Info

Mobexpert are ca obiectiv vanzari de 400 mil. euro

29.11.2007, 16:44 158

Grupul de firme Mobexpert, cel mai mare jucator din industria locala a mobilei, are ca obiectiv venituri de 400 mil. euro in 2011, pe baza intensificarii deschiderii de noi magazine atat in Romania, cat si pe plan regional.
"Strategia noastra pe termen mediu si lung presupune consolidarea pozitiei regionale a Mobexpert. Ne propunem ca, pana in 2011, sa operam pe piata regionala un numar de 26 de hipermagazine. In afara granitelor Romaniei, vizam o retea de patru hipermagazine Mobexpert in Bulgaria si doua in Serbia, iar in Romania, o retea de 20 de hipermagazine. Pe termen mai lung, luam in calcul si posibilitatea de a intra pe pietele din Moldova si Ucraina", a spus Dan Sucu, presedintele Mobexpert si proprietarul grupului.
Pentru 2008, an in care intregul grup Mobexpert (retail, productie, importuri si servicii imobiliare, logistica) si-a bugetat o cifra de afaceri de aproximativ 200 mil. euro, sunt programate deschideri pentru patru magazine, la Suceava, Pitesti, Ploiesti si Bucuresti, investitiile fiind estimate la 8 mil. euro.
Investitiile in retail ale Mobexpert vor avea in vedere doua concepte de hipermagazin, unul cu suprafete de 10.000-12.000 de metri patrati si unul cu suprafete de 6.000 de metri patrati. In primul caz investitiile vor fi de 2,5-3 mil. euro, in timp ce pentru al doilea concept sumele sunt de pana la 2 mil. euro
"Estimam ca primul hipermagazin Mobexpert de 6.000 de metri patrati, un proiect-pilot in retea, va fi deschis la Suceava in aprilie 2008", spune Sucu.
Mobexpert a deschis in acest an primul sau hipermagazin din afara tarii, la Sofia, pe o suprafata de 11.000 de metri patrati. Investitia in amenajare si aprovizionarea cu marfa a fost de 2,5 mil. euro, care se adauga altor 7,5 mil. euro cat valoreaza terenul si constructia si care sunt in proprietatea Domus Mex, firma imobiliara a Grupului Mobexpert.
"Cele patru magazine care urmeaza sa fie deschise in Romania in 2008 vor fi dezvoltate in spatii inchiriate. In ceea ce priveste conceptul, magazinele de la Suceava, Ploiesti si Pitesti vor avea formula de 6.000 de metri patrati, iar cel din Bucuresti, formula de 11.000 de metri patrati", a continuat Sucu. Investitiile vor fi sustinute din resurse interne si de credite bancare.
Pe segmentul de productie, in 2008 Mobexpert are programata finalizarea proiectului de la Targu-Mures.
"Acesta a debutat in luna mai a acestui an si estimam ca va fi finalizat in a doua jumatate din 2008. Proiectul presupune o investitie de 28 de milioane de euro si consta in relocarea a patru din fabricile operate de grup la Targu-Mures, MuresMex, IleforMex, ConfoMex si StudioMex", a continuat Sucu.
Piata interna de mobila ar putea atinge 1 mld. euro in acest an, principalii retaileri fiind Mobexpert, IKEA, Elvila sau Neoset. In toamna anului viitor urmeaza sa fie deschis primul magazin KIKA, care are planuri pentru alte opt unitati intr-un interval de cinci ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO