Eveniment

Urmează joi, 15 iunie, conferinţa Mazars „Companii mai bune pentru societăţi mai bune”. Live, pe zf.ro, 15 iunie, de la ora 09:00. Investiţii într-un viitor sustenabil: „Liderii care privesc în perspectivă recunosc că integrarea sustenabilităţii în strategiile lor de afaceri poate promova eficienţa”

Urmează joi, 15 iunie, conferinţa Mazars „Companii...

Autor: Răzvan Botea

13.06.2023, 10:00 279

29% dintre respondenţi au identificat implementarea unei noi strategii de sustenabilitate ca fiind o prioritate strategică - a doua după tehnologie, care ocupă primul loc cu 32%. În Europa, o strategie nouă sau revizuită de sustenabilitate reprezintă principala prioritate strategică a liderilor pentru următorii trei-cinci ani, arată un studiu realizat de Mazars.

„Liderii care privesc în perspectivă recunosc că integrarea sustenabilităţii în strategiile lor de afaceri poate promova eficienţa operaţională, îmbunătăţi reputaţia companiei, atrage şi reţine talentele, stimula loialitatea clienţilor şi, în cele din urmă, crea valoare pe termen lung pentru toate părţile interesate. În plus, acest focus strategic asupra sustenabilităţii se aliniază cu aşteptările ridicate ale părţilor interesate. Clienţii, investitorii, angajaţii şi autorităţile de reglementare cer din ce în ce mai multă transparenţă, responsabilitate şi practici comerciale responsabile. Prin prioritizarea implementării unei strategii de sustenabilitate eficientă şi cu impact pe termen lung, liderii de business vor să răspundă acestor aşteptări şi recunosc oportunităţile imense care rezultă din crearea unui viitor mai sustenabil şi mai echitabil.”, a menţionat Răzvan Butucaru, Partner, Financial Services & Advisory Leader, Mazars în România.

„Guvernanţa reprezintă un avantaj competitiv al unei companii, indiferent de industrie sau mărime. Boardul, ca element important al guvernanţei, are un rol esenţial şi o responsabilitate în includerea elementelor de ESG în scopul (purpose) şi strategia companiei, în procesul de luare a deciziilor, managementul riscului, în elaborarea unui reporting clar şi transparent. Pentru acest lucru, un mix adecvat de competenţe, o remuneraţie aliniată planurilor pe termen lung şi o educaţie continuă sunt necesare pentru înţelegerea profundă a elementelor sustenabilităţii, pentru leadershipul unei culturi a dezvoltării durabile.”, a menţionat Adela Jansen, Vicepreşedinte CCIFER.

Mazars, împreună cu partenerii săi, Ziarul Financiar şi CCIFER, organizează evenimentul “Companii mai bune pentru societăţi mai bune: Afaceri pregătite pentru viitor, conduse de stiluri de leadership îndrăzneţe”.

Cu ocazia publicării studiului, „Bold leadership for a sustainable future: C-suite barometer 2023”, evenimentul are scopul de a promova dialogul pe două subiecte de interes:

 

•            Cum poate susţine guvernanţa corporativă agenda de dezvoltare sustenabilă.

•            Cum poate fi utilizată tehnologia pentru a creşte transparenţa în afaceri.

 

Concluziile studiului vor fi prezentate în timpul evenimentului, dar până atunci, puteţi găsi mai jos câteva rezultate, care vor fi discutate în cadrul primului panel, Guvernanţa sustenabilă: Rolul consiliului de administraţie în construirea unei afaceri reziliente.

Împreună cu lectorii Mihai Precup, Secretar de Stat, Ministerul Finanţelor, Julien Munch, CEO, Carrefour România şi Preşedinte CCIFER, Călin Matei, CEO, Groupama Asigurări, Dragoş Neacşu, Membru Board, BVB şi Electrica SA, Daniela Iliescu, Executive Director, ROPEA şi Membru Board, Patria Bank şi Alin Ioaneş, CEO, Rombat, vom discuta, printre altele, despre următoarele subiecte:

 

•            Ce oportunităţi de business au apărut sau vor apărea datorită sustenabilităţii?

•            Ce strategii şi acţiuni pot implementa echipele de leadership, consiliile de administraţie sau de supraveghere, pentru a conduce în mod eficient o schimbare la nivelul organizaţiilor privind sustenabilitatea?

•            În anul următor, care sunt planurile de investiţii în iniţiativele de sustenabilitate?

•            Care sunt provocările întâlnite în elaborarea unui raport de sustenabilitate?

Evenimentul va fi organizat în sistem hibrid, în data de 15 iunie 2023, în intervalul orar 09:30- 13:00, la Hotel JW Marriott şi va fi structurat în două paneluri.

Angajamentul liderilor faţă de sustenabilitate depăşeşte o simplă strategie de investiţii. Acesta cuprinde aspectul crucial al raportării adecvate şi transparente a sustenabilităţii şi a altor standarde de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG).

Majoritatea organizaţiilor (65%) elaborează deja un raport de sustenabilitate, iar alte 25% intenţionează să o facă în următoarele 12 luni, ceea ce înseamnă că nouă din 10 companii fie elaborează în prezent un raport, fie intenţionează să o facă. În ceea ce priveşte gradul de pregătire pentru raportarea ESG, doar puţin peste o treime dintre lideri (36%) declară că sunt complet pregătiţi.

De asemenea, atunci când vorbim despre reglementări, odată cu introducerea Directivei UE de raportare corporativă de sustenabilitate (CSRD) şi a cerinţelor sale obligatorii de raportare, companiile se confruntă cu creşterea exigenţelor standardelor de raportare în materie de sustenabilitate. Această schimbare va prioritiza calitatea şi transparenţa, determinând organizaţiile să îşi adapteze şi să îşi alinieze practicile de raportare pentru a îndeplini aceste noi cerinţe.

Una dintre provocări o reprezintă viitoarea includere a companiilor cu peste 250 de angajaţi, precum şi a întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri) listate la bursă, în domeniul de aplicare al CSRD în anii următori. Această extindere înseamnă că aceste companii vor fi obligate să pregătească şi să publice informaţii detaliate care să acopere o gamă largă de subiecte ESG. Cu toate acestea, multe dintre aceste companii, care nu au raportat anterior în detaliu cu privire la sustenabilitate, se pot confrunta cu constrângeri de timp atunci când stabilesc cadrele şi procedurile necesare pentru a asigura o raportare eficientă şi la timp.

Despre studiu

Barometrul Mazars C-suite a fost conceput şi realizat de GQR Research, în colaborare cu Mazars.

Datele au fost adunate prin intermediul unui chestionar online în perioada noiembrie 2022 – 14 decembrie 2022. Eşantionul total este N=832.

Despre Mazars

Mazars este un parteneriat internaţional integrat, specializat în audit, contabilitate, consultanţă, servicii fiscale şi juridice*. Cu filiale în peste 95 de ţări şi teritorii din întreaga lume, ne folosim de cunoştinţele de specialitate a peste 47.000 de profesionişti - 30.000+ în parteneriatul integrat Mazars şi 17.000+ prin intermediul Mazars North America Alliance - pentru a sprijini clienţi de toate dimensiunile în fiecare etapă a dezvoltării lor.

*acolo unde permite legislaţia naţională aplicabilă.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO