Info

Doriana Niţu, Country Manager KWS Seminţe: România este o parte esenţială în strategia de dezvoltare a companiei

09.11.2017, 08:00 845

KWS Seminţe, unul dintre cei mai importanţi producători de seminţe pentru agricultură la nivel mondial şi din România, îşi reafirmă strategia de dezvoltare independentă, şi anunţă că nu este afectat de perturbările sau fuziunile pe plan mondial în piaţa agricolă. De asemenea, România rămâne în continuare o piaţă importantă pentru KWS, fiind inclusă în strategia pe termen lung a companiei.

„Anul acesta s-au produs anumite schimbări foarte importante în sectorul agricol, la nivel global. Noi, la KWS, considerăm că, declarându-ne independenţa ca obiectiv pe termen lung, înseamnă că ne asumăm atât calitatea pe care o oferim prin produsele noastre dar şi respectul faţă de cei cărora ne adresăm. Consider că astfel dovedim ca şi companie că respectăm toate principiile de bune practici şi că suntem specialişti în domeniul nostru. Este vorba despre concentrarea know-how-ului într-o singură direcţie, aceea la care ne pricepem cel mai bine”, a declarat Doriana Niţu, Country Manager KWS Seminţe.

KWS Seminţe, subsidiară a grupului german KWS SAAT SE, este activă pe piaţa din România din anul 2002 şi a ajuns în 15 ani la un număr de 125 angajaţi. Grupul german a investit puternic în Europa de Est şi a continuat să îşi dezvolte operaţiunile, inclusiv în piaţa românească. În 2005, a fost inaugurat la Alexandria cel mai amplu program de ameliorare hibrizi de porumb din Sud Estul Europei. Seria investiţiilor greenfield au continuat la Brăila, în 2007, cu staţia de procesare seminţe de porumb. Cele două entităţi nu aprovizionează doar piaţa locală, o mare parte din producţie fiind exportată. Astfel, România a devenit o sursă de material genetic pentru toate continentele, iar depozitele din Brăila au căpătat un rol de hub logistic regional în Europa de Sud-Est. O altă investiţie importantă a companiei o reprezintă primul laborator privat de control al seminţelor certificate, inaugurat în 2011.

„Piaţa agricolă, ca şi întreaga industrie se remarcă prin dinamică şi prin dezvoltare tehnologică. De aceea, trebuie să anticipăm mereu nevoile acesteia prin cercetare şi auto-perfecţionare. În 2017, pe lângă conceptul ClimaControl, care include un grup de hibrizi de porumb cu toleranţă sporită la secetă şi arşiţă, am lansat şi doi hibrizi de floarea-soarelui cu tehnologie Clearfield, ca sa putem veni cu mix de culturi performante. În paralel, ne preocupă şi împrospătarea portofoliului de rapiţă, cu hibrizi noi, care să dea randament sporit în cultură. Asumarea rolului de companie independentă ne ajută să ne aliniem rapid la aceste nevoi specifice ale pieţei de seminţe şi să venim anual cu produse de ultimă generaţie.” a mai spus Doriana Niţu.

Compania KWS Seminţe deţine în portofoliu 26 hibrizi de porumb, din care majoritatea sunt hibrizi de nouă generaţie, adaptaţi profilului pedo-climatic al ţării noastre. Iar cei mai noi hibrizi de rapiţă KWS au urcat în topul preferinţelor fermierilor în mai puţin de 2 ani de la lansare, unul din aceştia atingând chiar locul 2 la nivel naţional.

Potrivit country managerului companiei, fermierul de astăzi este foarte bine informat şi ştie exact ce să ceară. Conform studiilor, internetul a urcat foarte mult în topul surselor de informare din domeniul agricol, acoperind 66% din suprafaţa totală de ferme din România. Fermierii fac schimb de informaţii cu omologi din alte zone, chiar din alte ţări, participă la târguri naţionale şi internaţionale, la seminarii, la convenţii, şi-au constituit asociaţii care îi reprezintă la nivel înalt. În plus şi mediul academic de specialitate s-a dezvoltat foarte mult la nivel naţional, astfel încât tranziţia între generaţii se face mult mai uşor, tinerii agronomi având şi marele avantaj de a participa la traininguri practice foarte diversificate.

Pentru România, KWS Seminţe are în vedere menţinerea în topul primilor 3 producători de seminţe la nivel naţional, dezvoltarea periodică de noi hibrizi care să corespundă climatului temperat-continental specific României şi transparenţa faţă de parteneri, concretizată în creşterea anuală a gradului de notorietate a brandului KWS în ferme (în prezent aproape de 90%).

„Pentru 2018 nu vrem să aşternem doar nişte cifre pe hârtie. Încrederea partenerilor noştri în noi e importantă, din aceasta va rezulta evoluţia noastră şi în viitor, ca şi în cei 15 ani de până acum. Putem să spunem că suntem foarte optimişti: avem hibrizi foarte buni şi tocmai am lansat un concept valoros pentru specificul regional – ClimaControl3, deţinem un portofoliu de fermieri din ce în ce mai bogat, reţea de distribuţie şi vânzare la nivel naţional şi, independenţi fiind, nu depindem de nicio altă entitate sau extensie de brand care să încetinească demersurile decizionale”, a mai spus Doriana Niţu care a preluat această funcţie încă de la înfiinţarea filialei locale în 2002.

KWS pune accentul pe cercetare, evoluţie şi performanţă, utilizând experienţă în domeniul ameliorării. Astfel, 40% din personal lucrează în cercetare, către care sunt alocate 15% din veniturile totale ale companiei.

Articol cu conţinut publicitar. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO