Eveniment

Veşti bune: Beneficiarii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2020 nu trebuie să mai prezinte cazier fiscal la depunerea cererilor de finanţare

Veşti bune: Beneficiarii Programului Naţional de...

Autor: Mihai Gongoroi, Mediafax

09.03.2020, 17:21 137

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a încheiat cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) un protocol de colaborare pentru aderarea la serviciile sistemului informatic PatrimVen, prin care experţii AFIR pot accesa online informaţii privind cazierul fiscal.

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a încheiat cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) un protocol de colaborare pentru aderarea la serviciile sistemului informatic PatrimVen, prin care experţii AFIR pot accesa online informaţii privind cazierul fiscal al beneficiarilor investiţiilor finanţate prin intermediul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020), potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

„Astfel, prin interogarea bazei de date a ANAF, experţii AFIR de la nivel central şi regional pot interoga direct sistemul informatic PatrimVen şi pot obţine o serie de documente fiscale, astfel încât beneficiarii proiectelor finanţate prin PNDR 2020 nu trebuie să mai prezinte următoarele documente: certificate care să ateste lipsa datoriilor fiscale restante, situaţiile financiare (bilanţ – formularul 10, cont de profit şi pierderi – formularul 20, formularele 30 şi 40), declaraţia de inactivitate sau declaraţii fiscale privind veniturile realizate, înregistrate la Administraţia Financiară (formularul 200, 221, 220)", arată AFIR în comunicat.

Instituţia precizează că aceste documente sunt verificate de către AFIR pentru toate submăsurile de investiţii sau cele cu sprijin forfetar, la depunerea cererii de finanţare sau la momentul semnării contractului de finanţare, în vederea analizării respectării condiţiilor minime obligatorii pentru acordarea sprijinului din fondurile europene pentru agricultură şi dezvoltare rurală.

„Semnarea acestui acord între cele două instituţii se înscrie în seria simplificărilor procedurale şi administrative aplicate de AFIR menite să reducă birocraţia în procesul de accesare şi de implementare a fondurilor europene şi, mai ales, să mute povara administrativă dinspre beneficiari către Agenţie. Toate aceste demersuri de simplificare reprezintă o preocupare permanentă la nivelul AFIR, cu scopul de a veni constant în sprijinul solicitanţilor şi beneficiarilor fondurilor europene gestionate de către AFIR", spune agenţia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO