Eveniment

Vraiştea din transportul public: RATB a înghiţit 2,6 mld. lei în ultimii cinci ani, dar condiţiile de transport sunt jalnice

Foto: Marius Dumbrăveanu

Foto: Marius Dumbrăveanu

04.02.2015, 00:07 331

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), care realizează transportul public de suprafaţă în Capitală, a înghiţit subvenţii de 2,6 mld. lei în ultimii cinci ani, însă nu reuşeşte să asigure condiţii de călătorie civilizate pasagerilor. În continuare autobuzele sunt murdare şi supraaglomerate, iar timpul de aşteptare în staţie este foarte mare.

Starea jalnică a transportului public de suprafaţă este unul din motivele pentru care cetăţenii aleg să se deplaseze cu maşinile personale, sufocând astfel oraşul. În nicio staţie nu există panouri sau sisteme care să afişeze în timp real ora la care va sosi următorul mijloc de transport. Pasagerii aşteaptă şi 20-30 de minute în unele staţii pentru a prinde un autobuz.

Mai mult, ei pot cumpăra bilete în doar 225 de staţii din cele 2.400 în care opresc mijloacele de transport, fiind obligaţi să meargă mai multe staţii pe jos până la primul centru în care se vând călătorii.

„La orele de vârf este foarte aglomerat în troleibuzul 79 (traseul bd. Basarabia-Gara de Nord), nu ai loc să te mişti în troleibuz. Condiţiile lasă de dorit“, spune Roxana, care circulă cu mijloacele de transport în comun. Anul trecut, s-au înregistrat 786 milioane de călătorii cu mijloacele de transport ale RATB, cu 4,5% mai multe faţă de anul anterior. Mirabela Tiron    Vezi pagina 2

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO