Grecia

Marinopoulos continua expansiunea, fara sa fie afectata de criza de acasa

Grupul Marinopoulos a deschis in zece ani, de cand au intrat inRomania, 12 magazine de imbracaminte sub brandurile Marks&Spencer si GAP, 9 cafenele Starbucks si 19 unitati Sephora, prinintermediul carora comercializeaza produse de infrumusetare.

Planurile de expansiune nu se opresc insa aici, in ciudaproblemelor financiare cu care se confrunta tara de origine acompaniei-mama, iar strategia companiei de a se extinde peverticala include si lansarea brandului de imbracaminte BananaRepublic in urmatoarea perioada.

In 2000, compania de cosmetice Sephora Marinopoulos, formata inurma asocierii grupului elen Marinopoulos cu Sephora, o divizie aLVMH (Louis Vuitton - Moet & Chandon - Henessy), a deschisprima unitate Beauty Shop-Sephora in Capitala.

La sase ani de la intrarea la nivel local, compania a renuntat,prin intermediul unei campanii de rebranding, la marca Beauty Shop,adoptand un alt nume, Sephora.

Anul acesta, compania va deschide inca patru magazine, urmand saajunga la 23 de unitati, in urma unei investitii de aproape douamilioane de euro. In 2007, grupul grecesc si-a facut intrarea pepiata autohtona de cafenele cu Starbucks, unul dintre cele maiasteptate nume la acea vreme, iar trei ani mai tarziu ajunge la optcafenele, dintre care sase in Bucuresti.

Anul trecut, cand vanzarile au inceput sa scada, pe fondulreticentei consumatorilor de a mai cheltui sume importante in orassau la shopping, compania Marinopoulos s-a vazut nevoita sa aplicereduceri de costuri sau sa optimizeze businessul.

Prima mutare a fost inchiderea unei cafenele din centrulcomercial Liberty Center in sudul Capitalei si mutarea acesteiaintr-un mall care anunta trafic zilnic de trei ori mai mare, AFIPalace Cotroceni. Starbucks a rulat 3 milioane de euro in 2008,potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.

Pe piata de fashion, primul brand din portofoliul grecilorprezent in Romania a fost Marks & Spencer, care estecomercializat in momentul de fata in noua magazine deschise in maimulte centre comerciale.

Afacerile de 9,2 mil. euro in 2008, in crestere cu circa 20%fata de anul anterior, plaseaza Romania pe locul doi dupa Grecia intopul tarilor cu cele mai mari vanzari.

Ultima miscare a grupului a fost anuntata la sfarsitul lui 2008,dupa ce strategia de extindere a retailerului american deimbracaminte si accesorii Gap a decis sa cuprinda si Romania.

Compania a incheiat un acord de franciza cu grupul elenMarinopoulos pentru deschiderea mai multor magazine sub brandurileGap si Banana Republic in Grecia, Romania, Bulgaria, Cipru siCroatia.

In prezent sunt trei magazine Gap, in Baneasa Shopping City (765de metri patrati), Plaza Romania (700 de metri patrati) si SunPlaza (circa 700 de metri patrati).

Compania, care a anuntat ca este posibil sa intre si inBucuresti Mall, a afirmat anterior ca "un brand puternic care areun plan de dezvoltare complex, intra in Capitala, pentru ca piataeste ai mare".

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.