Grecia

Pe cosmetice, francizele grecesti se bat cu multinationalele

23.03.2007, 18:45 123

Grecii de la Marianopoulos au introdus pe piata cosmeticelor din Romania, odata cu deschiderea primului magazin, in 2000, un concept nou: lanturile de magazine de cosmetice multibrand.
Conceptul era abordat la ora aceea doar de singura companie cu care Marianopoulos era in competitie, Ina Center. Investitorii eleni au pornit cu un prim magazin in Bucuresti, sub brandul de Beauty Shop-Sephora.
Sase ani mai tarziu, lantul de magazine controlat de greci detine 4 magazine Beauty Shop si 4 magazine Sephora in Bucuresti si in tara, iar planurile companiei vizeaza deschiderea altor trei unitati pana la sfarsitul lui 2007.
Potrivit unor declaratii anterioare, compania Sephora Marianopoulos si-a bugetat investitii totale de 10 milioane de euro pana in anul 2008, bani care ar urma sa fie folositi pentru dezvoltarea retelei de magazie, pana la 13 unitati.
Compania de cosmetice Sephora Marianopoulos, formata in urma asocierii grupului elen Marianopoulos cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton - Moet & Chandon - Henessy), este principala retea europeana de distributie a produselor de infrumusetare.
In Romania, grupul elen a derulat in 2006 afaceri estimate in jurul valorii de 15 mil. euro. Tot anul trecut, compania a inceput o campanie de rebranding, care a debutat prin renuntarea la brandul Beauty Shop si inlocuirea sa cu Sephora. In magazinele de pe piata locala compania comercializeaza branduri din segmentul mediu si de lux, printre care se numara: Stila, Dr. Murad, Anthony Logistics, Clinique, Estee Lauder, L'Oreal, Givenchy sau Pupa.
Pe aceeasi piata a cosmeticelor, cu patru ani inaintea celor de la Marianopoulos, in 1994, grupul elen Sarantis si-a deschis o reprezentanta care a ajuns sa deruleze in 2006 afaceri de 32,2 mil. euro. Aportul Sarantis Romania la cifra de afaceri a grupului a fost de 14,5% din totalul incasarilor, compania ocupand astfel locul trei la nivelul grupului elen, dupa Grecia si Polonia. In ceea ce priveste profitul, divizia din Romania se situeaza pe locul doi dupa Grecia, cu un aport de circa 13% la profitul total al grupului.
Pe segmentul de parfumerie, compania activeaza in proportie de 40% cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U., C-thru, X-Pose sau Camel, dar si cu produse ale altor producatori de profil. Dintre acestea fac parte Johnson & Johnson (produse pentru ingrijire personala), La Prairie, Juvena GMBH pe segmentul cosmeticelor de lux. Pe segmentul de ingrijire a locuintei, compania activeaza prin gama de produse Fino.
Sarantis detine, de asemenea, 40% din actiunile The Body Shop Romania. De altfel, compania englezeasca a fost adusa pe piata tot printr-o franciza greceasca, de catre Ginko, care detine in continuare 60% din capitalul social al The Body Shop.
Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de 1,85 mil. euro, iar pentru anul in curs reprezentantii companiei mizeaza pe o crestere de 19%, pana la 2,2 mil. euro. The Body Shop Romania opereaza sase magazine de cosmetice, dintre care patru in Bucuresti si alte doua in provincie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO