Eveniment

World Vision România cere Senatului să respingă propunerea legislativă care prevede achiziţionarea de dispozitive electronice pentru elevi şi profesori

World Vision România cere Senatului să respingă...

Autor: Ramona Cornea

31.07.2020, 00:41 731

Fundaţia World Vision România cere Senatului României să respingă propunerea legislativă pentru completarea art.111 din Legea educaţiei naţionale, care prevede achiziţionarea de dispozitive electronice pentru elevi şi profesori.

”Atragem atenţia că această propunere legislativă este discriminatorie, nu are la bază un studiu de vulnerabilitate al elevilor din România, iar adoptarea ei blochează accesul echitabil la educaţie pentru mii de copii vulnerabili din punct de vedere socio-economic”, transmite World Vision România.

Proiectul de lege a fost adoptat de Camera Deputaţilor pe 28 iulie şi prevede aprobarea de cheltuieli cu dispozitivele electronice pentru întreg personalul didactic, însă doar pentru anumite categorii de elevi defavorizaţi, spun reprezentanţii fundaţiei.

„Este luna august şi, deşi aceste discuţii au început din martie, nu se întrevede nicio soluţie clară pe care copiii, părinţii, profesorii să o înţeleagă. Le datorăm acces echitabil la educaţie copiilor, care se bazează pe noi şi pe care este de nepermis să îi dezamăgim de fiecare dată cu promisiunile pe care le facem fără să le respectăm”, a declarat Mihaela Nabăr, directorul executiv al Fundaţiei World Vision România.

Pe 3 iulie, Klaus Iohannis, preşedintele României, a promulgat legea 109 din 2020 prin care Ministerul Educaţiei va asigura „la cerere” fiecărui elev şi profesor laptop sau tabletă pentru educaţia online.

„Modificarea după nici măcar o lună a acestei legi, fără dezbateri în prealabil cu societatea civilă, cu ONG-urile cu expertiză în educaţie, elevii, părinţii, cadrele didactice, fără să aibă la bază un studiu de vulnerabilitate al elevilor din România, fără cunoaşterea impactului pe care l-a produs lipsa accesului la educaţie asupra copiilor în cele 3 luni de pandemie nu face decât să discrimineze o parte dintre elevi, să adâncească discrepanţele dintre mediul rural şi mediul urban şi să creeze confuzie în rândul elevilor, părinţilor şi copiilor înainte de începerea noului an şcolar”, cred reprezentanţii World Vision România.

Conform unui studiu al World Vision România, aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online şi peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO