Info

(P) Auchan România lansează Raportul de Sustenabilitate 2020 şi prezintă performanţa non-financiară a companiei

(P) Auchan România lansează Raportul de Sustenabilitate...

Autor: Publicitate

16.12.2021, 16:00 238

Auchan România publică primul Raport de Sustenabilitate ce prezintă impactul activităţii sale şi performanţa non-financiară a companiei din 2020. Acesta cuprinde realizările proiectelor strategice privind alimentaţia sănătoasă, reducerea risipei alimentare, diminuarea amprentei de carbon, reciclarea şi politicile de eliminare a plasticului pe întreg lanţul valoric, încurajarea unui stil de viaţă responsabil şi a solidarităţii, precum şi măsurile de siguranţă luate împotriva Covid 19.

Raportul analizează activitatea şi performanţa companiei în ceea ce priveşte relaţia cu partenerii, comunitatea Auchan România, dar şi posibilităţile de dezvoltare ale angajaţilor, retailerul oferind un mediu de lucru în care este susţinută egalitatea de şanse şi diversitatea. Totodată, sunt prezentate informaţii privind dezvoltarea sustenabilă, dar şi obiective pentru viitor.

,,Sustenabilitatea este integrată puternic în ADN-ul nostru şi în modelul de business, iar prin acest demers dorim să oferim o prezentare transparentă şi obiectivă a tuturor acţiunilor noastre. Suntem conştienţi de faptul că deciziile pe care le luăm în fiecare zi se reflectă pe termen lung asupra comunităţii şi a mediului înconjurător, mai ales în contextul schimbărilor climatice. Prin acest exerciţiu de transparenţă vrem să asigurăm clienţii, partenerii de afaceri şi angajaţii că vom continua transformarea începută şi sperăm să contăm pe implicarea tuturor pentru a trăi cu toţii un stil de viaţă mai sustenabil şi pentru a avea un impact pozitiv major în comunitate.” Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.

Pentru susţinerea întregii activităţi de sustenabilitate, Auchan semnează acorduri cu toţi partenerii săi, prin care aceştia se angajează să respecte politicile sale de etică comercială, iar la nivel de companie a fost înfiinţat un Comitet Etic, cu rolul de a se asigura de respectarea valorilor etice în cadrul companiei şi în relaţia cu terţii. De asemenea, retailerul susţine producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori români, în timp ce gama alimentară este formată din peste 90% produse româneşti.

Rezultate cheie ale activităţii din 2020

La nivel de promovare a unei alimentaţii sănătoase, Auchan este primul retailer care a introdus etichetele Nutri-Score pe produsele româneşti marcă proprie, oferind transparenţă totală asupra informaţiei nutriţionale a unui produs, astfel încât clienţii să poată lua cele mai bune decizii de cumpărare. În 2020, 45% dintre articole au primit această etichetare, urmând ca în viitor aceasta să fie aplicată pe întreaga gamă proprie Auchan.

Auchan se implică activ şi în lupta împotriva risipei alimentare, iar prin iniţiativa Zero Risipă, implementată în iunie 2020, şi-a propus să contribuie la combaterea acestui fenomen. În primele şase luni de la începerea programului, retailerul, împreună cu clienţii săi, a salvat peste 1,4 milioane de alimente, echivalentul a 406 tone de produse şi a peste 812.000 de mese complete, evitând producţia a 1.016 tone de emisii de gaze cu efect de seră. De asemenea, a început un parteneriat cu Banca pentru Alimente.

Susţinător al economiei circulare, Auchan a creat Proiectul de Colectare şi Reciclare a Textilelor, iar în perioada octombrie – decembrie 2020 au fost colectate peste 8000 kg de articole vestimentare pentru reciclare sau pentru donare în vederea sprijinului familiilor defavorizate. O altă iniţiativă de succes a fost proiectul “Şi mama reciclează”, început în 2016, care încurajează reciclarea dozelor din aluminiu, numai anul trecut fiind reciclate peste 61 de tone de aluminiu.

Anul trecut, Auchan a reciclat 13.000 de tone de deşeuri la nivel de magazine. Prin iniţiativa de colectare a uleiului alimentar uzat, demarată în octombrie 2019, a dus la colectarea şi reciclarea  până în octombrie 2020, a peste 100.000 de litri de ulei, compania responsabilizând consumatorii casnici şi contribuind la educarea către un consum responsabil.

Solidaritatea este importantă, fiind una dintre valorile esenţiale ale Auchan România, iar în 2020, un an marcat de criza sanitară, compania s-a implicat în ajutarea grupurilor vulnerabile, dar şi a corpului medical, greu încercat. Astfel, în parteneriat cu Leroy Merlin, a organizat două unităţi medicale pentru tratarea cazurilor uşoare de Covid 19, în Bucureşti şi în Cluj-Napoca.

În raport sunt prezentate şi date despre companie în calitate de angajator responsabil. În cadrul Auchan România este promovată egalitatea de şanse, angajaţii având numeroase beneficii şi posibilităţi de dezvoltare. Auchan sprijină şi egalitatea de gen, peste 56% din funcţiile de management fiind ocupate de femei.

Mai mulţi indicatori de performanţă sunt certificaţi de o terţă parte, prin ISAE 3000, standardul pentru asigurarea informaţiilor nefinanciare care constă din linii directoare pentru comportamentul etic, managementul calităţii şi performanţa unui angajament. Informaţiile şi datele complete din Raportul de Sustenabilitate sunt disponibile, în întregime, pe https://romania.auchan.ro/ro/continut/valorile-auchan/raportul-de-sustenabilitate-2020

Despre Auchan

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri şi o reţea de 130 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 121 în staţiile Petrom. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă peste 25.000 de produse, clienţii având posibilitatea de a intra în posesia comenzilor plasate online fie prin ridicare din magazin - Click&Collect, din parcarea magazinului - Auchan Drive sau prin livrare la domiciliu standard sau expres. În 2021, Auchan a obţinut medalia Customers’ Friend şi statutul Customers’ Friend - Superior Excellence, confirmând calitatea excelentă a relaţiilor cu clienţii săi. Toate magazinele, depozitele şi birourile gestionate de Auchan deţin certificarea Safe Guard care confirmă respectarea şi implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranţă împotriva răspândirii COVID-19.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO