La un dolar investit într-un angajat, o comÂpanie câştigă de 11-12 ori mai mult, au spus managerii de HR ÅŸi consultanÅ£ii care au parÂticipal ieri la cea de-a XIl-a ediÅ£ie a ZF HR ConÂference, evenimentul anual dedicat pieÅ£ei munÂcii, la care au participat 200 de persoane.
„Există studii care spun că 64% dintre CEO-ii de companii văd oamenii ca pe o linie de cost. Cred că cel mai bine ar trebui să se gândească ce s-ar întâmpla dacă acei oameni nu ar mai fi în companie“, a spus Bogdan Popescu, marketing & operations director în cadrul Microsoft România.
Pe de altă parte, fluctuaÅ£ia de personal este un proces care trebuie atent monitorizat ÅŸi nu treÂbuie privit neapărat ca un lucru negativ penÂtru companie, acesta putând fi o modalitate de a redefini profilul unor joburi în beneficiul firmei.
„În cazul fluctuaÅ£iei de personal trebuie să măÂsurăm, să monitorizăm ÅŸi să facem un maÂnageÂment al fluctuaÅ£iei. Fluctuatia este o oporÂtuÂnitate de altceva mai bun, poate ne uiÂtăm să reÂdefinim jobul respectiv să schimÂbăm“, a spus SmărănÂdiÅ£a Schnel, director HR BPO al TeleÂkom România, companie cu peste 6.100 de angajaÅ£i.
ZF HR Conference a fost organizată de ZF în parteneriat cu companiile Adecco RoÂmâÂnia, Romanian Software, Colliers InternaÂtioÂnal, Telekom, SAP, CEB SHL Talent Measurement ÅŸi Humangest.
Chiar dacă specialiÅŸtii îndeamnă compaÂniile să investească în pregătirea angajaÅ£ilor, aceÅŸtia cred că firmele trebuie să-i identifice pe angajaÅ£ii cheie ÅŸi să concentreze eforturile de training pe această masă critică pentru performanÅ£a de ansamblu.
„În performanţa organizaţiilor un număr de 20% din forţa de muncă generează o proporţie foarte mare din performanţele unui business. De aceea trebuie aplicat principiul Pareto atunci când investiţi în dezvoltarea oamenilor: 80% din bugetul de training ar trebui investiţi în cei 20% din oamenii care dau randament“, a spus Andrei Ion, managing director al CEB/ SHL Talent Assessments România. De asemenea, el mai spune că cea mai mare parte a angajaţilor unei companii au un nivel mediu de performanţă.
Problemele deficitului şi ale fluctuaţiei de personal se pot rezolva şi prin importul de angajaţi din afara ţării, însă România nu este considerată încă o ţară suficient de atractivă.
„Mobilitatea este foarte importantă, însă România mai are de lucru pentru a ajunge să fie atractivă pentru oamenii din afară. Cehia, spre exemplu, angajează oameni din sudul Spaniei şi din sudul Italiei“, a explicat Florin Godean, country manager, Adecco România.