parte din indicele FTSE 100.

Aflaţi mai multe la www.experianplc.com sau vizitaţi centrul nostru global de conţinut pe blogul nostru de ştiri global pentru cele mai recente ştiri şi informaţii despre grup.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO