From Vis To Biz

Proiect ZF/OTP Bank. From Vis to Biz. Dacian Badea, Fermele Ecologice Silvania: Planul nostru este de a creşte vânzările pe plan intern pentru a avea şansa să facem export

21.07.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Cooperativa este formată din şapte membri din judeţul Sălaj, care cultivă 2.500 de hectare de teren certificat ecologic cu cereale şi legume şi cresc peste 1.800 de vaci.

Dacian Badea, preşedintele coope­rativei Fermele Ecologice Silvania, formată din mai multe ferme din judeţul Sălaj, spune că pentru a putea merge la export cu produsele e nevoie de o consolidare pe piaţa internă şi de o creştere a vânzărilor. Mai mult, el precizează faptul că grupul ar putea merge la export prin intermediul reţe­lelor internaţionale de retail în care se află deja brandul Bioforia.

„Planul nostru este de a creşte vânzările pe plan intern, deoarece cu cât avem vânzări mai bune în comerţul modern, avem şansa de a face export chiar prin intermediul acestor reţele, care au o acoperire europeană. Pro­dusele care demonstrează calitate şi care reuşesc să facă vânzări bune la raft sunt promovate şi comercia­liza­te la nivelul întregii reţele, trec şi graniţa către alte pieţe. Sperăm să avem şi noi această traiectorie pentru că producem alimente sănătoase, cu trasabilitate de la furcă la furculiţă“, spune Dacian Badea, în cadrul emisiunii From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank.

Cooperativa Fermele Ecologice Silvania este formată din şapte membri din judeţul Sălaj, care cultivă 2.500 de hectare de teren certificat ecologic cu cereale şi legume şi cresc peste 1.800 de vaci.

Creşterea costurilor din această perioadă pune la grea încercare businessul cooperativei, care se află la început de drum cu propriul brand. Primul produs lansat pe piaţă a fost un ulei ecologic presat la rece. Au urmat apoi produsele lactate - brânzeturi, smântână, unt, iar în continuare antreprenorii din spatele businessului se gândesc să dezvolte noi bunuri cu valoare adăugată mare.

„Pentru o lansare a unui brand fără notorietate, perioada actuală este extrem de dificilă. Noi am început chiar odată cu criza generată de pandemie, iar acum vedem că urmează iar criză provocată de războiul din Ucraina. Avem o furtună perfectă la decolare, încercăm să pornim, să creştem, avem deja câteva rezultate încurajatoare şi sperăm să depăşim momentele grele“, precizează Dacian Badea.

Cooperativa se confruntă cu creşteri ale costurilor de la 10% la 30%, însă astfel de majorări nu pot fi transferate în acelaşi ritm consumatorilor, spune Dacian Badea.

În 2021, Fermele Ecologice Silvania au realizat o cifră de afaceri de aproape 25 de milioane de lei lei, în creştere de la 23,6 mil. lei în 2020, iar pentru 2022 estimările arată o majorare până la 45 mil. lei.

Cooperativa îşi concentrează atenţia în perioadă următoare pe partea de procesare, unde are şi investiţii în curs pentru dezvoltarea acestui segment.

„Pentru moment, în zona de lactate, avem o capacitate de procesare de până la 7 tone de lapte ecologic pe zi şi avem planuri de creştere până la 20 tone/zi. Procesăm 450 de tone de seminţe oleaginoase lunar pentru şrot (folosit pentru furajele din nutriţia animalelor- n. red.) şi ulei“, explică Dacian Badea.

Cooperativa Fermele Ecologice Silvania este prezentă cu brandul Bioforia, pus pe uleiuri şi lactate, în marile lanţuri de magazine precum Mega Image, Kaufland, Cora, dar doreşte să îşi extindă prezenţa. Pe lângă prezenţa pe piaţa locală, cooperativa a mers cu produsele şi în Republica Moldova.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank