Femei în business

Proiect ZF/Vodafone Femei în Business, Aura Nicolae, proprietara Chocolissimo: Studiile economice şi de marketing m-au ajutat foarte mult în cariera mea în antreprenoriat

09.02.2022, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„În antreprenoriat, dacă vrei să faci lucrurile ca la carte, trebuie să înveţi să citeşti nişte documente contabile, să treci dincolo de lucrurile de bază în economie şi contabilitate.“

Aura Nicolae, antreprenoarea care a adus pe piaţa din România brandul polonez de produse din ciocolată de nişă Chocolissimo, afirmă că studiile economice şi de marketing au ajutat-o  foarte mult în cariera sa din antreprenoriat.

„Noi pe piaţă suntem un business independent şi m-au ajutat mult studiile economice şi de marketing de-a lungul carierei mele de până acum. În antreprenoriat, dacă vrei să faci lucrurile ca la carte, vine un moment în care trebuie să renunţi să conduci afacerea după statul bancar şi trebuie să înveţi să citeşti nişte documente contabile, să treci dincolo de lucrurile de bază în economie şi contabilitate. Din punctul de vedere al marketingului, cu siguranţă a fost un ajutor foarte mare pentru mine“, a declarat Aura Nicolae în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Aura Nicolae a intrat în antreprenoriat în 2014, când avea 28 de ani, după o experienţă anterioară de opt ani în marketing şi comunicare. Astăzi conduce o companie care a adus pe plan local brandul polonez de produse din ciocolată de nişă Chocolissimo, administrat în regim de franciză. Anul trecut, Chocolissimo a avut vânzări de aproximativ 1 milion de euro în România.

„Jobul meu de atunci m-a dus în direcţia asta pentru că una dintre atribuţiile mele de la job era să caut cadouri pentru partenerii şi colegii mei. Departamentele de marketing mai fac şi lucrul ăsta. În research-ul meu de produse pe care să le oferim cadou, pe care să le personalizăm în numele companiei am ajuns la brandul polonez, care la momentul respectiv nu era prezent pe piaţă şi aşa s-au creat legăturile. Probabil că aşa a fost să fie“, a povestit antreprenoarea.

În ceea ce priveşte planurile de viitor ale companiei sale, Aura Nicolae spune că ţinteşte să ajungă pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria, dar şi să se dezvolte pe piaţa locală.

„Ne dorim să rămânem în continuare foarte prezenţi pe piaţa locală, este o piaţă care ne place foarte mult. România are un potenţial uriaş, există un nou trend în consum foarte bun, în creştere pentru produsele de ciocolată premium şi cu siguranţă ne vom concentra eforturile şi investiţiile pe piaţa asta. (...) Bulgaria şi Ungaria sunt pieţele pe care le avem în vedere anul ăsta şi anul viitor, dar în continuare din zona noastră România rămâne ţara cu cel mai mare potenţial neexploatat, în continuare este o piaţă foarte receptivă şi la care noi vrem să fim atenţi şi să venim cu produse şi servicii în întâmpinarea lor.“

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, ce oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Aura Nicolae, proprietara Chocolissimo, în cadrul emisiunii Femei în Business:

 

Cum v-a afectat pandemia businessul?

„În ceea ce priveşte pandemia, pe noi nu ne-a afectat, am avut creşteri în pandemie. Cu siguranţă am fi avut creşteri mai mari dacă nu ar fi fost pandemia, deci un soi de impact a avut şi asupra noastră. Cel mai mare risc a fost colaborarea cu clienţii corporate în momentul în care s-a declanşat pandemia pentru că 75% din business este generat de colaborările cu companiile pentru cadourile corporate şi a fost un blocaj la momentul respectiv în zona asta de achiziţii, însă ulterior piaţa s-a adaptat şi noi am venit în întâmpinarea pieţei cu servicii adiacente produselor din ciocolată care i-au ajutat să ofere în continuare din partea companiei produse din ciocolată.“

 

Care este profilul clienţilor Chocolissimo?

„Clienţii sunt preponderent femei în magazinul online, din mediul urban, cu venituri peste medie. De obicei, produsele se achiziţionează pentru a fi făcute cadou în proporţie de 90%, multe dintre comenzi sunt accesorizate, noi oferim şi opţiunea asta de a pune un mesaj, o felicitare, o panglică sau un card gravat. În ceea ce priveşte clienţii corporate, noi lucrăm cu departamentele de marketing şi HR ale companiilor.“

 

Are România capacitatea sau v-aţi gândit vreodată la posibilitatea deschiderii unei facilităţi de producţie de ciocolată aici?

„Cu siguranţă are capacitatea şi ne-am gândit la o facilitate de producţie. Este un proces pe care el îl gândim de câţiva ani şi luăm în considerare, însă momentan nu am făcut niciun demers în sensul acesta. Dintre toate pieţele pe care este prezent Chocolissimo, România este singura care a avut capacitatea să producă telegramele din ciocolată pe care le are brandul, adică noi local nu producem toată gama de produse Chocolissimo, dar avem o nişă de produse care sunt mesajele din ciocolată, chocotelegramele pe care le facem local din 2017.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone