IMM

Una din cinci firme înfiinţate în ultimii 5 ani are în spate un acţionar născut după 1990. În urmă cu cinci ani, ponderea firmelor cu acţionari născuţi după 1990 era de 15%, iar în 2019 a urcat la 25%

Peste 20.000 de companii create în 2019 au în structura acţionariatului cel puţin un tânăr născut după 1990, un acţionar în vârstă de 30 de ani sau mai puţin, iar ponderea acestor businessuri în total firme înfiinţate în acest an este de 25%, arată datele confidas.ro, platformă ce analizează riscul financiar al companiilor.

„Noi ne-am întors în România pentru că am vrut să dezvoltăm ceva aici, să producem local, cu furnizori români“, spune Lidia Cremenescu, 29 de ani, care a fondat alături de Mario Georgescu businessul Danube Footwear, primul brand românesc de skate shoes. Lidia, 29 de ani, şi Mario, 28 de ani, şi-au făcut studiile în străinătate, au rămas apoi o perioadă în Marea Britanie, iar în 2016 au decis să revină în România, unde au desenat împreună traseul unui business în producţie legat de pasiunea lor – skateboardingul.

Ca ei sunt alţi 85.000 de tineri născuţi după 1990 şi care au creat o firmă în România în ultimii cinci ani, după cum arată datele confidas.ro, o platformă lansată în decembrie 2018 de Eduard Burghelia, 22 de ani în prezent.

De la o medie de 10.000 de firme create în 2015 de tineri născuţi după 1990, anul acesta economia va primi în jur de 23-24.000  (sunt 20.000 până în octombrie), o dublare în numai cinci ani.

Acest articol este realizat cu ajutorul Confidas.ro, platformă ce analizează riscul financiar al companiilor

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.