Implicarea face diferența

Kaufland: Ne producem, momentan într-o mică proporţie, energia necesară. Am investit 8 mil. euro în 30.000 de panouri solare şi vom continua

18.01.2022, 11:56

Kaufland, al doilea cel mai mare jucător din comerţul alimentar local, o companie ce operează o reţea de circa 150 de hipermarketuri, foloseşte în proporţie de 98% energie regenerabilă.

„Vrem să ne asigurăm că energia pe care o consumăm vine din surse regenerabile. Acum suntem undeva la 98%. Achizionăm doar energie certificată. Diferenţa de 2% vine din faptul că atunci când deschidem un magazin suntem „captivi” contractual furnizorului de energie. Acolo nu putem controla sursa de energie, dar e vorba de o perioadă determinată. După terminarea organizării de şantier, mergem către furnizorii care certifică această energie”, spune Valer Hancaş, corporate affairs&communication director la Kaufland Romania & Moldova.

Strategia de sustenabilitate a Kaufland, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local, se bazează pe cinci piloni: producătorii locali, angajaţii, clienţii, mediul înconjurător şi comunitatea. Fiecare e analizat separat şi are o serie de programe şi acţiuni dedicate.

Constant, în ultimii 17-18 ani, am fost atenţi la aspecte legate de mediu. Asistăm la o schimbare generală de mentalitate, o schimbare pozitivă. Nu aveam cum să mergem în cealaltă direcţie. Observ în jurul nostru că din ce în ce mai multe companii care „concurează” cu noi în acest domeniu al sustenabilităţii. Vedem jucători din ce în ce mai multe industrii care se implică.”

În ceea ce priveşte acest pilon, al mediului, în 2020, retailerul a început să investească în panouri solare. E o schimbare de paradigmă, spune Valer Hancaş.

Ne producem – momentan într-o mică proporţie – energia necesară.”

E vorba de o investiţie de circa 8 mil. euro în aproximativ 30.000 de panouri solare amplasate pe un teren adiacent, lângă depozitul central din Turda. Proiectul va continua să fie dezvoltat în fiecare an, măcar la acest nivel de investiţii.

Tot în zona aceata, a protecţiei mediului, sunt şi investiţiile pe care compania le face alături de societatea civilă. Kaufland a investit, spre exemplu, într-o barcă 100% electrică, ce se încarcă tot de la panouri solare şi care poate fi mutată de pe un baraj pe altul. Ea curăţă singură apele.

Avem campanii de conştientizare privind cât de simplu e să colectezi separat sau să reciclezi. Am investit în containerele de colectare. Avem câte unul în fiecare magazin din ţară, deci un grad de acoperire de 100%, e vorba de o investiţie de circa 35 mil. lei. Dorim să fim o ancoră în mintea consumatorilor atunci când vine vorba de colectare. Cei care vin la aceste aparate nu doar fac un lucru bun pentru natură şi umanitate, ci primesc şi niste avantaje, discount-uri, ca să fie motivaţi să facă asta.”

Compania are circa 150 de hipermarketuri în România, deci e vorba de acelaşi număr de aparate de colectare.

Vrem să rămânem cea mai sustenabilă companie din România, titlul pe care l-am primit timp de patru ani consecutiv.”

În 2020, Kaufland a obţinut afaceri de 12,8 mld. lei, în urcare cu peste 8% faţă de anul anterior. Spre comparaţie, consumul în ansamblul său a crescut cu 2,2% în primul an de pandemie.

 

Implicarea face diferența este un proiect editorial realizat de

Ziarul Financiar şi Kaufland România