Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în Business. Maria Cruceru, director general al MCA Comercial: Strategia care ne-a ajutat să rezistăm pe piaţă a fost diversificarea liniilor de business. Trebuie să ai activităţi să te ajute să rezişti

15.12.2021, 00:06 Autor: Ramona Cornea

Diversificarea businessului şi crearea celorlalte două bretele de distribuţie proprie şi import ne asigură forţa de a rămâne în continuare activi şi bine.

Maria Cruceru, directorul general al MCA Comercial, companie cu activitate în retail, import şi distribuţie, afirmă că diversificarea liniilor de business a fost strategia care a ajutat compania să reziste pe o piaţă dominată de multinaţionale.

„Trebuie să ai activităţi să te ajute să rezişti. Tocmai diversificarea businessului şi crearea celorlalte două bretele de distribuţie proprie şi import ne asigură forţa de a rămâne în continuare activi şi bine. Diversificarea liniilor de business este strategia care ne-a ajutat să fim încă pe piaţă astăzi“, a declarat Maria Cruceru în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Măria Cruceru este absolventă a Facultăţii de comerţ din cadrul Aca­de­miei de Stu­dii Eco­no­mice, iar primii doi ani de ca­rieră i-a pe­trecut în banking. Cu toate acestea, de 22 de ani ea activează în domeniul comer­ţului şi îşi conduce propria afacere. Astăzi, businessul său are trei divizii: retail, import şi distribuţie, o cifră de afaceri cumulată de 12,5 milioane de euro şi o echipă de 160 de angajaţi.

„Structura businessului a pornit cu partea de retail, pornind de la două magazine în anul 2000, unul din ele situate în mijlocul Râmnicului Sărat. Partea de retail s-a tot dez­vol­tat, astfel încât astăzi avem 11 super­marketuri, ultimul este deschis pe 1 noiembrie în 2021, abia l-am deschis în oraşul Pogoanele din judeţul Buzău.“

În 2007 am adăugat o altă divizie, cea de distribuţie, la momentul acesta revindem marfa direct de la producători către aproximativ 1.000 de clienţi din cele două judeţe. Avem ca parteneri Olympus Lactate , Muller, Hochland, Scandia Sibiu, branduri bune şi importante din ţară. Din 2015 am început un proiect nou, iar acest nou proiect ne-a şi forţat să dezvoltăm businessul. Astfel, am construit un depozit logistic mare, de 1,5 milioane de euro“, a detaliat directorul general al MCA Comercial.

Planurile de viitor pentru MCA Comercial implică dezvoltarea unei aplicaţii, precum şi consolidarea diviziei de retail tradiţional, afirmă antreprenoarea.

„Dezvoltăm partea de retail, mai adaugăm magazine noi şi în divizia de distribuţie. Suntem receptivi pentru parteneri, producători noi, iar pe divizia de importuri ieşim cu acel B2B naţional şi, totodată, consolidăm oferta de produse către partenerii pe care îi avem. Următorul pas este un plan să ofertăm spre un canal de internaţional, credem că suntem echipaţi cu ce înseamnă logistică, certificări, transabilitatea producătorilor, cât şi cu un portofoliu de produse.“

 

Ce a mai spus Maria Cruceru, directorul general al MCA Comercial, în cadrul emisiunii Femei în Business:

Dacă aţi fi premier, care ar fi prima măsură pe care aţi lua-o şi de ce?

„Aş vedea prioritare sau prioritizate acţiunile economice în faţa activităţilor generate de politicieni, să fie o diferenţă între economist şi politician. Noi,  IMM-urile, suntem sursa principală de venituri pentru ţară şi astfel am vedea probabil unele măsuri schimbate faţă de ceea ce se întâmplă.“

Cum v-a afectat pandemia şi ce planuri aveţi pentru viitor? Cum a fost la început în martie 2020 ?

„În martie 2020 a fost sfârşitul lumii, lumea a avut parte de retail, oamenii se omorau în magazine pentru a-şi achiziţiona produse - conserve, făină, mălai -, să stocheze. Pentru noi chiar a fost un moment dificil,pentru că volumul de comenzi venit pe divizia de distribuţie, precum şi volumul de vânzări din partea de retail erau de trei - patru ori mai mari decât capacitatea normală şi atunci eram subdimensionaţi cu ce înseamnă oameni şi a fost mai greu să achiziţionăm marfa. Ne-am reechilibrat, pandemia nu ne-a afectat foarte mult în business.“

Aţi avut vreodată dificultăţi din cauza faptului că sunteţi femeie sau aţi fost avantajată în business pentru că sunteţi femeie?

„Da, cred că poate fi şi un avantaj, adaugi profesionalism, moralitate, încredere, poţi răzbate, fie că eşti bărbat sau fermeie, având aceste atribute. Greul în spate îl simţim noi ca femei. Pe lângă faptul că dezvoltăm un business, suntem şi mame, şi soţii.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone