Info

Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging: Un lider adevărat are în spatele lui o echipă puternică, cu oameni de încredere care pot face faţă oricăror responsabilităţi

Articol cu conţinut publicitar

Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging: Un lider...

Autor: Publicitate

21.12.2020, 08:00 1767

Cristian Bădescu, CEO-ul companiei INATECH Packaging, furnizor de ambalaje de protecţie şi soluţii speciale pentru izolaţii, este absolventul Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice. Executivul crede că un lider îşi trage puterea din o echipă puternică şi spune că nu ar face nimic diferit, dacă ar fi să ia totul de la început cu afacerea sa. 

 
  1. Ce v-a determinat să alegeţi acest sector de activitate pentru cariera dumneavoastră?
 

Pot spune că au fost mai mulţi factori care au stat la baza determinării mele. Compania INATECH Packaging nu a fost primul business în care am activat. Înainte de INATECH Packaging am prins gustul antreprenoriatului într-o altă afacere pe care o deţineam în domeniul construcţiilor, mai exact furnizam sisteme de acoperişuri către segmentul rezidenţial. Aici m-am lovit prima dată de nevoia de ambalaje.

Practic materialele furnizate de mine trebuiau protejate împotriva deteriorării lor pe perioada transportului şi manipulării. (...) Odată cu identificarea acestui vid am realizat că o companie de packaging era necesară pe piaţa din România, mai ales că era perioada în care multe companii multinaţionale îşi mutau operaţiunile în România.

(...) Astăzi, după 10 ani de activitate, pot spune că INATECH Packaging s-a dezvoltat concomitent cu cererea rezultată din piaţă. În paralel cu industria auto am găsit colaborări şi în industria producătoare de componente electronice, în industria producătoare de mobilier, în construcţii, am prins anii în care comerţul electronic înregistra o creştere fulminantă, creştere menţinută şi în prezent.

Un alt factor determinant în alegerea acestui segment de piaţă a fost chiar complexitatea şi flexibilitatea acestui domeniu. Practic lumea ambalajelor nu are limite, vorbim de un domeniu care se regăseşte peste tot. Fie că vorbim de mâncare, de electronice, de maşini, de farmaceutice, de HoReCa, de mobilă, totul se ambalează iar INATECH Packaging la acest moment are soluţii de ambalare pentru fiecare domeniu.

 

        2. Care a fost cea mai mare provocare pe care aţi întâmpinat-o în carieră?

 

În afaceri întâlneşti provocări la tot pasul, ele fac parte din viaţa noastră de zi cu zi. Fără a fi provocaţi într-un fel sau în altul, nu am reuşi să evoluăm ca indivizi şi nici afacerile conduse de noi nu s-ar dezvolta.

Cea mai mare provocare a carierei mele am întâlnit-o anul acesta când pandemia generată de COVID-19 a lovit necruţător în toate domeniile de activitate. Punctul culminant a fost atins în momentul declarării stării de urgenţă, când deja partenerii noştri începuseră să îşi limiteze sau să îşi închidă integral activitatea. Practic, pe segmentul automotive am înregistrat scăderi ale comenzilor şi cu 40%, clienţii trimiteau solicitări de amânare de plată a facturilor, personalul TESA era în telemuncă, situaţia era destul de incertă. Acela a fost momentul când am început să mă tem pentru ceea ce va urma şi am realizat că e nevoie să luăm măsuri urgente de ţinere a business-ului pe linia de plutire. (...)

Pentru a evita un blocaj financiar, nu am acceptat nicio solicitare de amânare la plată chiar şi cu riscul de a atrage supărări din partea clienţilor noştri. Ne-am plătit în termen toate taxele la stat şi leasing-urile, evitând astfel o aglomerare ulterioară, nu am făcut disponibilizări, nu am diminuat salarii. Am completat în regim de urgenţă portofoliul de produse cu repere care aveau căutare, am investit puternic în digitalizarea activităţii şi astfel nu doar că am reuşit să ne menţinem pe linia de plutire, dar am reuşit chiar să depăşim obiectivele propuse înainte de pandemie şi să descoperim noi oportunităţi.

 

           3. Dacă aţi avea şansa să o luaţi de la început cu afacerea dumneavoastră, ce aţi face diferit?

Îmi este foarte uşor să răspund la această întrebare dat fiind faptul că astăzi, după 10 ani de packaging, nu cred că ar fi necesar să fac nimic diferit. Aş trata lucrurile cu aceeaşi importanţă ca şi până acum, cu obiective clare pe termen mediu şi lung, cu seriozitate în relaţia cu partenerii, cu un plan de activitate foarte bine structurat şi o documentare permanentă a segmentului de activitate.

 

           4.Ce sfaturi i-aţi oferi unui antreprenor la început de drum?

Este destul de greu să dai sfaturi unui antreprenor la început de drum dat fiind faptul că de cele mai multe ori „viaţa bate filmul”. În drumul tău către un antreprenor de succes te loveşti de foarte multe probleme şi provocări cărora trebuie să le faci faţă. Un sfat este întotdeauna util, dar „realitatea din teren” te va şlefui şi te va pregăti pentru a deveni un antreprenor de succes. Un sfat foarte util ar fi acela că niciodată să nu te dai bătut la primele probleme mai serioase care ţi-au ieşit în cale, într-un fel sau în altul există o rezolvare pentru toate, important este să ai capacitatea de concentrare pentru a alege cea mai elegantă cale de rezolvare. Un alt sfat oferit este acela că planificarea şi organizarea te vor îndrepta mereu către succes. Adevăratul succes îl obţii în timp, cu paşi mici, construind cărămidă peste cărămidă şi cu o documentare permanentă, doar aşa poţi construi o afacere temeinică.

 

           5.Care credeţi că sunt cele mai importante calităţi ale unui lider?

 

Un lider adevărat are în spatele lui o echipă puternică, cu oameni profesionişti în domeniul lor de activitate, oameni de încredere care pot face faţă oricăror responsabilităţi. Echipa este secretul succesului unui lider. Nu te naşti lider, devii lider în timp după competenţe dobândite şi după ce urmezi un întreg proces de consolidare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO