Eveniment

Un nou ministru, o nouă promisiune: autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata în 2020

Un nou ministru, o nouă promisiune: autostrada...

Autor: Alina Oprea

21.12.2015, 00:04 2481

Ministrul transporturilor Dan Costescu afirmă într-un interviu că autostrada Sibiu-Piteşti, unul din cele mai aşteptate proiecte de infrastructură, ar putea fi finalizată în 2020, studiul de fezabilitate urmând să fie realizat anul viitor, iar construcţia să dureze 3 sau 4 ani.

Sibiu-Piteşti trebuia să fie însă de mult gata conform proiecţiilor miniştrilor anteriori ai transporturilor, începând de la Radu Berceanu până la Dan Şova sau Ioan Rus.

„Fezabilitatea va trebui făcută în mod serios, cu studii geo, cu studii topo (geotehnice şi topografice - n. red.), sunt lucrări care nefăcute au stat la baza greşelilor pe care le constatăm, de genul Orăştie-Sibiu, deci nefăcute bine", a afirmat Costescu.

Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în iulie 2016, când vor fi anunţate valoarea investiţiei şi data lansării.

În urma unor con­sultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, res­pectiv varianta trei din cele cinci propuse.

„Este varianta 3. O zonă care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru că tronsoanele de mijloc sunt peste munte şi nu hotăram dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci de fapt dacă mergem pe o vale sau alta, deci nu au fost foarte mari dispute pe această temă“, a precizat Costescu.

Întrebat dacă auto­strada va fi finalizată în anul 2020, Costescu a răspuns afirmativ, arătând însă că termenul include „o marjă destul de optimistă“.

El a afirmat că în Italia şi Spania faza de pregătire a unui astfel de proiect durează 5-6 ani, faţă de 2 în România, la care se adaugă execuţia propriu-zisă - 3-4 ani.

Sibiu-Piteşti este una din cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional.

Lucrările ar urma să înceapă anul viitor, întâi 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.

Potrivit Master Planului pentru Transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8,7 milioane de euro.

Sibiu-Piteşti este singurul tronson care lipseşte din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest a ţării cu Capitala şi, mai departe, cu Portul Constanţa. Toate celelalte tronsoane fie au fost finalizate, fie sunt în lucru şi ar trebui să fie gata anul viitor.

Costurile cu acest proiect, în lungime de 116 kilometri, sunt estimate la două miliarde de euro, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO