Eveniment

UNTRR: România riscă să rămână fără transportatori, 30% din firmele de româneşti de transport rutier internaţional de marfă în UE nu vor putea supravieţui crizei

UNTRR: România riscă să rămână fără...

Autor: Bogdan Alecu

03.05.2020, 12:30 2896

Uniunea Naţională a Transporta­torilor Rutieri din România - UNTRR explică faptul că Pachetul Mobilitate 1 avansează accelerat urmând procesul legislativ de adoptare la nivel european, sub presiunea politică a Statelor Vestice ale Alianţei Rutiere, în ciuda crizei fără precedent cu care se confruntă transporturile rutiere din UE în plină pandemie de COVID-19.

„Deşi recunoaştem necesitatea modernizării şi aplicării armonizate a normelor sociale în domeniul transportului rutier din Uniunea Europeană (UE), am dori să semnalăm faptul că actualul acord privind Pachetul Mobilitate 1, finalizat de preşedinţia finlandeză în timpul negocierilor din trialogul cu Parlamentul European (PE) şi Comisia Europeană (CE) la 11 decembrie 2019, contrazice obiectivul urmărit de CE în 2017 – de a ajuta sectorul să rămână competitiv într-o tranziţie socială corectă către energie curată şi digitalizare”, explică oficialii UNTRR. Ei subliniază faptul că Pachetul Mobilitate 1 ar putea fi benefic pentru sectorul transporturilor rutiere europene numai dacă s-ar limita cu adevarat la aspecte sociale şi nu ar interfera cu aspecte de piaţă - ceea ce setează un precedent periculos şi ipocrit în UE, faţă de principiile generale enunţate.

În contextul în care sectorul transporturilor rutiere este puternic pertubat de criza COVID-19, adoptarea Pachetului Mobilitate va avea efecte dramatice asupra ma­jorităţii companiilor româneşti care operează transporturi rutiere inter­naţionale în UE.

Pe baza son­dajelor şi consultărilor realizate de UNTRR în ultima perioadă, uniunea estimează că România va pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirusului, iar jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internaţional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO