Eveniment

Urmează, pe 20 mai, cea de-a cincea ediţie a evenimentului ZF Retail. Ce se întâmplă cu consumul? Consumul a crescut în martie cu 9% faţă de prima lună din lockdown. Este cea mai bună evoluţie de după februarie 2020. Vânzările de alimente sunt pe minus, în timp ce produsele nealimentare şi carburanţii ţin piaţa sus

Autor: Cristina Roşca

07.05.2021, 08:05 263

Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut cu 9,1% în martie 2021 versus aceeaşi lună din anul anterior. Evoluţia e cu atât mai importantă cu cât marchează un an de la debutul pandemiei în România, la jumătatea lui martie 2020 fiind impus primul lockdown.

Acest lucru se vede şi în cifrele raportate de Institutul Naţional de Statistică. Mai exact, vânzările de alimente sunt pe minus cu 2,1% după ce în urmă cu un an românii erau în frenezia cumpărăturilor de bunuri de strictă necesitate, inclusiv produse de îngrijire personală şi a locuinţei. De altfel şi vânzările de produse farma­ceutice, parfumerie şi cosmetice au scăzut în martie 2021 versus aceeaşi lună a anului trecut, declinul fiind de 5,5%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO