Eveniment

Vanzarile de produse traditionale de Paste, la fel ca in 2008

21.04.2009, 22:17 31

Vanzarile de produse traditionale de Paste au fost anul acesta la acelasi nivel cu cele din anul 2008, sustin reprezentantii patronatelor din industria alimentara. Singurele produse care au inregistrat cresteri semnificative in aceasta perioada au fost produsele de panificatie si vinurile.
„Vanzarile de oua au fost la fel ca si cele realizate anul trecut, fiind comercializate circa 150 de milioane de oua produse in cadrul fermelor industrializate. Majoritatea au fost achizitionate prin intermediul retailului modern", a declarat Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR).
Vanzarile de carne, atat de pasare, cat si vita sau porc, au inregistrat de asemenea un ritm constant fata de aceeasi perioada a anului trecut din punct de vedere cantitativ, potrivit reprezentantilor patronatelor din industrie.
„S-au vandut miei poate mai bine decat anul trecut deoarece am si exportat. Desi lanturile de supermarketuri se plang ca au avut anul acesta un numar mai mic de clienti, acestia nu au cumparat mai putin, ci s-au reorientat spre piata neagra", a declarat Sorin Minea, presedintele Romalimenta, Federatia Patronala din Industria Alimentara.
Un trend ascendent au inregistrat si produsele de panificatie, respectiv pasca si cozonacul. Potrivit lui Viorel Marin, presedintele Asociatiei Nationale a Industriilor de Morarit si Panificatie din Romania (ANAMOB), aceste produse au fost achizitionate majoritar in magazinele specializate (brutarii, patiserii si cofetarii), in timp ce in retailul modern vanzarile au fost aproximativ la nivelul anului precedent.
„Vanzarile de produse de panificatie produse in mod special pentru sarbatorile de Paste au fost mai mari cu 10% decat in 2008. Estimam ca s-au vandut circa 30 de milioane de bucati de cozonaci si pasca, in valoare de peste 50 mil. euro in aceasta perioada", a declarat Viorel Marin, presedintele Asociatiei Nationale a Industriilor de Morarit si Panificatie din Romania (ANAMOB).
Cei mai castigati in aceasta perioada au fost retailerii de vin care au inregistrat cresteri semnificative in lei in perioada Pastelui. „Vanzarile au mers bine de Paste. In lei am avut o crestere de circa 20%, care insa e anulata de deprecierea leului. Pentru noi insa primul trimestru nu a fost niciodata extraodinar", a spus Catalin Paduraru, unul dintre actionarii Vinexpert, cel mai important retailer de vin de pe piata locala. El adauga faptul ca avansul din primele luni ale anului a variat intre 20 si 28%, astfel ca rezultatele din perioada Pastelui au fost in media acestor luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO