Grecia

Marinopoulos deschide magazine de cosmetice şi închide magazine de haine

Marinopoulos deschide magazine de cosmetice şi închide magazine de haine

Autor: Cristina Roşca

26.03.2012, 00:07 1091

Grupul Marinopoulos a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de un deceniu şi are activităţi în trei domenii: cosmetice, prin reţeaua de magazine Sephora, cafenele, cu Starbucks, şi îmbrăcăminte, prin intermediul Marks & Spencer şi Gap.

În ultimii ani, în contextul problemelor eco­nomice din România şi al celor din ţara-mamă, compania a continuat să se ex­tindă doar în domeniul produselor cos­me­tice, în timp ce în fashion a închis trei ma­ga­zine Marks & Spencer, iar în domeniul cafenelelor a stat în expec­ta­tivă.

Grecii nu şi-au anunţat rezultatele aferente anului trecut pentru niciuna dintre aceste companii, însă în 2010 se apropiau de 37 de milioane de euro. Cea mai mare parte a acestor venituri - circa 60% - veneau de la lanţul de magazine de produse cosmetice Sephora, divizie care a reuşit să crească în 2011 cu peste 10%, potrivit oficialilor companiei, în pofida faptului că declinul consumului a continuat pentru al treilea an consecutiv.

Sephora Marinopoulos, companie cu acţionariat grec şi francez, estimează pentru acest an o creştere a afacerilor de maximum 10%, după ce anul trecut businessul a evoluat mult mai bine.

Reprezentanţii Sephora refuză să ofere cifra de afaceri din 2011, însă spun că ritmul de creştere a fost de peste 10%. Acest lucru înseamnă că afacerile companiei au depăşit 25 mil. euro în condiţiile în care în 2010, ul­ti­mul an pentru care există informaţii finan­ciare, Sephora a obţinut afaceri de 23 mil. euro.

Pe piaţa locală Sephora deţine 24 de ma­gazine în zece oraşe. Dintre acestea, trei au fost deschise în 2011, respectiv unităţile din Iulius Mall Timişoara, Maritimo Con­stan­ţa şi Galleria Mall Arad. Pentru anul acesta sunt pregătite cel puţin trei inau­gurări.

Dacă în cazul produselor cosmetice grecii au simţit potenţialul pieţei şi s-au extins, în cazul cafenelor grupul Marinopoulos nu a mai deschis nicio nouă unitate. Ultima mutare a companiei în acest sector a fost la începutul lui 2011 când grecii au investit circa 300.000 de euro pentru a redeschide cafeneaua Starbucks din Bucureşti Mall. Pe piaţa locală există în pre­zent opt cafenele Starbucks, dintre care şase în Capitală şi câte una în Cluj şi Ti­mişoara.

Cele mai "drastice" măsuri au fost luate însă pe piaţa de fashion, unde grupul elen a închis în ultimii doi ani trei unităţi Marks & Spencer. Cea mai recentă închidere este cea a ma­ga­zinului Marks & Spencer din centrul comercial Liberty Mall din Capitală, în urmă cu mai bine de o lună.

Dacă pe segmentul de produse cos­me­tice grecii au intrat în top zece jucători cu Sephora, în cazul retailului de fashion Marino­poulos nu ajunge în top deoarece trebuie să se bată cu giganţi precum Inditex, H&M, New Yorker sau C&A.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO