IMM

Cum s-a reorientat un atelier de producţie publicitară spre producţia de viziere. Compania Graffiti Print din Suceava produce viziere pe care le donează spitalelor

Cum s-a reorientat un atelier de producţie publicitară...

Autor: Ramona Cornea

16.04.2020, 13:08 523

Compania Graffiti Print din Suceava, un atelier de producţie publicitară, este printe companiile avizate de Centrul de Cerce­ta­re Ştiinţificã pentru Apãrare CBRN şi Ecologie pentru a produce viziere. Compania are o capacitate de producţie de 800 – 900 de viziere pe zi, iar tot ce produce merge spre spitale şi instituţii publice.

”De când a început criza am căutat o variantă de a fi de folos. Iniţial am vrut să producem combinezoane, dar ne-am lovit de câteva probleme legate de materiale. Procesul de avizare a durat foarte puţin, circa trei zile de când am trimis mostrele de produs. Avem o capacitate de producţie de 800-900 de viziere pe zi. Până acum am donat toate vizierele pe care le-am produs, circa 5.300, către spitale şi instituţii publice. Prima dată am livrat către spitalul din Suceava, acolo era nevoia mai mare. Pentru moment, vrem să donăm toate vizierele, avem un proiect de finanţare cu o firmă de IT, Keysight România, fosta Ixia”, a spus pentru ZF Bogdan Sorodoc, reprezentantul legal al companiei.

Compania avea deja echipamentele necesare pentru producţia de viziere, precum şi forţa de muncă şi materia primă pentru a demara producţia.

”Avem patru angajaţi şi un voluntar pe partea de producţie publicitară. Firma are mai mulţi angajaţi, dar pe cei cu vârsta de peste 55 de ani i-am trimis acasă, în şomaj tehnic. Nu ne-am gândit la noi angajări. Singura investiţie pe care am făcut-o până acum în echipamente a fost de 3.000 de lei în o maşină de ambalat. Noi aveam şi până acum utilaje care puteau fi folosite pentru producţia de viziere”, a adăugat Bogdan Sorodoc.

În ceea ce priveşte dificultăţile întâmpinate, reprezentantul companiei spune că acum se confruntă cu lipsa de materie primă necesară pentru a continua producţia.

”Este o mare problemă cu materia primă, nu prea se mai găseşte. Am reuşit să mai găsim furnizorpentru că ştiau cu ce ne ocupăm noi, ce facem cu vizierele, dar este o problemă cu stocurile. Dacă va mai fi cerere, probabil vom produce viziere şi după ce trece criza asta. În prima fază vom reveni la activitatea pe care o aveam înainte de criză”, explică Sorodoc.

Din punct de vedere financiar, Graffiti Print a fost susţinută prin donaţii de asociaţii şi ONG-uri pentru achiziţia de materie primă necesară în producţia de viziere.

În 2018, Graffiti Print a avut o cifră de afaceri de aproape 853.500 de lei, în creştere cu 19% comparativ cu anul precedent şi un profit de circa 56.500 de lei, în creştere cu 33% faţă de 2017, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO