Eveniment

Vacanta de 1 Mai a dus 20.000 de turisti pe litoral

Vacanta de 1 Mai a dus 20.000 de turisti pe litoral

Pretul unui sejur de trei zile pe litoralul romanesc a fost cuprins intre 400 si 900 de lei

03.05.2009, 21:23 37

Litoralul romanesc si-a luat in minivacanta de 1 Mai din acest an revansa in fata celui bulgaresc. Statisticile Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) spun ca numarul turistilor romani care au plecat in Bulgaria a scazut de la 20.000 de 1 mai in 2008, la mai putin de 8.000 in acest an.

Vacanta de 1 Mai, care a atras peste 20.000 de turisti pe litoralul romanesc, a adus in conturile hotelierilor intre 2 si 4 mil. euro, hotelurile disponibile din statiunile Mamaia si Costinesti operand cu un grad de ocupare de 100%.
"Turistii au platit pentru acest sejur de trei zile in medie intre 400 si 900 de lei in functie de hotelul si statiunea in care s-au cazat", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), care a fost numita in functie anul acesta.
Toate camerele au fost ocupate inca de joi seara si rezervate inainte de aceasta vacanta. "Am avut si turisti straini, aproape 20 de nemti si francezi. Pretul unui pachet pentru vacanta de 1 Mai s-a ridicat la 750 de lei", a declarat un reprezentant al hotelului Ambasador, de trei stele, din Mamaia, care opereaza cu 125 de camere.
Catalina Brasoveanu, director de marketing si vanzari al hotelului de patru stele Fantasy Beach din Mamaia, cu o capacitate de 305 camere, a spus ca hotelul are toate camerele ocupate si ca acest lucru se intampla incepand cu luna aprilie.
Si hotelul Rex din Mamaia, unul dintre cele mai mari hoteluri de cinci stele de pe litoral, a avut cele 102 camere ocupate in minivacanta de 1 Mai.
"Pretul pe camera a fost intre 230 de euro si 250 de euro pe noapte. Nu am avut o oferta speciala pentru turisti, iar gradul de ocupare a fost de 100%", a spus un reprezentant al hotelului Rex. Reprezentantiva pentru profilul turistilor atrasi a fost parcarea hotelului, plina de masini precum Lamborghini, Rolls Royce, Maserati, Porsche, dar si BMW sau Audi.
In statiunea Mamaia, care a atras turisti in cele 80 de hoteluri disponibile, a fost lansat si imnul turistic al Romaniei, care a costat 10.000 de euro.
In ceea ce priveste numarul romanilor care au ales Bulgaria, Grecia sau Turcia pentru 1 Mai, reprezentantii ANAT spun ca nu au cifre exacte, dar estimeaza ca pe litoralul bulgaresc au fost mai putini romani decat in vacanta de Paste, respectiv sub 8.000.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO