IMM

Dan Şucu, Mobexpert: Ne aşteptăm să fim cu 10% peste anul trecut, până acum suntem în grafic

Dan Şucu, proprietar al Mobexpert: Producătorii de mobilă din România au mai degrabă o pregătire tehnică, nu o pregătire comercială. Fabricile pleacă de la premisa că piaţa românească este o piaţă slabă, extrem de fragmentată. Nu este adevărat. Este o regiune relativ puternică.

Dan Şucu, proprietar al Mobexpert: Producătorii de mobilă din România au mai degrabă o pregătire tehnică, nu o pregătire comercială. Fabricile pleacă de la premisa că piaţa românească este o piaţă slabă, extrem de fragmentată. Nu este adevărat. Este o regiune relativ puternică.

Autor: Roana Rotaru

06.09.2017, 00:04 128

Retailerul şi producătorul de mobilă Mobexpert, un business de 162 mil. euro în 2016, deţinut de antreprenorul Dan Şucu, mizează pe o creştere de cel puţin 10% a vânzărilor în 2017, la aproape 180 mil. euro.

„Ne aşteptăm să fim cu 10% peste anul trecut. Până acum suntem în grafic, avem o creştere de 10-12% a vân­zărilor în primul semestru din 2017 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, mai mult pe online, mai puţin pe zona de vânzări clasice, însă în mobilă partea a doua a anului este cea mai interesantă. Atunci  se realizează peste 60% din vânzări. Anul trecut am făcut în jur de 162 de milioane de euro“, a declarat pentru ZF Dan Şucu, proprietarul grupului Mob­expert.

Mobexpert este unul dintre puţinii jucători din industria mobilei a căror afacere nu se bazează pe vânzările la export, unde îşi valorifică producţia majo­ritatea producă­torilor de mobilă din România. Anul trecut, valoarea producţiei industriale de mobilă a fost de 2,5 mld. euro, din care 86% au mers la export, potrivit statisticilor oficiale, o situaţie pe care Dan Şucu o pune pe seama faptului că producătorii de mobilă nu îşi înţeleg clientul şi pleacă de la premisa că piaţa din România este slabă.

„Este o diferenţă uriaşă între a lucra cu clientul şi a lucra cu lemnul. Întâi înţelegi ce vrea clientul şi abia apoi începi să produci. Producătorii de mobilă din România au mai degrabă o pregătire tehnică, nu o pregătire comercială. Fabricile pleacă de la premisa că piaţa românească este o piaţă slabă, extrem de fragmentată. Nu este adevărat. Este o regiune relativ puternică. Există cerere, există ofertă“, a explicat Dan Şucu.

Deşi este curtat de investitori, primind în jur 3-4 oferte de cumpărare pe an, antreprenorul spune că nu este interesat să îşi vândă businessul.

Anii 2016-2017 sunt marcaţi de o serie de vânzări ale unor companii antrepre­noriale de talie mare: Albalact (Raul Ciurtin), Caroli (familia ElSolh), tatonări acum în jurul Bitdefender (familia Talpeş).

„Oferte primesc de 3-4 ori pe an, cum primeşte orice altă firmă după o anumită cifră de afaceri, dar nu suntem interesaţi. Dacă aş avea 30 de ani, probabil s-ar pune problema vânzării, ca apoi să o iau de la capat,  dar când ai peste 50 de ani te mai gândeşti.

Antreprenoriatul în­seamnă un volum mare de muncă, înseamnă o obsesie pe care o poţi avea la 30 de ani. Nu sunt convins că o mai ai la 60 de ani”, a spus Dan Şucu.

După cifra de afaceri obţinută în 2016, grupul Mobexpert este al doilea cel mai mare jucător din industria mobilei, după Aramis Invest din Baia Mare, potrivit unui clasament realizat de ZF.

Şucu are însă un business integrat de la producţie la retail de mobilă, Mobexpert fiind unul dintre cele mai solide branduri create de antreprenori români după 1990.

Anul trecut, România a exportat mobilă în valoare de aproape 2,2 mld. euro şi a importat de 3,6 ori mai puţin, respectiv de  608 milioane euro, rezultând astfel un excedent comercial de circa 1,6 mld. euro, mobila fiind printre puţinele mari pieţe din România care înregistrează un excendent comercial uriaş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO